Inlägg från: gavagai |Visa alla inlägg
  • gavagai

Traderatråden nr 16

Hej alla! Jag har inte skrivit nåt i den här versionen av tradera-tråden, men nu ska jag försöka komma igång med traderandet igen. Mitt mål är att sälja gamla tyger i samma takt som jag köper nya, alltså så att jag går jämnt upp ekonomiskt. Jag har massor av gamla roliga tyger, och har inte en chans att hinna sy någonting av allting, och så hittar jag ju alltid en massa nya tyger jag bara måste ha. Glad

Senaste veckan har jag köpt tyg för 375 kr (ca), och mina tyg-auktioner på tradera (som går ut nästa vecka) är uppe i 316 kr, så hittills går det rätt bra, tycker jag. Glad

http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=128024&listtype=Auction

• gavagai
    PLUPP09 skrev 2010-09-13 22:59:21 följande:
    Jag har en fråga till er som är vana vid att sälja på Tradera o brukar använda er av mailingbags, var kan man köpa dessa billigast?! Ska lägga upp en hel del barnkläder inom kort o orkar inte hålla på o förpacka med plastpåsar etc.

Tack på förhand!
    Det verkar vara absolut billigast på www.ebay.co.uk
    Kostar mindre än hälften av på tradera (inklusive porto).
  • gavagai

Idag går en hög av mina tygauktioner ut. En del har gått riktigt bra. Alltid roligt när det är tre personer som råkar ha precis det specialintresse som mitt tyg handlar om. Glad
    En del av tygerna är fortfarande billiga: http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=128024&listtype=Auction

Min erfarenhet är förresten att man tjänar på att lägga ut allt för 1 kr. Många fler hittar till ens auktioner då, tror jag. Finns nog fler än jag som när man tittar runt sorterar auktioner på pris i den kategori man tänkt handla i.

• gavagai
    Tettan skrev 2010-09-21 20:18:28 följande:
    Nu börjar jag nästan bli orolig för att bli misstänkt för budtrissning...

Det är två helt nybörjare som har budat på en av mina auktioner, varav en har trissat upp den ganska ordentligt...

Men jag är naturligvis helt oskyldig - har ingen aning om vem de är...

www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...
    Jag blev anklagad för budtrissning för någon vecka sedan. En person mejlade mig och sade åt mig att jag skulle be min polare sluta trissa på min auktion. Mycket irriterande, eftersom jag naturligtvis inte hade en aning om vem denna "polare" var. Jag skrev ett så snällt brev jag kunde tillbaka, och jag tror att han nöjde sig med det, men inte så kul ändå att bli anklagad. Jag kan ju inte rå för om folk bjuder konstigt på mina auktioner! Till slut var det en tredje person som köpte tyget, och jag fick förresten mer än jag någonsin hade trott för det! http://www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid=118017760
  • gavagai
    h80 skrev 2010-09-26 00:10:19 följande:

jag har också avslut imorgon o inte många bud. Jag har dock satt vad jag minst vill ha som utropspris, nu funderar jag på om jag borde sänka utropspriset eller inte. Vad tror ni?
    www.tradera.com/auktioner/annah

Jag sätter alltid en krona i utropspris, oavsett om jag vill ha 200kr eller är nöjd med vad som helst. Jag tror absolut att det lönar sig i längden, åtminstone om man säljer saker som många är ute efter (märkesbarnkläder t.ex.). Det är klart att man tar en risk, och kan förlora mycket på en auktion, men i längden tror jag som sagt att det lönar sig.
  • gavagai
    Lilla Ego 07 skrev 2010-09-26 11:32:21 följande:
    Du har inte några fina trikåtyger Drömmer Jag är ständigt på jakt efter nya tyger till mina mössor
    Jodå, det kanske jag har. Ska säga till om jag lägger ut nåt. Skrattande
  • gavagai

Det här var väl ett bra pris förresten? http://www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid=118420951

Egentligen kanske det var dumt att köpa den, eftersom Mika snarare är en 92:a än 86:a, men jag kunde inte motstå priset (sedan blev det ju lite kapplöpning på slutet ändå förstås). Hörde av någon att Reima är väldigt stora i storleken, men det kanske inte gäller allt från Reima? Någon som vet?

Svar på tråden Traderatråden nr 16