• Tessos

Traderatråden nr 16

Jag vann en auktion på Tradera. Frakten var på 48:-. När jag fick hem paketet var det frankerat med 12:- . Får man göra så? Nu har jag redan lämnat positivt omdöme eftersom allt annat var bra. Men är det verkligen okej?

• Tessos

Jag vet att jag godkände frakten men då tog jag för givet att det skulle kosta 48:- att skicka paketet. I fortsättningen kommer jag vara noga med att titta på frakten. Själv väger jag alltid det jag säljer och tar exakt vad det kostar. Ibland brukat jag även bjuda på frakten.

• Tessos

Jag sålde en vara på Tradera och auktionen gick ut för två veckor sen. Dagen efter skickade jag varan. Jag skickar alltid fort och jag får alltid betalt. Nu har jag inte fått betalt och hon svarar inte på mail. Hur går jag vidare?

• Tessos

Loket: Tack för ditt svar. Det handlar om 28:- så det är en struntsumma. Tycker bara det är dåligt att folk inte svarar på mail eller hör av sig. Får kontakta Tradera om personen inte hör av sig. Har nu lärt mig att inte skicka varan innan jag fått pengarna. Trist, för det har funkat förut.

Svar på tråden Traderatråden nr 16