• Carisma95

    Lilla 10-veckorsmaffian! Fortsättning: Tråd 8

    Vi som tjötar här i tråden är:

    Jen9E: Flicka 16 maj
    Förälskad: Flicka 24 maj
    AngelinaJo: Flicka 28 maj
    MalinLo: Flicka 2 juni
    Carisma95: Pojke 8 juni
    Jungblom: Flicka (Elvira) 8 juni
    PW juni08: Flicka 10 juni
    Stina81: Flicka 12 juni
    karin1977: Flicka 13 juni
    Fiaobear: Flicka 17 juni
    Cia80: Flicka 11 juli

    Tidigare trådar:
    Tråd 1 www.familjeliv.se/forum-11-285/m33691784.html
    Tråd 2 www.familjeliv.se/forum-11-285/m36304198.html
    Tråd 3 www.familjeliv.se/forum-11-285/m39453123.html
    Tråd 4 www.familjeliv.se/forum-11-285/m42282970.html
    Tråd 5 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m44803268.html
    Tråd 6 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m47224805.html
    Tråd 7 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m49398817.html

    Blogglista:
    Carisma95 - vastragotaland.blogspot.com
    Förälskad - jeanettochfamiljen.blogg.se
    Stina81 - stonies.blogg.se
    Karin1977 - karinshobbykrok.blogspot.com
    Jen9E - mammamupalandet.blogg.se
    Fiaobear - fiabearomili.blogg.se

    Födda/BF 2009/2010:

    Födda:
    Jen9E - Levis 20 oktober -09
    Förälskad - Lucas 5 november-09.
    Angelina Jo - Filippa 10 november-09

    BF:
    Fiaobear - 22 maj-10
    Jungblom - 11 juni-10
    PW - 27 aug-10
    Carisma95 - 1 okt-10


    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-30 18:15
    BF:
    Carisma95 - 29 Jan-2011

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-08 17:10
    BF:
    Stina81: 15 Juli-2011

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-04 20:59
    BF:
    Cia80 - 12 januari-2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-29 10:51
    Födda:
    Carisma95 - Pojke 2 februari 2011
    Stina81 - Flicka 7 juli 2011
  • Svar på tråden Lilla 10-veckorsmaffian! Fortsättning: Tråd 8
  • CissiP

    Jungblom - Håller tummarna iaf! Det tog ett tag för er sist om jag minns rätt?

    Igår inhandlades det sista virket så nu kan räcket börja byggas. Var tänkt att maken skulle börja med det idag och själv hade jag tänkt vara hemma å busa med ungarna under tiden men fick inte ledigt från jobbet så... men igår kväll så kräktes J ner hela hallgolvet och en sväng i soffan också så det blir nog inte så mycket byggande för min kära man idag. Själv sitter jag och intalar mig att mitt illamående endast är psykologiskt! Blä för magsjuka!

  • Jungblom

    CissiP, det tog 8 försök förra gången, hoppas väl iofs på lite mindre denna gången men ja vi får väl se hur det går.

    A har varit kass i sin mage i en vecka snart, han är pigg och äter men jag tror vi får ringa vc på måndag om han inte piggnat till.

  • CissiP

    Här händer inte mycket??

    Jungblom - Hoppas A frisknade till? Å jag håller så klart tummarna att det går undan med era försök!

    Vi har vab-dagar var och varannan vecka känns det som och det gillar ju min chef - NOT!

    Vi har iaf byggt på på vår altan och räcket blir skitbra! Hade kalas för 4-åringen i helgen. Hon fick bjussa några dagiskompisar och det blev 5 - alla tackade ja! Jättekul hade vi! Gissa hur hennes rum såg ut efteråt? Ändå kunde dom vara ute med! Ha ha

    Nu är det skolavslutning för tonåringen som gäller och så har vi bokat resa till början av juli, ska bli intressant att se om vi överlever flygresan med en nästan 2-åring i knät! Ha ha

    Vad pysslar ni andra med när ni inte är här då?

  • Jungblom

    A frisknade till, men det har visat sig att han är överkänslig mot myggbett den stackarn så när vi är hos mina föräldrar som typ bor i skogen så får han äta allergimedicin varje dag. Funkar bra men innan vi fick ok från läkaren så skrek han på nätterna eftersom de gjorde som ont av myggbetten.

