Inlägg från: Novallie |Visa alla inlägg
  • Novallie

Traderatråden nr 16

fjonkan skrev 2011-10-05 11:57:35 följande:
    Hur e PoP i storlekar på vinteroverallen?? Jag har hittat en i strl 80 och min pojk drar väl 82-84 i vanliga kläder.
    vad e 82-84? i strl e det 80 eller 86? tror nästan beroende på att du kanske tom ska ha 86
    H född 091017
  • Novallie

svårt det där fjonke men overallen ska ju helst räcka säsongen ut och om  80 e på gränsen i  vanliga, fast ytterkläder e större i strl och pop e rätt stora i strl, åtminstone jämfört med lindex och hm. Lite trist och behöva jaga en overall till i januari/febuari om den blir för liten

H född 091017
  • Novallie

hej brukar inte skriva här så ofta men nu har jag en fråga.
    Budade hem en mössa den 18 september, betalade 20:de fick kontouppgifterna den 19 sep. Och fortfarande inte fått mössan så börjar bli riktigt irriterad. Ångrade först vid slutet att jag budade då jag upptäckte att denne säljare hade 3 negativa ifrån olika säljare om ej fullföljt betalning(brukar kolla sådant i vanliga fall). Inte om att köpare inte fått sina saker. Men tycker att nu borde väl man fått mössan. Mailade för en vecka sen och frågade om mössan var skickad men inget svar. Ska jag maila igen och skriva vad? Undviker helst och ringa men kan väl göra det om jag inte fått på måndan. Annars om inget svar på något av sätten så får jag väl lov och sätta mitt första negativa omdömme på någon...

H född 091017
  • Novallie
    Makka Pakka skrev 2011-10-06 16:02:34 följande:
    maila igen och skriv att om hon/han inte hör av sig så kommer du lämna neg. omdöme.
    hade samma problem för länge sedan. mailade och skickade sms men hon hörde aldrig av sig så jag fick sätta negativt. Hon hämnades inte ens.. tror nog att kontot avslutades ganska snart efter detta. 
    hade ju gärna viljat ha tillbaka pengarna annars, har lite kärvt just nu så hade gärna fått tillbaka hundringen så man kunde buda på en annan mössa annars. Nog för att en hundring spelar så stor roll, men i längden...
    H född 091017
  • Novallie

en annan fråga hur länge kan man vänta innan man sätter ett omdömme?

H född 091017
  • Novallie
    Gul Katt skrev 2011-10-09 20:39:12 följande:
    En säljare som har 4 omdömen, men varit medlem sen 2004...Vad tänker ni om en sån?

Har sett en jacka jag vill köpa. Men känner mig osäker på om jag vågar buda... Klart att alla är nya i början. Men har man varit medlem på Tradera i 7 år så borde man kunnat skaffa lite fler omdömen? 
    Behöver inte vara någon fara själv så skapade jag ett konto 2007 som jag glömde bort men budade inte eller sålde något då, övervägde om jag skulle hjälpa en och sälja men blev inte så. Sen så i förra året när jag tänkte skapa ett konto så fick jag inte för att jag hade redan ett konto som jag fick tillbaka. Så kanske var någon som reagerade när jag budade in saker först 2010... ungefär 3 år efter att jag skapat konto. Kan varit någon som inte e så van eller inte haft behovet mer än så.
    H född 091017
  • Novallie
    Jessika82 skrev 2011-10-24 19:52:34 följande:

Behöver hjälp vad skulle ni skriva jumpsuit bodysuit byxdress det är en pippi childrens choise stl 50
    jag är osäker på material

snälla behöver er proffs för tips
    Ser ut som velour
    H född 091017
  • Novallie
    aglili skrev 2011-11-14 16:37:13 följande:
    Nu ger jag nog snart upp T

Köpte ett ytterplagg som enligt beskrivningen är "som ny" "eftersom dottern ville ha en annan".
    Och så är den namnad med ett pojknamn, två små fläckar och knapparna skavda (färgen borta)
    Namnad tycker jag man får räkna med om plagget har varit använd även om den är använd ett fåtal gånger. Men det andra är väl mindre okej
    H född 091017
  • Novallie

jag säljer endast på fb men köper på tradera, Använder namnlappar, men brukar inte skriva att kläderna är namnade bara att de är beg. Men händer ju att gamla namn står kvar i plagget. Försöker i vissa fall plocka bort namnlappen men inte så lätt endå. Jag har titt som tätt fått namnade plagg där inte stått att plagget är namnad, oftast med en penna i brukar sätta över med en lapp och tycker det e viktigare att skicket ser ut att stämma. 

Men visst i början så satte jag lapparna uppe bak i nacken ungefär men nu eftersom vissa är visst rätt kinkiga sätter så ev. ska gå lättare och få bort, vid sidan där flertalet lappar sitter fast i plagget. Isf om inget står mer än beg. tycker jag man får fråga som med så mycket annat. 

