Traderatråden nr 16
http://www.tradera.com/Ful-bla-vaska-auktion_302662_110642683#picNån som vill ha en fin väska till billigt fraktpris??

Inte min..
Är det någon som har konto hos ICA?
Försöker betala in en auktion jag vunnit via mitt konto på Swedbank men den vill inte acceptera kontonummret jag fått.. står att den är fel... Hur många siffror är det i det clearingnr?
Jag hade en säljare som enl. mig hade satt för högt fraktpris på en tröja. Jag mailade innan bud och fick svar att den minsann vägde si och så mkt och skrymmande bla bla. Ja, ja.. tänkte jag och budade hem den. Men när den kom fram så var den frankerad med bara 24 kr och inte 36 kr som hon hävdade att det gick ut på.. då blir man sur Men orkar man tjafsa om 12 kr?? Nja..
Behöver råd!
Sålde en tröja 25/8 men efter en vecka fick ingen betalning. Skickade påminnelsebrev så skrev hon att hon har betalat. Kollade kontot om och om igen men näpp ingen inbetalning. Bad henne kolla med banken och hon påstår att banken såg att överföringen är gjord. Så jag bad henne att ta fram kontoutdrag eller någon sorts betalningsbekräftelse. Om nu banken ser överföringen så borde det ju gå? Men detta ignorerade hon.
Nu är det massa fram och tillbaka med detta.. Hon kommer med massa ursäkter osv. (hon har 11 negativ pga just ingen inbet men hon kommenterar varje att hon har betalat osv..).
Hon vill nu betala för hälften bara? men jag kan ju inte gå med å det.
Så jag gav henne 3 alternativ: 1 betala nu 2 betala nästa lön 3 dra sig ur. Tycker ni det var rätt?
Vad skulle ni ha gjort?
Hmmmm
Vann en åkpåse som säljaren skickat med Schenker. När jag spårar paketet så står det att igår så skicades avi med löpnummer till mitt mail. men jag har inte fått nåt!
Alltså paketet har kommit fram men jag kan inte hämta ut den utan löpr-nr. Har nån haft samma problem?
Har avslut idag och över helgen men kommer resa bort i några dagar. Tror ni att man kan skicka med Schenker och DHL från annan ort? Alltså om jag pakar här och sedan skickar från dhl/schenker ombud i staden vi ska vara i.. eller måste jag skicka från mitt ombud? Nån som vet??
'pakar = packar :-d