Inlägg från: SilverEmma |Visa alla inlägg
  • SilverEmma

Traderatråden nr 16

Fråga....

http://www.tradera.com/Fin-Pyjamas-auktion_302795_113658244

Hur sjutton kan frakten blï så mycket? Måste man inte skriva om man tar betalt för emballage? Kan man kräva att det ska sitta porto på för den summan? Den borde väl kunna skickas för 12 kr?

Hade så gärna velat ha den till dottern...men inte för den frakten.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • SilverEmma
    Hejpådig skrev 2010-06-05 13:42:22 följande:
    eller det kanske inte är den i velour föresten, men såldes den i vintras är den det iaf...denna ser iofs ut att vara i bomull, beskrivningen är ju inte den bästa. tycker du ska maila säljaren istället så får du bättre svar, brukar jag göra =) får det alltid billigare då...
    Jag gjorde det, men antagligen alldeles för tätt inpå auktionsslut. Synd att jag inte såg den tidigare.
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • SilverEmma

Hej hopp! Jag vann en auktion 9:e april. Betalade inom 2 dagar som säljaren begärde. Mailade säljaden den 25:e och frågade om det var skickat...vilket det inte var. Hon skyllde först på mig att jag glömt skriva mitt alias på överföringen, men det kollade jag upp direkt och det hade jag inte. Hon bad om ursäkt och skulle lägga det på lådan samma dag. Mailade igen i lördags och frågade om hon skickat och igen idag och bad henne efterlysa paketet hos posten eller lägga det på lådan omgående om hon inte gjort det. Har inte fått svar på mina två senaste mail. Vad kan jag göra? Hon har inte gett mig omdöme och jag är ganska säker på att jag kommer att få ett hämndomdöme om jag lägger negativt. Hon har själv galet många positiva från samma köpare på auktioner som gått ut typ samtidigt så det är uppenbart att det är en kompis eller liknande.

Vad hade ni gjort? Såg ju fram emot att få hem en snygg klänning.    

Mitt N funkar hemskt dåligt. Barasåattnivetliksom.
  • SilverEmma
    mullemuppan skrev 2013-05-12 21:03:49 följande:
    Hur har det gått? Ring Tradera och rådfråga (då skickar dom ett mail till säljaren) och/eller ring säljaren.

Jag var på henne igen och fick minsann klänningen till slut! Det var sista dagen jag kunde lämna omdöme så jag var beredd att sätta negativt så fort jag kom hem från jobbet. Nu fick hon positivt ändå, men jag kommenterade att det tog alldeles för lång tid och drog ner staplarna ordentligt.
    Mitt N funkar hemskt dåligt. Barasåattnivetliksom.
Svar på tråden Traderatråden nr 16