H född 091017
  • Novallie
    backi2008 skrev 2011-11-16 18:44:14 följande:
    Behöver lite råd har en massa finkläder att lägga ut nu inför jul och brukar ha avslut på söndag runt bb/lön. Nu åker vi utomlands 29/11-6/12. Ska jag lägga avslut 27/11 eller vänta till 4/12. Skriver i annonsen att jag är bortrest men känner att det måste ut nu då det är chinos, skjortor, slipovers mm.
    Backi det är inte hundtröjan som ska ut som du pratade om i pop-tråden?
    H född 091017
  • Novallie
    backi2008 skrev 2011-11-16 21:11:36 följande:
    Inte denna gången utan mer högtids kläder till jul/nyår. Skjortor, slipovers, stickade tröjor, chinos mm
    okej, rent instiktivt kanske bra och sätta samma dag du kommer hem eller dan innan om du har automatiskt vinnarmail. Men samtidigt bra och sätta vid löning än någon vecka senare.
    H född 091017
  • Novallie
    star67 skrev 2011-11-16 22:29:27 följande:
    ett plagg i taget, händer att man säljer i paket strumpor och så. Skriver skick och pris, antigen att portot ingår i priset eller om det är summan + porto.

I köp och sälj grupperna
    vi som köper och säljer Po.p
    Barnkläder~Lindex~H&M~Kappahl~m. fl köp/sälj
    finns fler
    H född 091017
  • Novallie

En liten fråga sitter inte i den sitsen själv. Men på tanke på disskussionen innan.

Om det är en köpare som har dåliga omdömmen och flera negativa skulle ni få för er att vilja blocka denne innan annonsen gick ut? Om risk för att ni får många klagomål, ej betalar osv.

H född 091017
  • Novallie
    Doodies skrev 2011-11-29 19:49:49 följande:
    Hoppas någon hinner kolla på denna.. bara några minuter kvar.
    Kolla budstatus.. ser det inte konstigt ut. Den som lagt mest bud är registrerad sedan 2009 men aldrig köpt eller sålt något.
    Hur vet man om det är någon som trissar priset?  
    Behöver inte vara allvarligt kan varit någon som reggade sig men glömt bort kontot och budat först nu. Eller som du säger trissar upp priset men verkar ju leda nu.
    H född 091017
  • Novallie
    Doodies skrev 2011-11-29 19:58:12 följande:
    Men 2 år utan något alls? Jaja jag lär väl aldrig få reda på det
    Jag tror jag reggade mig 2007 men började handla först 2010.
    Dvs skapade ett konto ångrade mig och använde det aldrig förrän förra hösten
    H född 091017
  • Novallie
    Bellabelize skrev 2011-12-11 18:06:19 följande:
    Har också mejlat tradera im omdömessystemet. Har funderat på att sälja på facebook istället, men jag tycker generellt att priserna där pressas för mycket.
    Mjo kan medge det vissa saker kanske du till och med kan få mer för, men folk kommer med prissäkningar i princip direkt och då kan man bli lite less. Alt sätt ut där för ungefär vad du fått på tradera med viss marginal och sen om inte du fått sålt efter någon eller ett par veckor så kan du sälja på tradera ist.
    H född 091017
  • Novallie
    ominte skrev 2011-12-14 08:48:32 följande:
    Åhh gnöööl, försöker föra över pengar från mitt nordeakonto till handelsbanken och får bara upp felmeddelande att mottagarkontot inte finns!?

Kollar jag på frågor och svar står det att man inte ska fylla i clearingnr eftersom det görs automatiskt, men det funkar inte ändå`??
    kolla med antalet nollor direkt efter cleringsnummret och före kontonummret. ska vara ca 15 siffror totalt. Så du kan behöva in ett par själv för att det ska funka.  
    H född 091017
  • Novallie

ominte har också nordea brukar få problem oftast hb och swedbank tror jag, ibland kan man få lägga till ett par nollor, men oftast e väl clearingsnummret de första 4-5 siffrorna, dvs i det här fallet 66xx- sedan nollorna om dina siffror stämmer så två stycken ev. någon mer. Men som sagt inget proffs men brukar vara något sådant. Se till att bindesträcket e kvar, nordea håller ibland på och automatiserar ibland inte och då blir det fel endå...

skulle nog prova
    66xx-00688 xxx252

H född 091017
  • Novallie
    ominte skrev 2011-12-15 10:42:09 följande:
    Tack för hjälpen men det funkar inte så heller Har mailat vsedan igår säljaren men hon svarar inte..

Haft problem också inte alltid man får det och funka och varit med om att säljaren inte är behjälplig på att ge förslag, nästintill sagt det får du lösa själv. Då du knappast är ensam och få sådana problem.

Oftast så försöker man tills det funkar och bara ber om att pengarna kommer rätt!

H född 091017
Svar på tråden Traderatråden nr 16