Inlägg från: Makka Pakka |Visa alla inlägg
  • Makka Pakka
    myran82 skrev 2011-03-31 10:30:54 följande:
    Hejsan. Någon som kan komma med tips på hur jag ska göra.

Budade hem en jacka i tron om att den var i storlek 80 som det stod i auktionen. Får hem jackan och den är 86. Det är en sen vår/sommarjacka. Sonen har fortfarande 74 men köpte den så den kan funka till sommaren. Storlek 86 har han nog tidigast i höst & då finns ingen nytta av jackan.

Hur gör man i detta läget? Jag är inte en sån som gillar att klaga =/
    Ta kontakt med säljaren. om hon skrev fel så är det hennes miss.
    Då får hon ta tillbaka den (stå för frakten själv) och  ge dig pengar tillbaka.
    ♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ BF 110605 ♥♥♥
  • Makka Pakka

Är det någon som har konto hos ICA?

Försöker betala in en auktion jag vunnit via mitt konto på Swedbank men den vill inte acceptera kontonummret jag fått.. står att den är fel... Obestämd Hur många siffror är det i det clearingnr?

• Makka Pakka

Jag hade en säljare som enl. mig hade satt för högt fraktpris på en tröja. Jag mailade innan bud och fick svar att den minsann vägde si och så mkt och skrymmande bla bla. Ja, ja.. tänkte jag och budade hem den. Men när den kom fram så var den frankerad med bara 24 kr och inte 36 kr som hon hävdade att det gick ut på.. då blir man sur   Men orkar man tjafsa om 12 kr?? Nja..

• Makka Pakka
    Måste bara fråga er en sak om staplar på omdömessidan.

Jag har både sålt och köpt via Tradera länge. Har alltid haft bra omdömen (4,9 av 5) och inga negativa..

Jag har inte sålt något på flera månader MEN mina staplar ändrar sig hela tiden.. mest då objektsbeskrivningen som blir kortare och kortare för varje vecka trots att jag inte har sålt nåt sen början av mars och ingen har lämnar omdöme på mig som säljare sedan dess..
    Någon mer som har märkt samma sak..
    Nu ligger mina omdömen på 4,7 av 5 Obestämd Som köpare så brukar jag betala in samma dag, eller dagen efter jag får inbetalningsuppgifterna.. så det kan ju inte vara det heller..

Märkligt!
  • Makka Pakka
    Finsmamma skrev 2011-05-13 15:11:41 följande:
    kan det ha n¨got att göra med hur de som lämnat sista 6 månaderna lämnat? tex om du fått dåligt i mars så blir det tydligare nu? förstår du hur jag menar? det är säkert ett snitt på de senaste 6 mån eller liknande
    Fast staplarna ändrade sig i mars efter varje omdöme också..
    Det var bara 3 auktioner också på nya varor, köparna var jätte nöjd (om de inte nu ljög) så fattar inte varför just objektsbeskrivningen ändrar sig Obestämd
  • Makka Pakka

Behöver råd!

Sålde en tröja 25/8 men efter en vecka fick ingen betalning. Skickade påminnelsebrev så skrev hon att hon har betalat. Kollade kontot om och om igen men näpp ingen inbetalning. Bad henne kolla med banken och hon påstår att banken såg att överföringen är gjord. Så jag bad henne att ta fram kontoutdrag eller någon sorts betalningsbekräftelse. Om nu banken ser överföringen så borde det ju gå? Men detta ignorerade hon.

Nu är det massa fram och tillbaka med detta.. Hon kommer med massa ursäkter osv. (hon har 11 negativ pga just ingen inbet men hon kommenterar varje att hon har betalat osv..).
    Hon vill nu betala för hälften bara? men jag kan ju inte gå med å det.
     Så jag gav henne 3 alternativ: 1 betala nu 2 betala nästa lön 3 dra sig ur. Tycker ni det var rätt?
    Vad skulle ni ha gjort?        

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • Makka Pakka
    aglili skrev 2011-09-07 10:35:55 följande:
    Helt rätt!!

Tack!
  • Makka Pakka

Hmmmm
    Obestämd

Vann en åkpåse som säljaren skickat med Schenker. När jag spårar paketet så står det att igår så skicades avi med löpnummer till mitt mail. men jag har inte fått nåt!

Alltså paketet har kommit fram men jag kan inte hämta ut den utan löpr-nr. Har nån haft samma problem?    

• Makka Pakka

qvinna01 skrev 2011-09-30 11:35:34 följande:
    Löpnumret kan du se på sidan där du spårar paketet längst till höger nedanför vikt, du behöver ingen pinkod för att hämta ut paketet dock krävs det att du kan legitimera dig.

Schenker har problem med att skicka ut mejl till dem som har e-postadress hos spray ibland fungerar det men ibland når ej mejlen fram av någon anledning.

Tack!
  • Makka Pakka
    MejaKiZnic skrev 2011-09-30 14:23:11 följande:
    Be säljaren skicka löp-nr så får du det igen Drömmer

Har gjort det men hon svarar inte alls.. hon var sen med att skicka påsen också och då mailade jag flera ggr men fick inget svar,, Skrikandes
  • Makka Pakka

Har avslut idag och över helgen men kommer resa bort i några dagar. Tror ni att man kan skicka med Schenker och DHL från annan ort? Alltså om jag pakar här och sedan skickar från dhl/schenker ombud i staden vi ska vara i.. eller måste jag skicka från mitt ombud? Nån som vet?? Guld i mun

• Makka Pakka
    annat82 skrev 2011-10-06 15:52:17 följande:
    Schenker är iaf inga problem. Man ska kunna lämna in hos valfritt ombud. Jag lämnar aldrig in hos mitt närmsta ombud då det för mig är en rejäl omväg utan antingen jag eller sambon brukar lämna på vägen, så ofta olika ombud.
    Skickar aldrig med DHL men tycker det borde vara lika där

Okej, tack! Jag tänkte också att det borde inte vara några problem. Det är ju betalat och klart så den ska bara sickas.. Har mailat men det verkar inte som de är snabba på att svara..
  • Makka Pakka
    Novallie skrev 2011-10-06 15:54:06 följande:
    hej brukar inte skriva här så ofta men nu har jag en fråga.
    Budade hem en mössa den 18 september, betalade 20:de fick kontouppgifterna den 19 sep. Och fortfarande inte fått mössan så börjar bli riktigt irriterad. Ångrade först vid slutet att jag budade då jag upptäckte att denne säljare hade 3 negativa ifrån olika säljare om ej fullföljt betalning(brukar kolla sådant i vanliga fall). Inte om att köpare inte fått sina saker. Men tycker att nu borde väl man fått mössan. Mailade för en vecka sen och frågade om mössan var skickad men inget svar. Ska jag maila igen och skriva vad? Undviker helst och ringa men kan väl göra det om jag inte fått på måndan. Annars om inget svar på något av sätten så får jag väl lov och sätta mitt första negativa omdömme på någon...

maila igen och skriv att om hon/han inte hör av sig så kommer du lämna neg. omdöme.
    hade samma problem för länge sedan. mailade och skickade sms men hon hörde aldrig av sig så jag fick sätta negativt. Hon hämnades inte ens.. tror nog att kontot avslutades ganska snart efter detta. 
Svar på tråden Traderatråden nr 16