Inlägg från: Hannaliten |Visa alla inlägg
  • Hannaliten
    aLttjolajban skrev 2010-12-03 11:40:45 följande:
    Omdömena är helt fel.
    Jag anser att om säljare får flera neg pga  att vara oseriös,inte skickar varor,inte svarar på mail/tlf inte ska knna ge hämdomdöme.

Helt fel att den seriösa köparen får neg hämdomdöme när det är SÄLJAREN som är oseriös!
    De borde göra som Ebay där man som säljare ej kan lämna negativt om man har fått betalt. Det finns inte som alternativ. Betalningen är ju det enda en köpare kan misslyckas med.
  • Hannaliten
    Flickmamma skrev 2010-12-07 18:49:14 följande:
    Köpte ett larm på tradera med portokostnad 28 kr och tänkte att då frankerar han väl med 24 kr och så vill han ha 4 kr i emballage. Döm om min förvåning när jag får ett långt mail där han förklarar att vi köpare inte ska lämna negativt omdöme för att han frankerar med 12 kr för resten av pengarna tar han ut eftersom han ofta säljer sina varor så billigt så annars skulle han gå med förlust. DemonFår man göra så?
    Nej, det får man inte och du kan säkert anmäla sånt till Tradera. I och med att han lägger på på frakten så behöver han inte betala provision till Tradera på den summan. Det var väldigt vanligt på Ebay, men de har gått hårt åt folk som gör så och det kan anmälas där också.
  • Hannaliten
    piiiinkcat skrev 2010-12-09 20:46:36 följande:
    Fan, vad besviken jag blev nu. Hade bestältl två bh set från tyska Ebay... nya och oanvändna... nu när jag mottagit dem ser jag att behåarnas märkeslappar är bortklippta eller avrivna... hur kan de då skriva att kläderna är NYA och oanvändna... eller är det bara jag som blir sneee?

Jag har ju betalt nypris för dem så självklart blir jag ju asförbannad... tyvärr kan jag inte ett jävla ord på tyska.. så grrrrr... vet inte riktigt vad jag skall göra...

/Diana
    Ofta är lappar avklippta eller rivna för att förhindra att de lämnas tillbaka i butik. På amerikanska Ebay är det vanligt med Victoria's Secret underkläderna. Annars hade folk köpt billigt på Ebay för att sen gå till affären och lämnat dem och då fått tillgodokvitto i butiken (på originalsumman alltså).
  • Hannaliten

Någon som vet om jag kan betala för mycket på en faktura? Jag hade en faktura på 101 kr och ofakturerade avgifter på 12 kr. Jag har inga aktiva auktioner nu och tänker inte lägga ut nåt på ett tag, så jag kommer inte att få fler avgifter. Kan jag betala 113 kr på denna fakturan och ha det tillgodo?

• Hannaliten
    AochJsMamma skrev 2011-01-31 22:41:21 följande:
    oj!! Skojar du?? Tror jag har en hel hög på vinden, älskade MLP!!!
    Ja, om de är från 80-talet, i gott skick, så går de jättebra. Några av mina hamnade tydligen i ett budkrig så de gick för 3-4 ggr mer än vad de borde kostat. Men, det klagar jag inte över :)
  • Hannaliten
    Toppen9 skrev 2011-02-01 00:15:14 följande:
    är de lekta med eller är de i förpackning? är de ovanliga eller vanliga?
    (har också massor i förrådet)
    aLttjolajban skrev 2011-02-01 09:16:24 följande
    De är eftertraktade. De ovanliga kan gå för hur mycket som helst.
    Ja, lekta med,  men i fint skick. Man kan ju lätt rengöra dem själva om de är smutsiga och så. Kamma dem, i med lite balsam och sånt. Finns massor av pengar i MLP.
  • Hannaliten

Jag lämnar som säljare omdöme först. Så snart köparen har betalat har ju han/hon genomfört sin del av avtalet, vilket ska ha positivt omdöme. Att man som säljare väntar och ser om köparen är nöjd tycker jag är dålig stil. Det är lika med att man vill ha chansen att lämna hämndomdöme, vilket är fel.

• Hannaliten

Jag hade en köpare som inte svarade på vinnarmail och inga pengar kom. När jag skickade påminnelsemail fick jag svaret att hon inte var hemma (bortrest) och hade inte tillgång till sin mail. Men, mailet hon skickade kom från hennes iPhone. Tror hon jag är dum eller? Pengarna kom i alla fall till slut, men ibland undrar man ju hur folk tänker.

• Hannaliten
    Kusin Knase skrev 2011-03-29 21:13:12 följande:
    Måste bara titta in med tips för att jag tycker synd om säljaren (som jag inte har en aning om vem hon är!) -- hon kan varken stava eller marknadsföra så hon får typ inga bud. Kolla in:

www.tradera.com/listing.mvc/itemlisting?ftgnr...

Inte mina annonser såklart. Kläderna är inte alls i vår stil, annars hade jag fröjdats åt bristen på bud och bjudit hej vilt ... Dock döljer sig fin Miffytröja utan minsta ord om Miffy där!
    Men gud! Var enda byxauktion har hon skrivit "byckor" på! Hur svårt är det att skriva "byxor"?
  • Hannaliten
    star67 skrev 2011-11-28 15:45:07 följande:
    ja det är 12 kr som gäller, men är det frakt verkligen 36 kr! jag tycker att man bör betala ifall om man har vunnit vara för ett litet summa, så att säljare inte betala själv frakt också + att varan är nästan gratis!! men det är en moralisk sak, annars reglarna är så det som står på auktionen.
    Nej, det tycker inte jag. Säljaren får skylla sig själv om man inte skrivit in korrekt frakt.
  • Hannaliten
    tessan27 skrev 2012-10-18 23:56:35 följande:
    Fick idag mitt första negativa omdömme... anledningen var att ag inte betalt det jag budat hem... dock har det bara gått 5 dagar sen jag van auktionen... tänkte betala imorgon vid barnbidraget och hade missat att det stod att hon ville ha betalt inom 2 dagar.
    Känns ju lite surt måste jag säga... 5 dagar... då jag har över 1000 possitiva omdömmen innnan så känns det bara helt fel, gör alltid rätt för mig men ibland kanske det dröjer några dagar innan jag betalar.

Har mailat säljaren och förklarat detta för henne, hoppas på ett svar och ett borttaget negativt omdömme annars får jag väl ge ett negativt tillbaka.   
    Varför skulle du ge negativt tillbaka? Vet du redan på förhand att du inte kommer att bli nöjd med varan? Att ge någon ett negativt omdöme på grund av att du missat att läsa hela auktionen är ju så fel som det kan bli. Hade utan problem spärrat dig. 
Svar på tråden Traderatråden nr 16