Inlägg från: straw2008 |Visa alla inlägg
  • straw2008

Traderatråden nr 16

Händer det er ofta att paket kommer o frimärkena inte är stämplade? Händer mig hela tiden, nyss 60 kr utan stämplar så jag återanvände :0) Händer det även er att paket kommer utan att ni har hunnit betala? Har hänt mig 5 gånger på ett år nu.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008
    7småtroll skrev 2010-10-11 10:46:31 följande:
    Men det syns ju och posten kan ju då se att det är begagnade frimärken!
    och??
  • straw2008

Fast man kan ju använda frimärkena till andra saker än traderapaket. Så lurar man inte någon, även om pengarna kommer från samma plånbok.

• straw2008

Ser fult ut, ofta svårt att namna över om kläderna ska användas på dagis. Värst är om drt är namnat med relenummer då ringer de ju förra ägaren om de tappas. Jag budar mkt mkt mindre på namnat.

• straw2008

Det är ju bara första budaren som ser att det är utrop 1 kr så hur kan det påverka hela kedjan budare? Eftersom ni skriver att startbud över 1 kr oftast onte lockar till bud.....

• straw2008

Jag säljer på tradera. Saken är den att jag har nosat upp saker do finns billigt på nätet o så fort jag har sålt något så skickar jag efter det o ber de leverera till köparen. Är det någon som tycker detta är fult eller någon att ge negativ omdöme för??

• straw2008

Nej man kan inte välja köp nu om bud kommit in, HELT värdelöst.

• straw2008

Men jag lägger bara upp sånt som verkligen finns. Ok så ni menar att det är bäst att beställa varan hem till mig först? Är det då mer ok i era ögon? Är detta något som skulle få er att lämna neg omdöme? Skulle ni känna er lurade på något sätt?

• straw2008

Du kan sätta startbud en kr under köp nu pris, då får du det du vill ha för varan.

• straw2008

Men sätt på 20 kr i porto utan avsändare så får hon lösa ut sitt paket o betala resten själv??

• straw2008

Är det för att jag tjänar pengar på det eller för något annat? Alltså varför känner man sig lurad??

• straw2008

Ok men ni dkulle inte känna er lurade om det endast visar du att varan ursprungligen har köpts billigare? (prispall sitter kvar eller liknande)? Jag kanske är den enda som gör detta för att få in lite extra pengar o kan helt ärligt säga att jag inte ser mig som en barmhärtig samarit.

• straw2008
    AochJsMamma skrev 2011-01-21 08:50:40 följande:
    jag köper alltid av Magasin glag. Superservice och jättesnabb leverans! Hon säljer både på T och har en webbshop.

Mina auktioner tickar sakta uppåt, ska få ut lite mer imorgon tänkte jag. Dock får skalkläder o WS vänta lite till...
    Jag tar MKT hellre emot paket i citygross påsar än betalar extra för paketering.
Svar på tråden Traderatråden nr 16