• Tic1

Traderatråden nr 16

En fråga till er vana traderare   Om man säljer till någon i finland, behövs det något särskilt konto vid överföringen då? Har haft lite auktioner ute och tänkte inte på att ändra annonsen så det blev med inställningarna att jag accepterade köpare i norden. Den ena auktionen vanns av en i finland, nu har hon dock inte betalt men det jag undrar över är om det fungerar med ett vanligt personkonto (nordea) eller om jag måste ha nåt annat. har aldrig sålt utom sverige tidigare så jag hoppas nån här kanske vet

• Tic1
    HonSomVet skrev 2010-09-27 15:21:27 följande:
    Detta är Nordea Sveriges swift/bic-kod:  NDEASESS

Det kan den som överför själv ta reda på, men det kräver ju lite merarbete. Men exakt hur de utformar kontonumret är jag inte säker på. Jag vet ju hur mitt IBAN-kontonummer ser ut till mitt svenska Nordea-konto, men jag vet inte om det är så att du bara kan ta dessa siffror och sedan ersätta själva kontonumret med ditt eget.
    tack för svaret     
  • Tic1
    Hejpådig skrev 2010-09-27 16:13:22 följande:
    har en köpare som skriver MED STORA BOKSTÄVER ATT hon inte kan föra över till mig,att hon har nordea o att jag(!) ska kolla upp detta..... men hur är det nu man gör fr nordea till swedbank- någon snälla?! det är något med nollaor vet jag iaf =) tacksam för svar =)
    en eller två nollor kan man lägga till mellan kontonummer och clearingnr
  • Tic1
    HonSomVet skrev 2010-09-27 15:25:03 följande:
    Så här kommer du åt ditt IBAN-kontonummer:

"Vill du veta IBAN för ditt eget konto, logga in i Internetbanken och välj "Kontoutdrag" i vänstermenyn. Klicka sedan på knappen "Villkor"."

Och Bic/swift-koden som din köpare ska uppge vid överföring är alltså NDEASESS.

Dessa två uppgifter är bra att lämna till din köpare i Finland.

IBAN och Bic. Väldigt lätt när man en gång fått tag i uppgifterna.
    TACK!!
  • Tic1

snabb fråga, när man skickar ett paket till Finland, frankerar man då med vanliga frimärken bara eller behövs nåt mer?(enligt utrikes portotabell såklart)  *aldrig sålt utanför sverige förut...*

• Tic1
    kalmar brud skrev 2010-12-07 13:25:45 följande:
    Någon som har koll på hur nya Me and I kläder brukar gå på tradera??? Jag har förpackningarna kvar och dom är inte använda...
    Har i storlek 98/104 flick och 110/116 pojk
    Vad är det för plagg du har i 98/104??
Svar på tråden Traderatråden nr 16