Inlägg från: Luktärten |Visa alla inlägg
  • Luktärten

Traderatråden nr 16

Raira skrev 2011-07-04 19:37:40 följande:
    hej jag sålde en body för 1 kr och nu vill hon ha 12 kr tillbaka  för att hon tyckte det var lite porto på ,

skulle ni betala , jag htar inga krav om jag tar för lite i porto . jag vill inte ge tillbaka men då får jag väll negativt tillbaka , Vad skulle ni svara .
    Vilken fraktkostnad hade du satt i annonsen och hur mycket hade du frankerat brevet med?
  • Luktärten
    Majuni skrev 2011-08-22 22:58:42 följande:
    vågar bara på sånt som jag vet går bra... tex pop..
    Jag börjar ångra att jag lade ut POP för 1kr...
  • Luktärten

Någon som vill ge mig ett råd. Har sålt ett plagg totalt ca 100kr med frakt. Har fått bra omdöme från säljaren och jag har också gett ett fint omdöme. Nu har köparen tvättat upp plagget och hittat hål mitt på. Hon vill nu ha sina pengar åter. Hur hade ni gjort?

Min spontana reaktion var att betala tillbaka, men efter att ha tänkt efter en stund så känner jag att ett lämnat omdöme är också ett godkännande att man accepterat varan.

Hade jag inte lämnat mitt omdöme hade hon fått tillbaka pengarna, men jag hade gärnat velat nämna det utöver att det var snabbt betalt.

Jag kommer iaf att begära ett foto på skadan i vilket fall som helst.

• Luktärten

Svårt, hon har jättefina omdömen sen tidigare. Ca 1500 st och endast ett neg. Jag tror på henne, men känner mig ändå kluven. Kanske kan erbjuda henne en del av beloppet.

• Luktärten
    Majuni skrev 2011-09-01 21:49:03 följande:
    jag har också fått problem med en köpare, hon påstår att en jacka jag sålt är mycket trasig? Och hon skrev att jag inte skulle dra det där med att jag inte visste... saken är att jag har ingen aning om vad hon pratar om? Och hon sa också att "den" hade hon hört  förr och då fick jag känslan av hon brukade göra så här! Hon har inte kommit med ett enda förslag till åtgärd och jag vet inte vad hon vill. Hon skrev att OM jag svarade så fick jag ju inte säga att jag inte visste, så jag känner att jag inte har lust att bemöda mig med att svara för hon har redan bestämt sig att jag är en lögnare som säljer trasiga kläder medvetet. Kan ju meddela att hon är spärrad
    så nu kommer jag förmodligen få mitt allra första omdöme.. surt. 
    Lustig människa... Börja med att be om foton på skadorna så får du lite mer betänketid.

Hur ser hennes omdömen ut?
  • Luktärten
    lillälva skrev 2011-09-24 18:33:05 följande:
    Är det någon som har skickat med postens "brev skicka lätt"? Visst tillkommer inget skrymmandetillägg där även om paketet är tjockare än tre cm? Enda maxgränsen jag kunde utläsa var 60 cm på längden?!

Jag ska skicka 4 pyjamasar som väger under 500 g men med skrymmande skulle det kosta 48 kr m postens vanliga brev, 42 med schenker och 39 med postens "skicka lätt"...
    Trevligt, Posten börjar konkurrera med Schenker. Dessutom lovar de leverans dagen efter. Tolkar det som att 39 kr gäller med totala måttet 900mm med max-mått 600mm. Verkar var en alldeles ny tjänst.
  • Luktärten
    Jenni78 skrev 2011-09-24 19:01:20 följande:
    Får väl tipsa om mina auktioner... Mest mössor och vantar till i de mindre storlekarna nu...

Inte för att det gör mig något om man länkar till sina egna auktioner men jag tror att tråden kan bli stängd om man gör det. Bäst du anmäler ditt inlägg så att FL kan ta bort det.

Kan även vara så att FL ändrat reglerna igen och jag missat det...
  • Luktärten

Man får väl avbryta inom 2 timmar och slippa avgift om jag inte minns fel. Bäst du kollar på Traderas sida först.
    Självklart gäller det endast auktioner utan bud.

• Luktärten

Tror ni det är för sent att lägga ut fleece i slutet av oktober? Tycker generellt att september är en "dålig" månad på Tradera. Vet ej om det har att göra med att det är kvartalsskifte och det är extra med räkningar denna månad.

Svar på tråden Traderatråden nr 16