Inlägg från: HullaDk |Visa alla inlägg
  • HullaDk

Traderatråden nr 16

Nogn som har erfarenhet av vad man gör nän man blir blåst på Tradera?
    Lurat på 2600,- Polisanmälan gav inget, dom sa att det var en civil sak..typ.
    Och eftersom sälgeren är privat, då kan jag inte ta det til konsumentnämnet.
    Tradera själv gör inget, annat än dom har stängt hennes ena konto (hon har ett annat och det är oppet fortfarande)
    Jag har inget tlf nummer på sälger och inte hennes riktiga namn heller tror jag.
    Nogn tips?

• HullaDk
    Tettan skrev 2010-07-21 16:03:42 följande:
    Vilket skämt!! Jag misstänker att det är du som polisanmält?? Och tjejen fattar inte vad du menar med bedrägeri. Om det inte handlade om så mycket pengar skulle det rent av vara skrattretande!!

Jo det er helt absurd. I borjan viste jag inte om jag skulla skratte eller gråta över jag kunne bli blåst dådär. Jag bruker vara jätte nogran med att kolla upp sälgerens betyg, men den där missade jag totalt.
    Tråkigt nog bor hon i Malmö, ännars skulla jag åka dit knacke på och forklara for hon att jag inte har något pengeträd som jag plocker penger ifrån, att det faktisk gjorde lite ont att skulle gå köpa annan dator när jag nu redan hadde betalet for 1..
    âr det ingen som vet om man kan få nogon hjälp als, när polisen, Tradera och konsumentvärket(stavning?) nu inte kan ?
Svar på tråden Traderatråden nr 16