• movie

Traderatråden nr 16

Behöver er hjälp!

Fick ett mail från en som vunnit en auktion utav mig. Hon skriver att hon budat på fel storlek och skäms jätte mycket. Vill häva köpet. Det är en jacka i stl 80 men hon skulle ha 74. Den gick ganska högt och hon har lagt budet i slutet. Hur gör jag. Ska jag behöva ta hennes misstag och låta henne häva köpet eller finns det några regler? Hur hade ni gjort?

Tacksam för hjälp

★ღ♥★ღ♥.♥Alice 080728♥.♥ღ★♥ღ
  • movie
    ominte skrev 2010-03-31 17:30:07 följande:
    Köpt är köpt, hon får sälja den vidare eller spara den tills hennes barn blir större Om du VILL kan du ju häva det men orka lägga ut den igen liksom..
    Det är så jag känner också. Tack för ditt svar
  • movie

tillit71: Schenker har haft långa leverans tider nu under påsk. En säljare skickade mitt paket 31 mars och igår fick jag det. Iofs så kom det ett mail från schenker så jag visste att det var skickat.

• movie

snappi81: Det är lite olika beroende på skomärke.

• movie

Om man inte får svar via mail utav en säljare är det okej att smsa då? Vann en auktion för 2 veckor sen och betalade direkt, 1 vecka senare vann jag en auktion till av samma säljare, får då ett mail att jag kan betala in för båda auktionerna. Mailar tillbaka och säger att jag satt in för den första för en vecka sen + att jag hade även betalat för den andra. får inget svar så jag skriver igen och undrar om hon fått pengarna. Ser att andra lämnat omdömmen och fått sina varor som dom även vunnit senare än mig.

ღ♥★Alice 080728★♥ღღ♥★ Iris 100531★♥ღ
  • movie

Någon som vet vad en 50 ml parfymflaska kostar att skicka? Måste skaffa mig en vågSkäms

Alice 080728 Iris 100531
  • movie
    annat82 skrev 2010-10-29 13:17:19 följande:
    Skickade en 90ml en gång, skulle gått på 48:- på posten inklusive skrymmande. Men skickade med Schenker 37:-
    Din är ju mindre så borde kunna gå 12:- billigare och eventuellt icke skrymmande
    Tack
    Alice 080728 Iris 100531
  • movie

Någon som vet om tradera tänker ta bort stapeln med fraktkostnad, den är ju helt onödig och sänker ner en. Jag tar inte en krona mer än vad det kostar att skicka och har även tagit mindre och stått för en del frakt själv trots det så har folk mage att sänka den stapeln.

Alice 080728 Iris 100531
  • movie

Hej hej! Har en fråga, hur länge ska man vänta på betalning om dom 5 dagarna redan gått som man skrivit i auktionen och i vinnarmailet. Har även skickat ett påminnelsemail?
    Sen undrar jag när man som säljare ska ge omdömme så kan man även "kryssa" i hur snabbt man fick betalt. Borde det inte i stället bara vara om man fått betalt i tid eller ej? Jag menar att om jag säger 5 dagar och personen betalar 5:e dagen så har den ju betalt i tid, vad har det med snabbhet att göra? Någon som frågat tradera om detta?

Alice 080728 Iris 100531
  • movie
    liv10 skrev 2011-01-25 13:19:06 följande:
    jag hålle med dig där. det är samma med fraktstapeln- det borde vara "inom utlovad levtid eller ej"
    jag har jättelågt på lev.tid, men vi uppger i alla auktioner att vi skickar inom en arbetsvecka, och då kryssar väl folk i typ 4 när de får det efter en vecka, för det är ju inte supersnabbt.... men samtidigt enligt utlovad lev.tid- känns så trist att jag har 4,1 på lev.tid när vi håller de uppgivna tiderna vi faktiskt angett.... känns ju lite hopplöst. jag har inte tid att skicka varje dag då vi har flera hundra auktioner ute- vi skickar tisdag och fredag av praktiska skäl.
    Ja dom där staplarna är inte alltid utav godo, samma med fraktpriset, jag tar aldrig  en krona mer än vad det kostar, ibland mindre. Ändå har folk mage att sänka en
    Alice 080728 Iris 100531
  • movie

Tycker ni att man kan kräva pengarna tillbaka när varan man får har 2 hål på olika ställen och i auktionen stod det inga fläckar eller hål bara lite sliten på ett litet ställe, jag hade aldrig budat om jag vetat att det var hål? Har mailat personen och skickat med kort på hålen men jag har inte hört något än.

Annanym skrev 2011-03-12 22:03:47 följande:
    Bra att du startade den här tråden, "Smultronhjärta".
    Håller med
    Alice 080728 Iris 100531
  • movie

Då tackar vi upphovs kvinnan/kvinnorna till denna tråd vem det nu än var

Alice 080728 Iris 100531
  • movie

Hej!
    Tänkte höra om någon här inne använder paypal? Jag ska sälja en sak och köparen vill betala via paypal, vilket jag inte har så tänkte skaffa det men hur mycket får jag betala för att personen sätter in pengar till mig där?

Alice 080728 Iris 100531
  • movie

Måste bara fråga, vem betalar frakten då man ska skicka tillbaka en vara som inte motsvarade auktions beskrivningen?

Alice 080728 Iris 100531
Svar på tråden Traderatråden nr 16