Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

Traderatråden nr 16

För mig kvittar det helt om plagg är namnade eller ej. Så länge det är SNYGGT gjort. Köpte ett gäng molo-tröjor på Tradera för ett tag sen, och när de kom var de namnade med svart penna rakt över molo-lappen i nacken. Det var INTE snyggt eftersom det dessutom tyvärr syntes när tröjan var på.
    Stod inget i annonsen om det så jag vart faktiskt ganska besviken.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Hannah74 skrev 2010-05-20 01:23:21 följande:
    www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedba... Här menade jag ju, översta negativa.
    Hannah74 skrev 2010-05-20 01:21:55 följande:
    www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedba... detta tyckte jag var komiskt men hemskt! Säljaren fick neg efter mindre än 2(!!!!) dagar för att ingen vara kommit...
    Fast säljaren lämnade ju negativt på köparen efter bara 1 dag om jag förstod det rätt. Då förstår jag köparen som lämnade neg tillbaka dagen efter.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Zvartaliljan skrev 2010-05-24 12:31:06 följande:
    hon har handlat i min butik också innan utan att betala...så nä, henne som köpare ger jag inte mycket för...hon verkar impulsköpa mycket o sen ångra sig o skita i o betala.
    Inte för att det direkt spelar mig någon roll, men får man verkligen skriva sånt på ett internetforum?
  • Nifelheim
    kalmar brud skrev 2010-05-24 15:08:50 följande:
    Men den personen som dom tror är jag som budtrissar känner jag inte ens... Även han/hon bor i samma område.

Men du tycker inte att det är lite lustigt att han/hon har ett nick som är väldigt likt ditt, budar på massor av dina auktioner trots helt olika storlek osv och DESSUTOM har ett nick som antyder att han/hon är född -80, vilket din karl också tycks vara.

Tradera verkade ju hålla med om att det var något lurt. De stänger INTE av en person bara för att någon anmält om inte de också misstänker något.
  • Nifelheim
    charmmiss skrev 2010-05-24 15:41:09 följande:
    hon pratar inte om samma person som har blivit avtängd här i tråden. utan en annan köpare.
    Nej alltså det förstod jag. Det jag syftade till var att jag är tveksam till om hon verkligen får "outa" att personen ifråga inte betalat när hon handlat från hennes företag.
  • Nifelheim
    charmmiss skrev 2010-05-24 15:46:31 följande:
    varför skulle det spela någon roll. hon har handlat från mig och från henne både på t o genom hennes sida, men inte betalat någon av oss, oseriös köpare helt enkelt. Alla länkar ju till oseriösa köpare/säljare så att vi i tråden kan spärra dem.
    Det säger jag inget om. Hade bara för mig att när vi läste företagsjuridik i skolan så sa de något om att man inte får gå och berätta vilka som missköter sig när de handlat av dig som företagare.
    Hur de beter sig mot en privatperson som säljer däremot tror jag är helt okej att prata om.
  • Nifelheim

Gah, jag vet inte vad jag ska göra nu. En köpare köpte en relativt dyr sak av mig för ett tag sen, hörde av sig i veckan och var skitsur och hävdade att den inte hade kommit och att jag försökte blåsa henne osv. Idag när jag var nere på inlämningsstället så säger de att paketet är på väg tillbaka till mig eftersom mottagaren inte har hämtat ut det.
    Jag är HELT hundra på att jag skrivit rätt adress eftersom jag skrev ut den från Traderas plocklista.
    Köparen har varit allt annat än trevlig i sina mail, och det känns ju lagom skoj nu när människan inte ens bemödat sig med att hämta ut den. inte tusan kan väl både avin och påminnelsen försvinna?

• Nifelheim
    Tettan skrev 2010-08-25 07:53:33 följande:
    Kolla in denna säljare - har börjat ge negativg med anledning "ingen betalning" inom ett dygn efter att auktionerna gått ut... Min kompis har blivit drabbad, och jag VET att hon vill ha det hon budat på, men hur ska hon ha hunnit betala??? Hon kanske tom har en annan bank...

www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedba...
    Men jösses
  • Nifelheim
    Ia 70 skrev 2010-08-25 21:57:28 följande:
    Suck, blir trött på folk som sänker ens leverenstids stapel när man talat om att det är Schenker och att det kan ta några dagar extra. Skickade paketet dagen efter att jag sett insättningen.
    Jag är å andra sidan rätt sur över att en säljare först väntade 10 dagar efter att pengarna måste ha synts på kontot och sen skickade med schenker trots att jag uttryckligen berättat att jag behövde den innan vi åker bort på semester. Schenker har sedan tagit åtminstone 4 dygn på sig att enligt sidan där man kan spåra paket göra... INGENTING.

Är det någon som vet hur länge ett paket får ligga hos schenker innan det skickas tillbaka? Känns ju inte så kul om det skulle hända under tiden vi är borta.

Tycker dock precis som du att det är larvigt att sänka på leveranstidsstapeln bara för att Schenker är ena riktiga slöfockar.
  • Nifelheim
    lilyanna skrev 2010-09-07 08:23:39 följande:
    Jo, alltså det finns ju dem som bara har kanske 11 eller 13 siffor totalt med clearingnummer och kontonummer, det vet jag...men när då andra personer ska betala in på dessa konton så måste de alltsom oftast ange totalt 15 siffor och eftersom en del inte har det så får man då innan kontonumret lägga till nollor tills man kommer upp i dessa 15 siffror...då stämmer det.
    Fast på swedbank behöver det inte vara 15 siffror. Jag har betalt till swedbank konton med 13 siffror och har inte behövt lägga till några nollor.
Svar på tråden Traderatråden nr 16