• versan

Traderatråden nr 16

plura skrev 2010-05-03 10:28:32 följande:
    Tack för svar -jag hittar inte "spåra paket" alternativet. Bara orderbekräftelse, säljarens övriga auktioner, markera som betald och spara säljaren som favorit. Är jag på rätt ställe?
    Gå in på mitt Tradera
    klicka på dina Köp
    klicka sedan på flera alternativ
    så kommer spåra knappen upp.
  • versan
    versan skrev 2010-05-03 10:44:03 följande:
    Gå in på mitt Tradera klicka på dina Köp klicka sedan på flera alternativ så kommer spåra knappen upp.
    Glömde säga att du ska titta på den vunna auktionen du vill spåra & sedan klicka på Flera alternantiv & då kommer spåraknappen upp.
    Finns den ej med där då skulle jag ringa säljaren.
    Lycka till.
  • versan

huuua  vad nervöst nu har jag satt igång att sälja fina barnkläder igen på Tradera
    (har haft ett lååååångt uppehåll på 2år) & första budet jag fick var från en som hade fler än 60negativa under sin tradera karriär Förvånad
    Men senaste tiden har människan tydligen varit OK..
    Fasen blir ju nervös Hoppas hoppas verkligen att detta går bra.
    Gud vad fjantig man blir när man inte har Traderat på länge 
    Känner mig snudd som en nybörjare. Cool 

Julia1234 skrev 2010-10-02 10:45:05 följande:
    Har mailat posten nu. Frågat om det kan bli så att mottagere får åka till utlämningsställe för att hämta ut ofrankerat kuvert...
    Äsch! Verkar vara en strulputte du råkat ut för.
    Man får en avi hem i låda & där får man välja om man vill betala med frimärken & posta den eller betala den via nätet.
    Sen skickar posten ut paketet när dom sett att du har betalat.
    Har hänt oss 1 gång när vi beställde en reservdel till bergvärmepumpen i somras.
    Vi ides inte hämta brevet så det tog 2dagar extra innan vi fick brevet.
    Man kan välja att själv hämta hos utlämningstället OM MAN VILL men det är valfritt.
    & Definitivt inget som du ska betala för.

• versan
    Julia1234 skrev 2010-10-02 11:48:45 följande:
    Aha! Det är alltså så det funkar. Tackar för infon!! Nej, jag tänker absolut inte betala för bensinkostnader i alla fall.
    Jobbigt med strul, speciellt när det brukar fungera så bra...
    Precis gissa om jag fick hicka när jag såg en som budade hos mig & hur dennes omdöme såg ut nu. Tungan ute men men.... man får hoppas på det bästa..

Ibland så brukar jag gå in på omdömen innan jag skickar & har den personen "VERKLIGEN" dåliga omdömen så knäpper jag kort på kuvertet. 
    hehe   synd man inte har en mobil som filmar så bra då kanske man kan filma att den är skickad in tippad i brevlådan.. Cool

En gång sålde jag en klänning som blev SVINDYR för köpare & då bjöd jag på Rekomenderat för hon började ojja sig & ville avbetala & hur skulle hon veta om den kom fram osv... Oskyldig
    Känndes något misstänksamt då. Förvånad
    Jag svarade snällt att det kunde jag ej göra & hon betalade till slut,
    så jag skickade den med rek utan att hon visste det så hon var tvungen att skriva under att hon fått den.
    Fick bra omdöme av henne sedan dock.