    Vi har semester nu under juni och förra veckan hanns det med en resa för mig och maken till Paris och sedan ett kalas för barnen i söndags (praktiskt med barn som fyller med 9 dagar emellan och bara ha ett kalas ). Igår var vi på Kolmården med barnen med två övernattningar hos min svägerska i Motala så slappa vi resa så långt i ett stycke och hann träffa henne och hennes familj som tyvärr inte blir så ofta som man önskar. Imorgon har vi en student, ja de är full rulle här som ni märker!

    Inväntar nästa vecka för att se om mensen kommer eller ej, spännande att få se om det blir nog nubbe till midsommar eller inte

  • Jungblom

    Det tog sig inte denna gången heller men skam den som ger sig Gör inte så mycket, nu slapp jag förklara för alla varför jag inte skulle ha druckit. Bättre att det blir nu när jag snart ska jobba igen efter semestern.

    Jag har för övrigt fått en liten systerson Theo i torsdags som föddes vecka 35+2, så de ligger fortfarande på sjukhuset han är en väldigt trött liten man men mår annars utmärkt. Så nu har vi hand om de nyblivna storasystern.

    Annars så har vi haft fullt upp med massa kalasande och grejer så vi tänkte vila denna veckan innan maken börjar jobba igen, sen ska jag föra på tala att vi borde ta ut lite föräldraledighet någon vecka under hösten och bara umgås eftersom vi kommer jobba om varandra igen.

  • CissiP

    F-n... skrev ett inlägg som tydligen tajmade ut.. Så går det när man fuskar med FL på jobbet!

    Jungblom - Fy sjutton med allergi för myggbett! Hoppas A växer ifrån det! Hade det själv när jag var liten och fick stora bölder men vet inte om jag hade ont? Myggorna gillar mig verkligen och jag får långvariga bett, som kliar flera dagar och blir gärna sår... men inga bölder numer iaf.

    Låter som att ni har fullt upp! Kanske därför som det inte vill ta sig? Kroppen tycker du har fullt upp med annat?

    Vi förbereder en resa, vi drar till Bulgarien i början av nästa vecka! Börjar vår semester på måndag och har 5 veckor, en vecka till om chefen säger ja! Satt och kollade på ving.se och resan var så billig att jag var tvungen att boka! Ha ha Så det ser vi fram emot! Ska bli skönt att ladda batterierna lite även om jag inte direkt ser fram emot flygresan med lillfisan, hon är inte en sån som gillar att sitta still direkt!

  • Jungblom

    Jag vill bara säga att jag är antagen till högskolan i höst, så nu ska jag läsa till arbetsterapeut
    Super glad!

  • nya 2 barnsmamman
    Jungblom skrev 2012-08-06 13:46:04 följande:
    Jag vill bara säga att jag är antagen till högskolan i höst, så nu ska jag läsa till arbetsterapeut
    Super glad!
    Grattis!

    Här vet jag inte riktigt vad som hänt på sistone, dagarna går ändå  Maken är inne på sista semesterveckan och vi har inget planerat förutom att vi ska hem till mina föräldrar och fira min far som fyller år imorgon.

    Trollen växer och frodas. Lill-trollet har precis lärt sig vända sig från rygg till mage och tillbaka. Sittandet går sådär. Hon sitter en liten stund, men rätt var det är så slänger hon sig bara bakåt. Så en mur med kuddar krävs fortfarande
  • Jungblom

    Här kom mensen idag så nu tar vi beslutet att inte skaffa någon tredje då jag kommer ha fullt upp med att jobba och studera samtidigt. Så det blir att ringa barnmorskan på måndag och få tid för att sätta in spiral.

  • CissiP

    Hej på er främlingar!
    Jungblom - Grattis till högskoleplatsen! Antar att du pluggar på för fullt nu? En tredje hinner ni med senare!

    Här händer inte mycket förutom mitt vanliga tragg på jobbet.. Samma situation så jag ska inte tråka er med det!

    Mina små har ju fyllt år nu och blivit 4 år (i juni) och 2 år (slutet av aug). Herrejösses vad stora dom blir! Nu är det ingen bebis längre hemma Men fantastiska ungar är det! Ja, stora tjejen också förstås.. Där har vi tonårsdrama, blir 15 i januari och efter årsskiftet blev hon tonåring fullt ut, ha ha.

