Traderatråden nr 16
skulle ni betala , jag htar inga krav om jag tar för lite i porto . jag vill inte ge tillbaka men då får jag väll negativt tillbaka , Vad skulle ni svara .
Någon som vill ge mig ett råd. Har sålt ett plagg totalt ca 100kr med frakt. Har fått bra omdöme från säljaren och jag har också gett ett fint omdöme. Nu har köparen tvättat upp plagget och hittat hål mitt på. Hon vill nu ha sina pengar åter. Hur hade ni gjort?
Min spontana reaktion var att betala tillbaka, men efter att ha tänkt efter en stund så känner jag att ett lämnat omdöme är också ett godkännande att man accepterat varan.
Hade jag inte lämnat mitt omdöme hade hon fått tillbaka pengarna, men jag hade gärnat velat nämna det utöver att det var snabbt betalt.
Jag kommer iaf att begära ett foto på skadan i vilket fall som helst.
Svårt, hon har jättefina omdömen sen tidigare. Ca 1500 st och endast ett neg. Jag tror på henne, men känner mig ändå kluven. Kanske kan erbjuda henne en del av beloppet.
Ja, det är inte lätt att hänga med. FL har ändrat reglerna några gånger nu.
Man får väl avbryta inom 2 timmar och slippa avgift om jag inte minns fel. Bäst du kollar på Traderas sida först.
Självklart gäller det endast auktioner utan bud.
Tror ni det är för sent att lägga ut fleece i slutet av oktober? Tycker generellt att september är en "dålig" månad på Tradera. Vet ej om det har att göra med att det är kvartalsskifte och det är extra med räkningar denna månad.