• Beetle

Och nu har man än en gång varit med om en mardrömsaffär med otrevlig säljare och en objektbeskrivning som var bluff och båg.
    Usch, tror jag håller mig till att köpa på Fb och bara sälja på Tradera i framtiden.

• Beetle
    Moonis skrev 2011-03-16 19:55:10 följande:
    Tyvärr finns det sånna på FB med har jag läst. Många som fått fläckiga och skitiga kläder, jätte trist.
    Jasså. Jag fattade det som att det var en och samma som härjat där...kanske hade fel.

Ja, snart får man väl endast köpa av betrodda där också. Eller endast nytt, fast det är svårt när man letar gamla print som inte finns längre
  • Beetle
    Viktorsmamma skrev 2011-03-16 21:54:48 följande:
    Hade avslut i söndags, 1 ska betala till helgen.

de 3 andra som ej har betalat har ja inte hört ifrån.
    har 3dagar dvs idag är sista, men denna gång hade ja inte tänkt skicka ut nått påminnelsemail förrän fredag eftermiddag, känner på mig att de andra väntar in BB, men varför inte då maila om det?

skulle ni skicka ett påminnelsemail imorgon på 4.e dan eller vänta tills fredag då BB kommit?
    Jag skulle ha väntat. Jag har själv varit sen utan att höra av mig flera gånger denna vintern då det går sjukdomar hela tiden (OBS! jag snackar någon dag nu). Själv brukar jag faktiskt vänta ett par tre dagar och se om betalningen dimper in innan jag påminner.

Men jag är ju en sån som är allergisk mot folk sm påminner för tidigt. Jag har fått "imorgon har det gått tre dagar" mail någon gång, dvs påminnelser innan sista dagen. Då handlar jag aldrig igen av den människan. Påminnelser kommer nör man är sen, inte innan!

Ps: nu kan du ju betygsätta hur snabbt de betalat så om du är sur på att de är sena och inte mailat, visa det på betyget
  • Beetle
    Viktorsmamma skrev 2011-03-17 07:40:09 följande:

ja jag väntar med mail till senare i eftermiddag om de kommer några betalningar idag

Fick inatt 4!!! mail  av samma köpare vid 2tiden, 4tiden, halv5 tiden och 6tiden med olika text "har betalat"

varför skickar man FYRA stycken!? :-P får se om betalningen syns senare för nu gjorde den inte det.

Ja, jag skulle dra öronen åt mig och se till att vara säker på att betalningen verkligen kommit in innan jag skickar till en sån köpare...
  • Beetle
    Smultronhjärta skrev 2011-03-17 16:13:48 följande:
    När det händer brukar jag ändå samfrakta och skicka med frimärken i paketet
    Det gör jag med. likaså om jag trott det ska bli skyrmmande men  lyckas få det oskrymmande - skickar med frimärken.
  • Beetle
    StaffenAssar skrev 2011-03-20 10:29:47 följande:
    Blir lite orolig då jag tycker att två av mina auktioner börjar sticka iväg mer än jag anser att de är värda... Jag har skrivit så här: "dessa är väl använda och både luddiga och blekta, vilket tyvärr inte framgår av bilden" finns det något man kan misstolka då? Vill inte hamna med missnöjda köpare när jag skrivit vilket skick det är och att de alltså ser finare ut på bilden än i verkligheten... Ska jag göra ett tillägg i objektsbeskrivningen? Och vad ska jag skriva isf? 

Jessika82- kanske har du höga utrop? Eller kanske är det "fel säsong" för just det du vill sälja? Jag har en långärmad tröja ute nu, med högt utrop (eftersom det är fel säsong och jag inte vill riskera 1 kr på den) och den går inte alls... Trots att jag tycker utropet är helt okej... 
    Fast det låter ju väldigt tydligt tycker jag.
  • Beetle

Hör ni, om man ska skicka en skaljacka (Pop) i 110 med DHL. Vilken kartongstorlek ska man ha då?

Har sålt en men bara angett Posten som alternativ. Nu vill köparen ha DHL istället (meckigare för mig, men sa att då får hon stå ut och vänta nån vecka eller mer) men hon har bara betalt 50kr frakt och jag får det till ett E-envelope när jag bokar genom Tradera. Gör jag fel eller har hon betalt in för lite? Jag tänker att jag behöver strl M. Vad tror ni?

• Beetle
    Moonis skrev 2011-03-21 20:16:08 följande:
    Nej, tycker inte heller det. Hon va inte jätte snäll i sina mail precis men detta tog som sagt priset och inget jag hade väntat migObestämd
    Viktorsmamma skrev 2011-03-21 20:10:16 följande:
    jag har anmält också!
    Tack.
    Har också anmält nu.  Fult gjort :-/
  • Beetle
    Smultronhjärta skrev 2011-03-22 10:55:19 följande:
    Såvida du inte har skickat in personbevis Tradera har skickat trisslotter till mig i hopp om att jag ska regga mitt pers.nr. Visst skulle jag kunna göra det men jag har inte fått tummen ur att beställa personbevisDrömmer
    Vet du när de började med personnummer? Jag kan inte komma ihåg hur det var när jag reggade 2006...
Svar på tråden Traderatråden nr 16