Inlägg från: LitenIsa |Visa alla inlägg
  • LitenIsa

Traderatråden nr 16

Tycker det är lite synd att man ej får sälja solskyddskläder. Hade missat det och fick mina auktioner nerstängda. Var ju jättefina solskyddskläder som var använda ett fåtal gånger under vår spaniensemester... Hade ju redan fått bud på dem så folk verkar ju vilja köpa dem även om dem är använda ett par gånger.

Får väl bli blocket då, synd att kasta dem...

Annars är jag precis som er, traderaberoende. Köper dock mer än jag säljer i dagsläget. Svårt att skikjas från dem små barnkläderna .

• LitenIsa
    Tullemi skrev 2010-05-24 13:29:51 följande:
    Håller med dig, det borde ju vara upp till köparen och det finns ju uppenbarligen en marknad för dem. Det är ju inte det samma som att sälja begagnade underkläder, speciellt inte en solskyddströja.
    Sitter man och klickar runt på T så finns det ju massor av begagnade badkläder ute. Ska dem stänga ner en annons borde dem ju stänga ner alla. Men jag är så elak att jag brukar anmäla dem jag hittar till granskning. Stänger dem ner min ska inte andra få sälja sina *morr*
  • LitenIsa
    aLttjolajban skrev 2010-05-24 17:43:23 följande:
    villken konstig regel.varför är de plaggen förbjudna att sälja.folk får ju sälja beg badkläder utan att få sina auktioner avstängda
    Man får inte sälja begagnade badkläder längre. Jag tycker visserligen att det är upp till köparen om han/hon vill köpa begagnade badkläder eller ej. Men enligt tradera får du inte sälja det. Dock säljs det massor av begagnade badkläder ändå. Dem hinner väl inte garnska alla auktioner som finns där.
  • LitenIsa

Såg att ni diskuterade staplarna. Tycker staplen fraktkostnad är lite märklig. Väger plagget så mycket att det kostar 36kr för att frakta vad ska jag som säljare då göra för att göra köparen nöjd och få en 5:a?

Nu när dessutom schenker höjt så kan man ju knappast skicka det billigareFlört.

Sen är det fult att ta 36kr betalt och sedan frankera för 24kr men sånt pysslar iallafall inte jag med.

• LitenIsa
    x karin76 skrev 2010-06-09 12:14:34 följande:
    Kan tillägga apropå staplarna att jag gärna skulle sett att man hade staplar för köpare också. Att man som säljare kan betygssätta kommunikation, hur snabb man betalat, osv.
    Håller verkligen med där. Är så drygt att behöva jaga köpare som inte betalar för sig.
  • LitenIsa

Nu blev jag lite putt. Vann en auktion för 2 dagar sedan, betalade så fort jag får vinnarmailet och nu mailat säljaren att hon ej kan skicka innan den 18 oktför hon åkte till spanien idag...

Jag som ville ha hem dotterns kläder snabbt då jag hade tänkt använda byxorna i setet på hennes dagisfotografering nästa vecka... Får se om det dyker upp några kläder efter den 18 eller om hon blåste mig och bara ville ha extra reskassa...

Irriterande då jag själv alltid är så noga med att skicka iväg så fort jag får pengarna, allt för att behaga köparen .

• LitenIsa
    aLttjolajban skrev 2010-10-06 13:29:53 följande:
    rikspucko kan man tycka
    Hoppas hon inte gör så mot många köpare.Om man nu ska iväg så kan man skriva det i auktionen. Oftast vill man ju ha sin vunna vara snabbt
    Såg på hennes sida att hon har 2 auktioner som går ut om två dagar. Dem kommer ju inte ens få vinnarmail inom en rimlig tid.

Hoppas kläderna är värda att vänta på .
  • LitenIsa
    Viktorsmamma skrev 2010-10-10 19:31:01 följande:
    avsluten börjar strax de händer lite iaf!!!!!!
    Norpade precis en villervalla tröja. Blir nog snygg till dotterns röda bootlegs från lingon och blåbär.
  • LitenIsa

Om man ska använda sig av kampanjen och få tre gratis objekt under helgen, kan man inte använda prolist då? Måste jag lägga upp 3 auktioner manuellt eller tar den dem tre första från prolisten?

Svar på tråden Traderatråden nr 16