• Ploppi

Traderatråden nr 16

Har ett litet problem... Har precis sålt en vara för strax under 500 och köparen satt och budade precis innan auktionen gick ut. Idag fick jag ett mail att personens dotter lagt buden (13 år) och det var heeeelt fel storlek och de är "inte i behov" av varan i denna storlek. Nehe.....

Hon skriver att hon hoppas att jag får varan såld och att hon inte får negativt omdöme. Vad ska jag göra? Har aldrig lämnat negativt på någon men blev arg när jag läste detta!

Hur skulle ni gjort?  

• Ploppi
    maximum skrev 2011-10-31 16:38:46 följande:

Jag hade nog vänt mig till tradera. Bud är ju bindande men sen får ju inte barn köpa utan målsmans tillstånd....
    Gud va knepigt, aldrig ens tänkt tanken att det kunde hända.

Visst är det knepigt....jag skickar ett mail till Tradera och ser vad de rekommenderar.
  • Ploppi

En liten fråga.. Jag köper och säljer på Tradera och mitt omdöme som säljare har pendlat mellan 4,8 - 5,0. Använder helst Schenker men mina köpare tycker att frakten tar lång tid även om jag bokar/skickar så fort pengarna kommit in ;)

Jag la ut en auktion igår kväll, en helt ny vara, lappar kvar - av hög kvalitet. Nypris ca 2500 kr. När jag lagt ut auktionen såg jag att där säljomdömet brukar stå stod det "säljaren ej bedömd". Jag vet att många (jag med) inte gillar att bjuda på de auktionerna.
    Gör de sig omaket att gå in på min profil kan de se alla mina positiva omdömmen.

Har någon liknande problem? Vet ni om Tradera strular på något sätt?
    Har givetvis kontaktat Tradera men tänkte höra med er!

Svar på tråden Traderatråden nr 16