Inlägg från: jeniii88 |Visa alla inlägg
  • jeniii88

Traderatråden nr 16

Hej, jag har sålt lite saker på Tradera tidigare men är inte så erfaren, hur är det att sälja saker under sommaren, blir det inte lika mkt bud för att folk är på semester osv?
    Jag har några oanvända POP kläder i strl 86 någon med prislapp kvar, säljer sånt bra?
    Har kollat runt lite och vissa är uppe i jätte höga bud och andra knappt något alls.

• jeniii88

Tack för svaren :) Jag brukar alltid börja mina auktioner på 1 kr men det blir kanske bättre om man tar högre utgångsbud isf. Är det bättre att vänta tills runt löning och lägga ut annonserna då när folk vet att det kommer komma pengar eller funkar det lika bra mitt i månaden?

• jeniii88

Hej tänkte fråga er som kan det här med tradera lite mer än mig.
    Är det någon ideé att lägga ut helt nya polarn och pyret tröjor i strl 86/92, har kollat runt på tradera vissa har fått höga bud andra inte.
    Vad ska man sätta för start bud?
    Om man ska ha med köp nu, vad för pris ska man sätta där?

Tack på förhand.

• jeniii88
    x karin76 skrev 2010-10-23 11:05:18 följande:
    Beror lite på vad det är för motiv, men generellt brukar 86/92 gå bra. Om nypris är 195 så skulle jag satt utrop 89 köp nu 159. För nypris 145 skulle jag satt utrop 49 och köp nu 119. Ungefär.
    Oj så mkt i utrop, brukar oftast sätta 1 kr på allt Solig kan man verkligen få så mkt för dom?

Jag får göra ett försök, bättre än att dom ligger i skåpet och inte används.

Har sett att vissa brukar länka till sina auktioner, får man fortfarande göra det?
  • jeniii88

Hej, tänkte fråga er om ni vet varför det blir så här.
    Har lagt ut några auktioner och på alla så satte jag bud + köp nu, på dom som jag fått ett bud på så har köp nu försvunnit, varför blir det så?
    Har man inte möljigheten att välja köp nu under hela auktionens gång?

• jeniii88

Jaha då missförstod jag det där, känns ju ganska värdelöst att ha med det då för dom flesta väljer ju att buda först eftersom köp nu är högre pris, men vet ni om man betalar extra för att välja att ha med köp nu?
    Hittar ingen kommande faktura på T.

• jeniii88

Har lagt ut lite barnkläder nu alla är helt nya men när man kollar runt på T så verkar det vara ganska dåligt med budande på kläder som inte är av dyrare märken men man får väl hoppas på att man får in några kronor iaf.

Kollade igenom tråden här lite snabbt och såg att några säljer på FB, vilken adress är det dit?
    Är ju bättre om man kan få saker sålda utan att behöva betala uppläggningsavgifter m.m.

• jeniii88

Vann två tröjor på Tradera för 3 veckor sen, har fortfarande inte fått dom och säljaren svarar inte på mina mail.
    Hur kan man gå till väga med detta, handlar inte om några stora summor så det är inte det som stör mig.
    Hon har endast positiva omdömmen och jag vill inte riskera att få negativt av henne.

Svar på tråden Traderatråden nr 16