Inlägg från: miljarden |Visa alla inlägg
  • miljarden

Traderatråden nr 16

Varför budar folk över köp nu? Det verkar så korkat. Skulle man närma sig köp nu och vill ha det man budar på dänger man väl till med köp nu, inte med ett högre bud? 

• miljarden
    BebeonBoard skrev 2011-02-28 09:35:17 följande:
    När man lägger ett bud försvinner möjligheten till Köp Nu...
    Ok. 
  • miljarden
    Väntarochlängtar skrev 2011-03-04 18:49:40 följande:
    Är såååååååååååååååååååååååååååååå TRÖTT på oseriösa Traderare!!!!
    Skriv vänligt att det låter som ett högt porto för fem t-shirtar (kolla hur mycket något ska väga för att kräva så högt porto och nämn det) och be henne väga tröjorna när hon postar. Lägg fram det som ett tips och inte som en tillrättavisning.  
  • miljarden
    Pixxi skrev 2011-09-25 09:01:17 följande:
    Sökte på Pop igår, och fick fram en jacka där det står ungefär så här ( Jacka från London, tuff skinnjacka pop ) varför skriver man pop där?? Irriterande när jag sökte polarn plagg.Obestämd
    För att pop inte bara är en lite slarvig förkortning av ett klädmärke utan en musikstil och klädstil också kanske?
  • miljarden
    anette 81 skrev 2011-12-29 10:37:58 följande:
    Har lagt ut en ny molo overall på tradera o folk skickar meddelande om att dom tycker att jag ska sänka priset för den kostar mindre på rean??

Och??????????? jag har betalt en viss summa o då kanske jag gärna vill ha tillbaka det, Idioter finns det gott om  
    Det är väl inte så idiotiskt? Försöker man sälja ett begagnat* plagg till ett pris som är högre än en ny vara så får man förmodligen svårt att få den såld över huvudtaget, så risken är ju att du inte får någonting alls för den.
    Personligen anser jag att det som ska avgöra ett föremåls pris inte är vad säljaren köpte det för utan vad köparna är beredda att betala. Men det är klart, man har ju alltid valet att avstå från att sälja.

*ja, overallen är oanvänd men det är ändå inte ett butiksnytt plagg.
  • miljarden
    Luktärten skrev 2011-12-29 15:43:55 följande:
    miljarden skrev 2011-12-29 11:25:15 följande:
    Det är väl inte så idiotiskt? Försöker man sälja ett begagnat* plagg till ett pris som är högre än en ny vara så får man förmodligen svårt att få den såld över huvudtaget, så risken är ju att du inte får någonting alls för den.
    Personligen anser jag att det som ska avgöra ett föremåls pris inte är vad säljaren köpte det för utan vad köparna är beredda att betala. Men det är klart, man har ju alltid valet att avstå från att sälja.

*ja, overallen är oanvänd men det är ändå inte ett butiksnytt plagg.

Likaså har man valet att avstå från att köpa.

Som jag skrev.
  • miljarden
    AochJsMamma skrev 2011-12-30 06:26:58 följande:
    Håller med Anette till fullo, tror för övrigt inte att du förstått korrekt Miljarden, Anette har inte satt ett pris högre än nypris utan högre än ett visst reapris. Vissa rear på 30%, vissa hela 50%, o nån stackars affär kanske ska klappa igen och därför säljer ut det sista för 70%... ska Anette då anpasssa sitt pris efter det också? Nä, jag hade gjort precis samma sak: sålt för det som man minst kan tänka sig att släpppa den för, inte priset på rea i butik..
    Jo jag förstod. Anette behöver självklart inte anpassa sitt pris över huvudtaget, men jag tycker det är överdrivet att kalla folk idioter. Naturligtvis blir det svårt att få den såld alls om man kan köpa en butiksny overall billigare än vad man får betala för Anettes. Sedan får både Anette och potentiella köpare hantera situationen precis som de vill, men jag tycker helt enkelt inte att det är befogat att kalla folk för idioter för det. Det är inte mer idiotiskt än att inte räkna med att gå back om man säljer kläder på tradera, t ex.
  • miljarden
    Tessie2022 skrev 2011-12-30 10:08:09 följande:
    Anette81 - jag rekommenderar dig att vänta sälja till hösten för jag tror det är svårsålt nu med alla reorna.. 
    Ja, det verkar ju mycket smartare att vänta än att konkurrera med butiksreor.
Svar på tråden Traderatråden nr 16