• Merde

Traderatråden nr 16

Någon som har några erfarenheter om hur ofta det brukar ordna sig när en säljare skickat fel vara åt en. Hur ofta är den andra köparen ärlig?
    Köpte en po.p t-shirt för några dagar sedan och idag när jag fick hem den visade det sig vara en annan po.p t-shirt som gick en sådär 20 spänn billigare eller så (men i mina ögon ful och tråkig till skillnad ifrån den jag vann). Jag ville verkligen ha den tröja jag ropade in men är rädd för att den andra köparen inte kommer att bry sig om felet :(

Har varit med om samma sak någon gång tidigare men då har det alltid varit så att jag fått en dyrare vara och då är det ju självklart att motparten har velat ha sin sak istället för min och därmed har ju allting löst sig.

Hej förresten! Har följt traderatrådarna här på FL i säkert mer än ett år men aldrig kommit mig för att skriva något tidigare.

• Merde

Har Tradera annonserat ut vinnarna på säljtävlingen dom hade för ett tag sedan ännu? Tävlingen pågick ju bara till den 16/12 så man tycker att dom borde ha hunnit fixa det.

• Merde
    aLttjolajban skrev 2010-12-27 09:29:59 följande:
    Så är det nästan alltid. var igår på Rean,de mesta kläderna är ju i stl 34 och 36. Alla väger ju inte 40-45 kg *suck*

I morse blev jag väckt av en köpare från T som hade tagit ett köp nuGlad.

Här går auktionerna kanonbra. Mycket bättre än förväntat. har en del på minneslistan.
    Vilken affär handlar du då i? Dit vill jag!
    Tycker alltid att det bara finns kläder i storlek 42 och större kvar. Alla väger ju faktiskt inte 80 kilo eller mer ;).
  • Merde
    FOA skrev 2011-10-10 22:34:16 följande:
    Är det någon som kan tipsa om var jag som nybörjare kan hitta info för att göra min annons så bra som möjligt? Spelar det tex stor roll vilken veckodag el tidpunkt auktionen slutar?
    Tidpunkten har väldigt stor betydelse. Helst vill man ju att folk skall vara hemma och inte på jobbet när ens auktioner går ut. Jag brukar själv alltid ha avslut på kvällarna (men inte för sent så att folk hinner gå och lägga sig). Har ofta avslut på söndagar men det är tveksamt om det egentligen är så bra eftersom det är så många auktioner som avslutas då att ens egna riskerar att försvinna i mängden.
    Fraktpris är en annan viktig sak. Ta reda på vad det kostar att skicka varan! Många, inklusive mig själv, tycker inte om ungefärliga fraktpriser som oftast ligger en bra bit över den egentliga kostnaden. Man vill veta totalpriset när man bjuder helt enkelt.
    Andra saker att tänka på är bra bilder (!) och att man beskriver objektet med mer än ett par tre ord.
  • Merde
    Hallonmaja skrev 2011-10-11 10:05:09 följande:
    www.tradera.com/-NYSKICK-Me-and-I-Me-I-POPULARA-sparkbyxor-stl-74- 80-auktion_302764_140714458

Denna säljare måste vara glad! Brukar de gå så högt? Kanske ska lägga ut min, rosa men borde ju få lite för den iaf
    Det är sjukt hur mycket de där plyschbyxorna har ökat i värde på bara ett år. Det där paret är inte det enda som gått för helt sinnessjuka priser.
    Har själv köpt flera par byxor i samma modell men i olika färgställningar för lite mer än ett år sedan och betalade inte mer än hundralappen för något par och då var till och med något par helt nya. Har lite lust att lägga ut alla jag har men å andra sidan är dom ju fina och nu är jag ju gravid igen så dom kommer ju att komma till användning inom en snar framtid :D. Tråkigt bara att de har blivit så sjukt dyra för jag hade velat ha något par till men allt i minneslistan går ju för långt över vad jag är villig att betala.
  • Merde

Hallonmaja: Vad är kampanjkoden? Har inte sett eller fått något meddelande och hade tänkt lägga ut lite i helgen.

• Merde
    liv10 skrev 2011-10-15 21:45:19 följande:
    nån annan som funderat på detta, jag är ganska ny på trader aoch SUPERNOGA med allt.

jag skickar ALLTID samma dag som pengar kommer in.

jag väger allt och frankerar själv.
    jag svarar på mail flera gånger per dag- dvs man får ALLTID svar samma dag om man inte skrivit till mig jättesent på kvällen.

ÄNDÅ har jag 4,8 på stapel leveranstid, och 4.9 på allt annat.

känns så orättvist- jag borde ha 5.0 på allt- för bättre än såhär kan man inte sköta sig i mina ögon? hur gör folk när de betygsätter egentligen?

det är bara störande, och faktiskt blir det ju rent missvisande kan jag tycka....... eller vad tycker ni andra?
    Lägg inte så stor vikt vid det för det spelar ingen som helst roll hur snabbt du skickar eller om du följer postens portotabell, det kommer ändå alltid att finnas köpare som drar ner på staplarna. Tyckte också det var jobbigt till en början (hade 5 i snitt länge) men har helt enkelt slutat bry mig. Så länge du ligger så pass högt fattar ju folk att du är en seriös säljare.
    Och ja, det är missvisande men det är nog säkert de allra flesta medvetna om.
  • Merde
    Plåstret skrev 2011-10-25 21:48:51 följande:
    Hejhej!

Har någon av er skickat en jacka någongång? Till vuxen.

Hur brukar ni göra? Rulla ihop den och skicka med massa plastpåsar runt? Jackan är ganska stor.

Tacksam för svar :) 
    Skickade en senast idag. En stor, tung otymplig mammakappa. Vek ihop den fint och packade i tre påsar. Tror inte det spelar så stor roll hur du bestämmer dig för att packa den dock för hur du än gör lär du ju inte komma undan skrymmandeavgiften.
  • Merde
    Plåstret skrev 2011-10-25 22:09:25 följande:
    Tack! :)

Då skrev du en adresslapp och tejpade på plastpåsen + frimärken? Det borde väll sitta fast? Om man tar ordentligt med tejp.
    Precis, skymmandeavgiften kommer jag nog inte undan :)

Ja, skrev en adresslapp på vanligt papper som jag sedan fäste fast helt och hållet med transparant packtejp. Frimärkena sitter bra så länge man kör på de självhäftande, de som måste fuktas trillar ofta av ifrån plast så använder du sådana föreslår jag att du tejpar utefter ena kanten på märkena så att de inte kan trilla av helt och hållet.

Förslagsvis ser man också till att packa i lite ordentligare påsar (typ sådana man får från klädaffärer) då de är mer hållbara samt att man packar i minst två stycken ifall den översta skulle gå sönder. Tejpa inte tokmycket! Det är helt onödigt och gör bara paketet omöjligt att öppna (vilket ökar risken för att man råkar skada plagget eftersom man måste använda exempelvis en sax för att forcera all tejp).
Svar på tråden Traderatråden nr 16