Inlägg från: happy 78 |Visa alla inlägg
  • happy 78

Traderatråden nr 16

Hur paketerar ni? Funderar på att köpa mailingbags. Vilken storlek ska man ha till barnkläder. Typ ett eller två plagg i?

• happy 78

Aha ja det har väl hänt att jag gjort så . Ville köpa ett par shorts idag men de blev för dyra. Ibland köper ju folk för mer än det kostar nytt ju...

• happy 78

Är det bara om jag har 100 osålt-annonser per månad som man får betala? Eller är det efter 100 osålt-annonser oavsett tid? Kan man ta bort en annons när man vill? Kostar det nåt att ta bort?

• happy 78
    Stjärnfru skrev 2012-10-04 21:37:18 följande:
    Hej hej! Jag är ny här i tråden. Har den senaste tiden sålt en hel del barnkläder på Tradera. Tycker att det är kul och bra att få in lite pengar att köpa nya kläder för.. Shoppinggalen som jag är. Vill egentligen bara ventilera lite.. Blev lite fundersam ikväll när jag kollade mina omdömen efter att den senaste köparen satt sitt "betyg" på mig. Innan denne så hade jag 5 av 5 och nu har det dragits ner till 4,9 totalt.. ingen big deal egentligen.. Hon satte positivt utan kommentar.. ..men... hon har satt ner betyget på kommunikation (vi hade ingen mailväxling trots att jag ber om det i mitt vinnarmail) men hon betalade snabbt och jag skickade varan dagen efter jag sett pengarna på kontot, såg de sent på kvällen.. Varför sätter man inte högsta poäng då??? Sen ännu mer irriterande så satte hon ner betyget på fraktkostnad trots att jag väger varan innan och skickar efter Postens portotabell och på detta paketet hade jag satt ut fel pris till hennes fördel... hade missat den skrymande avgiften på 12kr och stod då för den helt själv eftersom det var mitt misstag... Hon betalade alltså ett billigare pris och sätter ändå inte högsta betyg. Vad tycker ni om detta? Jag känner mig bara lite irriterad eftersom jag alltid beskriver allting väldigt noga i mina annonser. Varan hon köpte va i toppskick så jag kan inte tro att hon är missnöjd med den iallafall..

Jag har köpt rätt så mkt på tradera och bryr mig inte så mkt om satta omdömen om det inte är många negativa eller väldigt låg poäng. Köper jag nåt dyrare kan jag kika in på deras sida men ofta mailar jag med frågor för att känna mig säker på varans skick. Och folk sätter sämre på tex fraktkostnad fast det är vad det faktiskt kostat att skicka... De vill väl ha billigare än vad portot är för att sätta högsta betyg
  • happy 78
    Tessou skrev 2012-11-24 09:24:27 följande:
    Hmm.. hittade en söt tröja till sonen, men det ser ut som fläckar på tröjan. Mailade och frågade, och hon skrev ''När jag tittar på tröjan igen kan jag ana svaga fläckar, inget jag såg först och inget jag tänker på (skulle då skrivit ut det) men när du påpekade kikade jag igen och svaga fläckar finns. Borde man inte skriva in det i beskrivningen då? Det har hon inte...  
    ELIAS 090326

Ja det är verkligen olika hur bra folk beskriver det de säljer. Jag beskriver nog för petigt så jag förlorar på det själv . Värst va en auktion jag nyss vann då personen endast skrivit att kläderna va i fint skick. Kläderna hade både fläckar, noppor och va solkiga och det syntes inte på bilderna.. Kollade på mobilen. Hade jag kollat på megabild på tv:n kanske jag hade sett det...
Svar på tråden Traderatråden nr 16