Inlägg från: lilla fru snigel |Visa alla inlägg
  • lilla fru snigel

Traderatråden nr 16

StaffenAssar skrev 2010-08-07 20:09:01 följande:
    Sådär, nu fick jag ut lite till, skalbyxor och skaljacka denim tex. Gå gärna in och kika
    www.tradera.com/auktioner/karro_82

Man får inte länka till sina egna auktioner. Bäst du ser till att ta bort inlägget innan någon hinner anmäla...
  • lilla fru snigel
    mini2007 skrev 2010-10-04 14:07:16 följande:
    Jag hade ju ganska många auktioner som gick ut igår, och var lite nervös över hur jag skulle hinna med om alla skulle betala snabbt. Tur i oturen så var jag tvungen att vara hemma med sonen idag, förkyld, så jag har kunnat bevaka betalningar, boka frakt, maila, packa, räkna ut ny frakt för samfrakt osv. Så snart beger jag mig till Posten med 5 paket och till Schenker med 2 st och en har redan hämtat sin vara *nöjd*

Avskyr att "ligga efter", och om en kund är snabb att betala vill jag att de ska få sitt paket så fort som möjligt. Det uppskattar ju jag som kund, så då borde de kunna förvänta sig det av mig som säljare, tänker jag. Men om man jobbar 8-17 varje dag, sen hämtar på dagis, lagar mat, badar, nattar, så fattar man ju att det kan bli "sent" (tänker på tidigare inlägg), fast om säljaren då berättar vad som gäller, så borde det ju inte påverka omdömet. Eller hur tänker ni? Kommunikation är superviktigt för mig, jag vill veta vad som händer, typ "har sett betalning, postar om två dagar" eller liknande...
    Jag tänker som dig och när jag har auktionsslut så räknar jag med att avsätta tid för att packa osv så att paketen kan gå iväg så fort som möjligt.

När det gäller omdöme så tar jag ingen hänsyn till om det står i auktionen att säljaren inte kan posta på en gång, får jag mitt paket dagen efter betalning så är det snabb leverans, annars går omdömet ner. Annars blir det ju inte rättvist om man ska ta hänsyn till allting. Däremot så blir det snabb leverans om man skickar med Schenker och man får leveransbekräftelsen för den leveranstiden kan ju säljaren inte påverka och då vet man ju att säljaren har levererat så fort han/hon kan.
  • lilla fru snigel

Lägg ut i någon av FB:s säljtrådar istället, gratis och där går affärerna lysande. Kan länka om ni vill.

• lilla fru snigel

Jag tror många köper och säljer gratis på fb sidorna istället för tradera. Därför det går trögare på T och priserna blir låga,

• lilla fru snigel

Nej inte svårare än Tradera men du måste ha en dator och lägga i rätt stl mapp.

• lilla fru snigel

Själv har jag skippat Tradera pga avgifterna. Köper och säljer i köp- och säljgrupper på FB. Gratis! Bara som ett tips...

• lilla fru snigel

Jag lägger ut mitt på FB köp och säljsidor numera. Gratis och så kan jag själv bestämma vad jag vill sälja för. Generellt får man mer betalt där.

• lilla fru snigel

Scruffy. Hur gick det med den besvikna köparen?

Svar på tråden Traderatråden nr 16