• Gravid2010

Pojkrum... Titta på detta och säg vad ni tycker!!

http://vitating.blogspot.com/2009/11/hampus-rum-ar-klart.html

Supernsyggt verkligen, men är det barnvänligt och kul? Alla dessa snygga barnrum där inga färgglada saker får synas? Jag får rysningar och tänker på min egen pedantiska mamma och då var hon inte i närheten såhär inredningsintresserad.

Detta är bara ett ex av alla jag sett på nätet i liknande vit, lantlig stil.

Passar utmärkt i inredningsreportage, men är det kul för barnen irl?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 10:42
    Här är länkar till andra barnrum jag kikat på!

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m51484220-2.html

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m51484220-2.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 10:44
    hmm testar igen!

www.husohem.se/Images/HOH/Cache/708/0/5965_Barnrum-Essingen

www.micki.se/bilder2008/barnrum_1.jpg
  • Svar på tråden Pojkrum... Titta på detta och säg vad ni tycker!!
  • Gravid2010

jag ska själv nämligen inreda sonens rum från grunden nu till sommaren och velar om hur jag ska göra med allt från golv till tapeter och "lös" inredning..

• Allimac 2004

Jag skulle gissa att det är stylat inför fotograferingen. När ett gäng 6 åringar har röjt där inne ser det nog inte riktigt ut så

Tyckte att det var fint men jag gillar lite mer färg.

• Bine78

Jag tycker det var fint och framförallt neutralt. Men lär ju knappast se ur sådär när barn har härjat runt där inne. Däremot är det faktiskt riktigt praktiskt att förvara saker i gamla kappsäckar/väskor som det görs i det där rummet. Bra med handtag så kan man bära med sig enkelt om man vill bygga lego på annat ställe än i sitt rum. :)

• Anbe

Ursnyggt.....kom hem och gör iordning hos mig med e du snäll{#lang_emotions_sunny}

• MrsHW

Jag tyckte det var jättesnyggt. 

Men skulle det vara min sons rum så hade det nog varit betydligt fler färger! :) Och vitt är inte min grej, det håller sig väldigt sällan vitt i vårt hem ;)
  • Miss Obsessive

Tyckte vissa saker var fina, andra rent gräsliga. Såg dessutom alldeles för stajlat ut för att vara ett barnrum. Men så är jag heller inte särskilt förtjust i shabby chic-looken.. Jag tycker det är fint att blanda gamla detaljer med nya, på bilden älskade jag sängen, tavlan, jordgloben och skolbänken, men enbart vitt och plottrigt och gulligt överallt, det får mig att rysa. 

• Annika 78

Såg väl inte riktigt ut som ett barnrum...

Men: är det någon som vet var man får tag på schackrutigt golv till bra pris? (Fast i vårat pojkrum kommer det att heta "målflaggsrutigt")
  • Daggdroppen

Jag gillade rummet! Ska också säga att jag gillade tjejrummet ännu mer!

Kanske liiite mycket grejor, men snyggt och bra tänkt!

Det är ju en blogg, en inredningsblogg! Då väljer bloggerskan såklart att visa upp rummet nystädat. Barn är barn oberoende hur deras mammors intressen ser ut. Jag kan med nästan 100 procents säkerhet säga att det inte alltid är så där städat och fint...

• La Lola

Åh så vackert!

Tänk om min dotter Alma ville ha något liknande i sitt rum....
    Tycker det är skitfult med "sjuttifjorton" färger på leksaker o annat "skit" som syns.

*mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Miss Lau

Jag gillade det inte. Främst för att jag inte alls gillar den stilen men också för att jag tyckte att rummet såg opersonligt och ocharmigt ut. För mig är det viktigt med glada barnrum i fina färger och det var det ju inte direkt....

Svar på tråden Pojkrum... Titta på detta och säg vad ni tycker!!