    Under sommaren har vi byggt på vår altan som fortfarande inte är klar! Häcken är planterad och jag letar supergödningsmedel så den ska bli stor fort som sjutton! :-P

    Annars så har man fullt upp med vardagen och jag undrar varje kväll vad sjutton jag gjort med alla timmarna och kommer aldrig på svaret! Livet med små barn antar jag..

    Sköt om er bäst!

  • 3barnsmor till 4

    Hej hej på er!
    Ja, här händer det alldeles för mycket så man hinner inget alls med 4 barn, hockey, gympa, amning och makens skiftjobb.....

    9 mars föddes vår sista lilla bebis (nu är jag steriliserad) med akutsnitt 5 v för tidigt, 3 kg och 51 lång. Efter 3 v på prematuren fick han ok-stämpel i rumpan och andades och åt jättebra. Nu är han 6 mån o 1 vecka och vågen visade igår 9 kg fördelat på 72 cm!!! En koloss, det kan vända fort:)!

    Vår superallergiska snart 3-åriga son har nu nått näringsdryck-stadiet så nu hoppas vi på bra tillväxt och lite hull:)

    Själv mår jag skit, hade ett nytt hjärtflimmer i söndags som slutade i ambulansfärd så nu har jag blivit "med remiss" till en gastric bypass, längtar som en tok!!!

    Ja, mitt liv just nu, kul att läsa vad nu andra har för er å!
    Kramen Jennie

  • nya 2 barnsmamman

    Hej på er!
    Var på semester på Mallorca och det började underbart. Men en natt fick jag kräkas som en galning. Hamnade på sjukhus, de gjorde ultraljud. Konstaterade att gallblåsan blivit inflammerad. Så jag fick dropp i två dygn.
    Sen åkte vi hem, detta var i fredags. Fortfarande ont i magen, men inga kräkningar. På lördagen ringde jag sjukvårdsupplysningen och frågade jag vad jag skulle göra. Hon sa: ta en ipren o blir det inte bättre får du söka på akuten. Jag hoppade över ipren och åkte direkt till akuten. Blev inlagd, återigen med dropp. I söndags opererades äntligen min gallblåsa bort! Så nu är jag hemma och försöker pigga på mig så gott jag kan för på lördag ska vi på bröllop i Kalmar.

    Trollen mår iaf bra :)
    Stortrollet trivs fantastiskt bra på förskolan!
    Lilltrollet är snart 9 månader och håller just nu på att få tänder. Mycket gnäll är det iaf ;)

    Ja, detta är väl iaf det senaste som hänt i mitt liv :)

  • CissiP

    Jösses, vilka grejor ni är med om! Jag ska inte klaga över min bihåleinflammation, jag lovar! Ni låter iaf positiva och hoppfulla, bra!

    Snart dags för halloween och höstlov. Hösten är ju mysig, när man är inomhus iaf! Småtöserna älskar när vi har ljus tända men dom är ju inte så mycket för mys mer än det. Har ju 3 tjejer och ingen av dom har varit några lugna filosofer direkt utan det är fullt ös! På dagis förundrar dom sig över 2-åringen och undrar hur många km hon lägger bakom sig varje dag! Nåja, det gör att hon sover himla bra iaf.

    I helgen ska vi försöka få till flytt av den lilla ut från vårt sovrum. Ja, det har funkat för att hon sover så bra! Inte lättväckt heller.. som tur är! :-P Så nu ska 4-åringen och 2-åringen dela sovrum ett tag, tills vi får rustat i källaren så tonåringen kan flytta ner dit. Filade på en ansökan till inredningsprogrammet på TV 4 men hann inte innan ansökningstiden gick ut. Hade vart kul om dom hade fixat till rummet! Undrar hur sånt där funkar egentligen? Jag menar kostnadsmässigt? Ja ja.. drömma går ju!

    Hoppas ni har det bra iaf? Sköt om er bäst!

  • Jungblom

    Hej på er alla!
    Inte mycket liv i den här tråden nu.

    Jag pluggar för fulla muggar och det går jätte bra. Jag valde att jobba och plugga samtidigt vilket visat sig vara sjukt utmattandet, så de återstående två åren av utbildningen ska jag vara tjänstledig.

    Barnen växer och frodas, vi försöker fortfarande oss på en tredje.

    Ha det gott!

Svar på tråden Lilla 10-veckorsmaffian! Fortsättning: Tråd 8