Inlägg från: Labolinas |Visa alla inlägg
  • Labolinas

Traderatråden nr 16

Hej!

Aldrig handlat på tradera tidigare och ej heller sålt något, men nån gång måste ju vara den första

Hur gör jag för att sälja till så bra pris som möjligt? Har mängder med flickkläder, både märkes & lite mera alldagliga. Ska man slå ihop kläder till paket i olika storlekar eller sälja var för sig? & hur skyddar man sig mot oseriösa köpare?

Tack för svar

~Carpe Diem~
  • Labolinas
    Blå Flygare skrev 2010-06-03 22:10:22 följande:
    Köpare på tradera tittar på omdömen och är försiktiga att köpa från nya säljare, så det första man lägger upp kommer man få ganska låga priser för oavsett hur mycket man anstränger sig. Så börja med att sälja saker du ändå inte kommer få så många kroner för, t.ex. begagnade Lindexkläder (helt utan fläckar, då får man dem inte sålda alls) och vänta med märkeskläderna. Börja med ett par annonser så du får tränat lite, sen ökar du varefter.
    Bäst betalt får man runt löning, helst om man har avslut på annonsen en lördageller söndag kväll.
    Ok. Hur sköts betalningen bäst, att de sätter in på konto eller via nån betaltjänst som finns? Att använda det som kallas reservationspris är inte att rekommendera då?
    ~Carpe Diem~
  • Labolinas

Nu har jag äntligen lagt in mina första auktioner på en fleeceoverall och en tröja. I samband med detta har jag en  fråga, jag har ju kollat vad porto kostat, men hur gör ni med själva påsen eller kartongen som det packas i, tar ni betalt för den också, köper ni de som posten har eller hur hanterar ni den biten?

~Carpe Diem~
  • Labolinas

Tack för svar om hur ni gör med förpackningen Förstår att det är lätt att bli "hooked" på Tradera, det är ju jättekul! Har iaf fått första bud! Hur är det egentligen, ska man inte räkna med att det blir nån särskild budgivning när man är ny och inte har fått några omdömen ännu?

~Carpe Diem~
  • Labolinas
    Viktorsmamma skrev 2010-09-08 09:27:59 följande:
    vad är ditt tradera alias?
    Angel_Malmö är mitt alias. Kom gärna med kommentarer om det är något som du anser jag bör ändra när jag lägger upp fler auktioner, för jag har massor med kläder och leksaker som jag tänkte göra mig av med nu när tjejerna börjat bli större.
    ~Carpe Diem~
  • Labolinas

Kan man alltså ändra sitt alias efter man är registrerad?

~Carpe Diem~
  • Labolinas
    HonSomVet skrev 2010-09-08 18:24:36 följande:
    Asch. Jag fick hem pop-overallen i storlek 86 som jag köpte i helgen. Ser utan att ha provat den att den är för liten. Eller ja, kommer bli det ganska snart. Attans också. Nåja, det är bara att lägga ut den igen.
    Om du inboxar mig, så har jag en röd i stl 92 som jag inte hunnit lägga ut på auktion än (eller får man kanske inte skriva det i en tråd?)
    ~Carpe Diem~
  • Labolinas
    HonSomVet skrev 2010-09-08 19:25:54 följande:
    Jag funderar allvarligt på om 92 ens kommer vara tillräckligt stor för att växa i hela vintern? Jag tycker 86 var ganska liten personligen? Jag måste fundera lite på saken. Men har jag inte hunnit fundera klart innan du vill lägga ut den, hojta till när den ligger på T då!

Och du *viskar* Tack för erbjudandet så länge (om man nu inte får göra så. )
    Jag köpte en PoP i stl 98 själv nu och infon jag fick i affären var att den räcker upp till 104 och att t ex 92 räcker upp till den är 98. Jag lägger nog inte ut den förrän jag hunnit avsluta mina första auktioner och fått ett par omdömen, rädd att jag ska behöva skänka bort den då den är i princip oanvänd.
    ~Carpe Diem~
  • Labolinas
    Snoppan skrev 2010-09-08 19:53:32 följande:
    Är pop overallerna stora eller små i storleken?
    PoP kläder är generellt stora i storleken.
    ~Carpe Diem~
  • Labolinas
    HonSomVet skrev 2010-09-08 20:14:13 följande:
    Ah, märkligt... För denna 86a är verkligen inte i närheten av att funka för någon som har 92 annars, det är jag ganska säker på.
    Labolinas skrev 2010-09-08 20:03:54 följande:
    PoP kläder är generellt stora i storleken.
    Fast jag köpte som sagt en 86a i overall till dottern nu och den är inte alls stor, tvärtom tycker jag nästan. Hon har stprecis växt i storlek 86, alltså borde en 86a sitta ganska bra, men den var precis. När hon sträckte upp armarna så blev den tajt i grenen.
    Vad konstigt. Provade först en 104 på dottern (som är 95,5 lång) och den verkligen badade hon i (framförallt var ärmarna för långa). Så då fick den bli 98:an. Du kan ju alltid gå in till PoP & prova de olika stl så vet du vilken du ska ha sen
    ~Carpe Diem~
Svar på tråden Traderatråden nr 16