• versan
    ominte skrev 2010-10-02 15:11:59 följande:
    Måste bara säga att jag förra veckan skickade iväg flera paket och 2 av dem flög säkert 3-4 frimärken av preciiiiiiis när jag slängde ner dem i lådan och de liksom åkte emot själva luckan men som tur var hann jag ta tag i dem innan jag stände luckan och paketen hann inte ner. Frimärkena hamnade på marken och blev helt grusiga så jag fick ta nya och "banka" fast dem
    Vad använder du för material då?
    Jag använder mailingbags själv & min frimärken sitter som sten på.
  • versan
    charmmiss skrev 2010-10-02 19:03:59 följande:
    hur ska ja på bästa sätt få rent en skitig turkos overall, behöver era bästa tips
    Hur skitig är den?
    Har du provat Vanish?
    Spraya & häll på Vanishpulver + tvättmedel + varmt vatten & gnugga på dom värsta fläckarna & sedan in i maskinen med mera vanish i.
    mina auktioner www.tradera.com/category/category.aspx&listtype=1
  • versan
    ominte skrev 2010-10-02 21:00:13 följande:
    Vill bara varna lite för vanish på overaller då jag använde det på en overall jag köpte på tradera och alla reflexerna blev helt förstörda. Jag körde iofs några gånger men jag använder inte vanish på overaller mer efter det.
    Galltvål kanske?
    Men vad skumt! Jag har tvättat alla overaller med Vanisch & alla reflexer är fina fortfarande. Förvånad
  • versan
    HonSomVet skrev 2010-10-02 23:06:40 följande:
    Nej nej! Jag har blandat ihop två paket! Jag som dubbelkollade t o m! Jag förstår inte hur detta kunde hända! Båda är skickade med schenker! En köpare som skulle ha ett klädpaket mailade mig idag och skrev att hon fått den röda pop-overallen istället!

Hur ska man lösa detta förutom att betala alla omkostnader det blir för köparna? Jag förstår verkligen inte hur detta hände!
    har gjort samma en gång.
    hade 2 likadana skor ute & en fick 2vänsterskor & den andra fick 2 höger skor.
    Jag skyllde på dottern för jag vet att jag dubbelkollade innan att skorna stod rätt

Men men Kontentan av det hela jag bad dom två om adresserna & bad dom skicka grejerna till varann & det gjorde dom sen skickade jag över pengarn som dom lagt ut.
    & så skickade jag dom varsin trisslott som plåster på såren för att jag klantat mig.
    hehe... Kan lova jag fick bra omdöme sedan.
    fniss undrar än idag om någon av dom vann nåt. 

• versan
    anette 81 skrev 2010-10-03 09:32:03 följande:
    Vilka skor har ni till era barn nu?
    Svårt när det är lite sådär småkallt. Lite tidigt för vinterskor ju
    Allväderstövlar kör vi med dom är super håller värme fast det är minusgrader ute.
  • versan
    annlu748 skrev 2010-10-03 10:04:17 följande:
    Hej måste bara fråga er inbitna traderar en fråga. Jag har precis hetsat upp mig (som alltid säkerligen i onödan) över ett omdöme som jag fått efter en avslutad auktion där jag var säljare.

Köparen skrev i omdömet: mycket varierande skick

Jag skrev ju i annonsen att allt var begagnat men helt och rent. Skrev också att de vita bodysarna hade blivit missfärgade. Det var över 40 plagg och vissa plagg var bara använda en gång och en del av plaggen var använda riktigt mycket.

Jag tycker verkligen att jag förklarat status på kläderna men tydligen inte. Om jag köper en vara på tradera så finns det ju vissa nyckelord man lägger tyngd i och det är ju typ "nyskick" "oanvänd men tvättad" eller  "helt ny"

Jag nämnde ju inget av det i annonsen för jag ville att folk som bjöd skulle veta att det var begagnat och inget annat.

Ja ja blev lite less, men tar gärna emot tips på hur jag ska uttrycka det ännu tydligare... 
    Jag är övertydlig & beskriver vartenda plagg supernoga 
    Trots det kan man få skrivet omdöme om dom hittat en missad pyttefläck.
    Visst blir man ledsen när dom skriver det i omdömet
    Trist att dom inte kontaktar en istället så man kan göra nåt åt det.
Svar på tråden Traderatråden nr 16