Inlägg från: Ville Mor |Visa alla inlägg
  • Ville Mor

Traderatråden nr 16

Hej allihopa! Har inte förjt tråden på ett bra tag nu då det är ganska tidskrävade med allt som skrivs

Har två frågor som säkert finns svar på i någon av de 16 trådarna...

Vilken storlek är den bästa på mailingbags. Tanken är att de ska gå in genom brevlådan

Orkar någon förklara hur man ställer in så automatiskt vinnarmail skickas ut vid avslutad auktion? Vad ska man tänka på att skriva med där? Förutom sitt kontonummer

Ville 071203 * Tess 090921
  • Ville Mor

Kastar in en fråga till och hoppas att det är någon som har koll på Ebay.com siten.

Om jag kikar på en aution så står det ofta "Buy it now" eller "Make offer". Vad menas lite mer exakt med make offer. Ska jag lägga ett bud och hoppas på att säljaren accepterar det eller hur funkar det?

• Ville Mor
    x karin76 skrev 2010-04-06 15:38:12 följande:
    Japp, funkar precis så. Du kan prova att lägga ett bud under vad han/hon säljer varan för, har du tur får du den till det priset, annars säger säljaren nej.
    Bli lite som ett reservationspris då alltså... Man får väl chansa
  • Ville Mor
    Hallonmaja skrev 2010-04-07 19:23:20 följande:
    Kan man kolla på avslutade auktioner nånstans? Så att man vet vad man ska sätta för pris!
    Det vet jag! Klicka på detaljerad sökning, under den vanliga sök, så kommer du in på en sida där du kan välja avslutade auktioner när du söker.
  • Ville Mor

Är det någon som orkar förklara för mig hur det där hjälpverktyget fungerar om man ska lägga in fler auktioner på en gång? Det är 20 st. Är det värt att lära sig det nya då eller ska man sitta och mata en och en?

• Ville Mor
    x karin76 skrev 2010-04-09 19:22:44 följande:
    Du ska absolut använda prolister..!!Ladda hem programmet från Traderas hemsida. Sen går du in och skapar en lista, spara t ex som Tradera 100410 (dagens datum) så är det lätt att hålla isär flera listor om du gör fler sen. Skapa en auktion där du gör alla inställningar och lägger in bilder. Sen sparar du auktionen och du ser den i din lista. Du väljer t ex dubblera på auktionen och ändrar de inställningar (t ex storlek) du vill, byter bilder osv, och sparar den auktionen. Sen sparar du listan. När du är färdig är det bara att ladda upp vid den tidpunkt du vill ha avslut, klart!
    Tack för snabbt svar... Ska ge det ett försök och se om jag lyckas. Lät avancerat fats ändå inte Säkert lättare att förstå när man har det framför sig...
  • Ville Mor

Funderar på att även lägga ut en Bumbo och ett babygym. Hur skickar jag smidigast Bumbon? Den väger 1400 g.

Hur gör jag med babygymmet, hittar inget likadant på tradera just nu så jag kan ju inte sno idén därifrån heller. Det går att fälla ihop till en halvmåne.

Posten blir väl svindyrt med större saker. Shenker eller DHL har jag ingen erferenhet av alls! Hjälp!? 

• Ville Mor
    h80 skrev 2010-04-10 12:05:14 följande:
    Bumbon hade jag skickat med schenker. Borde kosta 59kr
    Hur funkar det med Schenker? Får jag en kartong att lägga den i då eller ska jag packa på samma sätt som när jag skickar med posten?
  • Ville Mor
    h80 skrev 2010-04-10 13:29:28 följande:
    du packar själv i nått du har hemma, Sen bokar du frakten via tradera o skriver ut en lapp (du måste alltså ha skrivare) som du tejpar fast på paketet. Sen är det bara att lämna in.
    Då sket sig det!
  • Ville Mor

Läste för ett par dagar sen att mailen från Tradera inte kom fram som de skulle. Köparen verkar ha fått sitt då jag fått mail om att insättningen är gjord. Men borde jag inte fått ett mail från Tradera om att varan är såld (Köp nu)? Vill minnas att adress och sånt står i den mailet men det kanske finns någonstans på Traderas sida med?

Svar på tråden Traderatråden nr 16