Inlägg från: fjonkan |Visa alla inlägg
  • fjonkan

Traderatråden nr 16

Har fått mitt första neg nu:( En kvinna med bara 5 omdömen själv så hon är väl ny antar jag. Surt bara för min del. Det hela handlade om att jag och barnen fick en hemsk sommarförkylning med feber så jag orkade inte engangera mig i paketen på ngra dagar. Skickade naturligtvis alla som betalat men denna lade alltså neg för att det tog lång tid i hennes tycke.

Själv har jag inte lämnat omdöme tillbaka då jag blev så tjurig på henne......:(

• fjonkan

Klart hon fick sin vara,billigt dessutom. Det tog säkert 1 v innan jag postade. Inte kul men nu har jag ett neg helt i onödan:(

• fjonkan
    Nicke Nyfiken skrev 2011-08-14 11:44:11 följande:
    Frågan har säkert varit uppe tidigare, men vimtekläder skall man lägga ut dom nu eller vänta till slutet av september?
    Jag har sålt min vinteroverall nu så det går säkert bra....Själv letar jag ny overall för att vara ute i god tid och det är säkert fler som tänker så.
    Nicke Nyfiken skrev 2011-08-14 22:59:00 följande:
    Tack för svar, slängde ut allt nu ikväll. 64 auktioner, phu. Tack och lov för Prolisten
    Hur får man ihop så många??? Beundransvärt är det:)
  • fjonkan
    Mammiztill2 skrev 2011-08-29 12:03:22 följande:
    okej, tack för ditt svar..

då kan ja låta henne slippa att köpa plagget,  men gillade inte hennes kommentar att hon "inte ar så sugen på den längre"  -Buda inte då om du inte är intresserad!
    Det var ju inte så trevligt direkt. Hoppas du får sålt den senare och till ett bättre pris nästa gång.
    Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise
  • fjonkan

Snart avslut och denna gången steg det mkt högre än förväntatSolig

• fjonkan
    majlinsa skrev 2011-09-04 07:56:50 följande:
    Jag har börjat tradera igen och efter 3 dagar har jag hunnit bli förbannat några gånger. 
    Vad är det med folk att ta märkliga summor för frakten? Ja menar 15kr för en body som ska skickas med posten? I min värld kostar frimärken 6kr/st.. 
    Ja det verkar finnas alla möjliga fraktkostnader när man kollar runt på annonserna. En del verkar tro att det kostar 45kr att skicka 2 bodysar tex. Sånt budar jag aldrig på.
  • fjonkan

Det finns en tråd där 2 säljare hängs ut pga av ingenting. Sånt känns inte kul:(

majlinsa skrev 2011-09-04 08:35:13 följande:
    Men det är väl inte ens ok enligt tradera att lägga på extra utöver portot? Så ska man vara riktigt ful så anmäler man dom till tradera eller?
    Undrar om Tradera gör ngt åt sådant? Tycker de flesta tar ut för mycket porto väldigt ofta faktiskt.
  • fjonkan
    MejaKiZnic skrev 2011-09-04 21:56:11 följande:
    Börjar bli riktigt orolig över ett köp, köpte en väldigt dyr jacka och säljaren lämnade väldigt fort negativt på mig även om pengarna hade kommit till henne. Första gången jag mailade henne och frågade om hon hade skickat det så skrev hon:

Som du kanske vet så är det helg så nej paketet är inte på väg, men jag skickar det imorgon när
    DHL har ivägskick.

Förstår givetvis att man har helg och inte hunnit eller har större lust. Inget mer med det fast upplevde det lite otrevligt då hon fått pengarna sedan innan. Mailade lite senare om hon kunde ta bort de neg. omdömet men inget svar. Slutet av nästa vecka fråga jag om jackan var på väg och då frågade hon mig om det gick bra med Schenker istället. Jag ville bara ha jackan så sade att det var ingen fara och det funkade. Har mailat henne denna veckan om jackan är på väg men inget svar. I början var denna säljaren extremt snabb på att både svara och var mkt trevlig. Hoppas på ett svar imorgon när helgen nu är över men det känns inte alls bra Rynkar på näsan

Hoppas på bättre avslut Solig
    Varför lämnade hon negativt om du betalat snabbt?? Hon verkar inte riktigt seriös när hon byter fraktsätt efter flera dagar.
  • fjonkan
    MejaKiZnic skrev 2011-09-05 09:59:59 följande:
    FRAKT BOKAD 2011-09-01 08:48 Avsändaren har bokat frakt. Schenker inväntar paket.
    fjonkan skrev 2011-09-05 08:31:49 följande:
    Varför lämnade hon negativt om du betalat snabbt?? Hon verkar inte riktigt seriös när hon byter fraktsätt efter flera dagar.
    Jag upplever att jag inte kommer få ngn jacka Rynkar på näsan
    Det där verkar vara ett fult spel. Hoppas jag har fel och att du får din jacka.
  • fjonkan
    Odella skrev 2011-09-08 21:18:20 följande:
    Nån annan som haft problem med schenker idag? Bokade 4 frakter och betalade via internetbanken och betalningen gick igenom, och pengarna drogs från mitt konto. Men sedan fick jag ingen orderbekräftelse där jag kunde skriva ut mina paketlappar :( Har kontaktat schenker och det borde väl lösa sig men det rör sig om rätt mycket pengar (300 så jag hoppas inte det krånglar.
    Det hände mig i våras och då ringde dom upp mig. Sedan överförde dom fraktkostnaderna som blivit dragna men som inte gick att använda. Snabb och bra service till slut.
Svar på tråden Traderatråden nr 16