systersandra skrev 2013-11-03 23:59:04 följande:
Har stor erfarenhet av tradera och en vanlig barntröja borde inte vara skrymmande såvida det inte är en tjock sweatshirttröja eller stickad tröja.
En vanlig trikåtröja i st 104 brukar jag sätta 12 kr på,det brukar gå strax under 100 g .
36 kr låter lite mastigt men som sagt,har ju inte sett tröjan.
En del säljare(oftast nya oerfarna) har ju heller inte förmågan att välja rätt emballage etc för att det ska bli så billigt för köparen som möjligt,utan tar det de har eller är praktiskt,som ibland stora skrymmande förpackningar till en liten grej.
Du kan ju komma med dina åsikter till säljaren och sedan om han/hon ändå vill skicka till 36 kr så kollar du paketet.
Är det skrymmande? Är det felaktigt förpackat?
Man får enligt traderas regler ta ut mer porto än det kostar (kostnader för emballage,bensinkostnader till brevlåda etc) men det är fult gjort tycker jag när man inte satt ut kostnaden innan tycker jag.
Om du är missnöjd får du skriva det i omdömet sedan.
Personligen tycker jag att man som säljare ska försöka göra det som går för att det bli så billigt som möjligt för köparen med frakten men det är min åsikt.
Hade lite diskussioner fram och tillbaka med säljaren, som alltid lämnade in sina paket för vägning på postombud å det sa jag NEEEJ till, hehe..
Lovade han att om du sätter på 24 kr (han kontrollvägde och det landade väl på 100 plus några gram och rätt ska väl vara rätt) i frimärken o knölar ner i en vanlig låda (vilket han inte trodde man fick göra om man inte hade packat sin vara i ett platt kuvert) så kommer det fram och skulle det inte göra det så tar jag på mig hela ansvaret för det. Han gjorde tillslut som jag sa och det funkade finfint!! Var en helt vanlig sån tunn långärmad tröja :)
Fick dock höra i efterhand att jag inte borde gå på så hårt och vara otrevlig, bad om ursäkt för det men tänkte att det det har jag inte alls varit. Det löste sig ju bra tillslut, men så mycket gnäll o tjat är ingen tröja värd. Lär inte handla mer från den säljaren iaf.