Scruffy skrev 2013-08-22 13:35:20 följande:
Nu behöver jag lite råd då jag har råkat ut för en missnöjd köpare för första gången.
Hon tog dotters Reima vinterjacka och byxor på ett köp nu och idag har jag fått ett mail av henne där hon skriver att hon är missnöjd.
Jag har helt enkelt missat i den nogranna granskningen som jag brukar göra då hon tydligen har hittat en hel del andra fel. Jag har absolut inte som avsikt att försöka luras utan har haft lite för bråttom när jag lade ute annonsen.
Jag klistrar in hela hennes mail här. Tacksam för kommentarer om hur jag ska lösa det.
Hämtade ut jackan och byxan igår och måste tyvärr meddela att jag är besviken! Har handlat en del på Tradera/Blocket och vet att begagnat är begagnat och att man inte kan vänta sig tipp topp skick, så det här är faktiskt första gången jag återkommer till en säljare med klagomål. Jag köpte setet för 700 för att jag trodde att jag kunde lita på beskrivningen eftersom du har fått så många bra omdömen och för att alla dina andra beskrivningar var så detaljerade. Blev därför mycket förvånad över att inte kläderna var i bättre skick. Byxan är i min mening inte "lite sliten på högra knät" när båda knäna är rejält slitna och det ena har ett hål rakt igenom yttertyget. Litet, men ändå... Vidare finns det på byxorna ytterligare ett hål i nedkant och de är även där i mitt tycke nämnvärt slitna! Jackan ska enligt beskrivningen vara "i toppskick utan anmärkningar" vilket lät bra eftersom jag precis var på väg att köpa en ny från förra året på rea. Då väntar jag mig inte en jacka med hål i tyget vid muddarna, slitage exempelvis mitt fram och i nedkant bak, noppigt foder och div små fläckar.
Nu har jag ventilerat mina tankar, du avgör själv vad du vill göra med informationen!
Ska jag erbjuda henne att ta tillbaka hela köpet eftersom hon tydligen är så missnöjd? Eller ska jag föreslå om hon vill behålla det och ge henne 200 kr i rabatt?
Än så länge har jag inte svarat på hennes mail för jag ska iväg nu och måste fundera på det. Hoppas att jag kan få lite väredefulla råd här.
Om där är hål i kläderna som du inte nämnt tycker jag köparena borde få välja, skicka tillbaka eller behålla till reducerat pris.