Ploppi skrev 2012-12-03 18:44:22 följande:
En liten fråga.. Jag köper och säljer på Tradera och mitt omdöme som säljare har pendlat mellan 4,8 - 5,0. Använder helst Schenker men mina köpare tycker att frakten tar lång tid även om jag bokar/skickar så fort pengarna kommit in ;)
Jag la ut en auktion igår kväll, en helt ny vara, lappar kvar - av hög kvalitet. Nypris ca 2500 kr. När jag lagt ut auktionen såg jag att där säljomdömet brukar stå stod det "säljaren ej bedömd". Jag vet att många (jag med) inte gillar att bjuda på de auktionerna.
Gör de sig omaket att gå in på min profil kan de se alla mina positiva omdömmen.
Har någon liknande problem? Vet ni om Tradera strular på något sätt?
Har givetvis kontaktat Tradera men tänkte höra med er!
Om jag inte minns fel måste man få ett visst antal omdömen inom en 12-månaders period för att man ska kunna se vilka omdömen säljaren har, kolla på traderas hemsida var gränsen går men jag har för mig att det är 10 st. Dessa räknas då löpande så säg att man har fått 10 omdömen inom en period av 12 månader varav den äldsta var i början av december förra året så kommer man när det omdömet är äldre än 1 år bara ha 9 st inom en 12-månadersperiod och då syns inte vilka betyg man har fått från köparna. Säljer man sedan ett objekt så syns omdömena igen så länge man har minst 10 omdömen som inte är äldre än 1 år.
För att få korrekt svar så får du titta på traderas hemsida där ska det finnas beskrivet någonstans.