• OOJaOO

Ramla-ur-sängen-skydd

Någon som har något bra tips på sådant? Vi tänkte nämligen köpa en ny säng till dottern (hon sover nu i spjälsäng) och funderar på att köpa en "riktig" säng direkt. Men på de vi har tittat på så kan man inte fästa någon planka utmed sidan utan det krävs någon annan lösning.

Häromsistens snubblade jag över en annons på en madrass med en "kudde" utmed vardera långsida som skulle hindra barnet och dess leksaker att ramal ur sängen. Någon som vet vad jag snackar om?! Jag kommer inte ihåg vad företaget hette, men jag har för mig att annonsen inte var på svenska.
    Eller något annat bra förslag?

• Svar på tråden Ramla-ur-sängen-skydd
  • OOJaOO

Tack för tipset, men jag är ute efter något som sitter fast och inte kan ramla ner när hon krånglar runt!

• OOJaOO

Jag lyckades hitta det jag själv var ute efter! Dream Tubes - Årets barnprodukt 2009

• Jenny26

Dom verkar jättebra. Vet du vad dom kostar ungefär?

♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • sommarblomma1

Vi har precis köpt en Ikea Kritter juniorsäng där det ingår en bräda som skydd. Dottern är 1 1/2 år och sover just nu i sin spjälsäng med ena långsidan borttagen. Kritter sängen är 160 lång så den kan hon ha riktigt riktigt länge!

Själv är jag bara 156 lång så jag hade själv kunnat ha sängen! =)

När barnen inte längre gillar gavel änden med får på så kan man klä gaveln med skumgummi och tyg i någon fin färg eller mönster så vips har man en jättefin gavel som passar en tonåring!

Så mitt tips är att ta en funderare på juniosäng ändå!

Syskon BF 100810 ~*~♥~*~ Thilda 080810 ~*~♥~*~
  • OOJaOO

Jag förstår att ni tycker om era lösningar, men det var ju inte det jag frågade efter... Jag hade redan bestämmt mig!
    Jag var och köpte Dream Tubes igår. 70cm bredd kostar 499kr och 90cm bredd kostar 599kr.

Jag är så NÖJD!!!

• Jesster
    OOJaOO skrev 2010-03-23 15:24:20 följande:
    Jag förstår att ni tycker om era lösningar, men det var ju inte det jag frågade efter... Jag hade redan bestämmt mig!Jag var och köpte Dream Tubes igår. 70cm bredd kostar 499kr och 90cm bredd kostar 599kr.Jag är så NÖJD!!!
    "Vi tänkte nämligen köpa en ny säng till dottern (hon sover nu i spjälsäng) och funderar på att köpa en "riktig" säng direkt."
    "Eller något annat bra förslag? "

Det var nog det alla uppfattade att du frågade efter (och ditt sista inlägg lät lite drygt). Gillar du inte svaren får du vara lite tydligare i din TS. Kul att du hittade en Dream Tubes
    Den som söker han finner - www.google.se
  • sommarblomma1
    Jesster skrev 2010-03-23 15:30:34 följande:
    "Vi tänkte nämligen köpa en ny säng till dottern (hon sover nu i spjälsäng) och funderar på att köpa en "riktig" säng direkt." "Eller något annat bra förslag? " Det var nog det alla uppfattade att du frågade efter (och ditt sista inlägg lät lite drygt). Gillar du inte svaren får du vara lite tydligare i din TS. Kul att du hittade en Dream Tubes
    Precis, det var ju så man tolkade frågan...

Ursäkta att jag kom med min lösning som jag tyckte stämde på din fråga TS! ...
    Syskon BF 100810 ~*~♥~*~ Thilda 080810 ~*~♥~*~
  • OOJaOO

Det var inte min mening att vara dryg, det jag redan hade besämt mig för var att vi inte skulle ha en juniorsäng. Formuleringarna kanske bli lite konstiga när man har brottom! :)

Svar på tråden Ramla-ur-sängen-skydd