Inlägg från: Virrpirr |Visa alla inlägg
  • Virrpirr

Traderatråden nr 16

liv10 skrev 2010-09-15 20:15:07 följande:

om det står strl.80 så läser jag inte måtten. mäter inte mina barn för kläderna om det inte är nåt mycket speciellt, står det strl.80 i rubriken anser jag att köparen skall ha strl.80- som säljare får du nog bita i det sura äpplet och betala tillbaka pengar plus returfrakt.

som köpare skulle jag bli jätteirriterad om jag budade hem något i strl.80 och sen kom strl. 74- oavsett mått eller ej så har ju du som säljare faktiskt skrivit fel. så jag måste säga att jag håller med köparen om att dub borde stått för returfrakten.

Håller med faktiskt. Jag vet oftast vilken storlek som gäller på ett visst märke och läser då inte måtten.
  • Virrpirr
    7småtroll skrev 2010-09-17 09:13:10 följande:
    Vill man ha en tunn, smidig, hållbar och bra overall så kan jag rekommendera Mikk-Line. Har haft en i strl 92 till vår numer 4-åriga dotter. Den är sparad till lillasyster som lär ha den nästa vinter. Den är tunn och väldigt lätt att ha på sig. Står emot väta jättebra...dottern var aldrig våt. Dessutom är de billigare än Didriksons, Pop, Molo osv.
    Mikk-Line är suveräna. Det enda negativa tycker jag är att det är så jäkla ful design på dem...
  • Virrpirr

Kanske varit uppe tidigare.

Gäller osåltavgiften även om man har ett köp nu?

• Virrpirr
    Varne skrev 2010-09-19 21:22:23 följande:
    så då blir du av med skorna . pengarna förs över inatt eller på morgonen
    Aha var det du som köpte dem! De ligger färdigpackade för postning så fort jag slutar jobbet!
    Hoppas du blir nöjd. Vi har ett par likadana nu i storlek 24 :)
  • Virrpirr
    hallonpannkaka skrev 2010-10-28 14:23:41 följande:
    Jag har lite Kavat-kängor/stövlar att lägga ut, tror ni jag ska vänta tills det blivit lite kallare?
    Vilken storlek?
  • Virrpirr
    Viktorsmamma skrev 2010-11-01 10:02:42 följande:
    jaha då lyckades man igen!

www.tradera.com/PoP-Vinteroverall-92-auktion_...

fattar inte, jag skulle ju inte ha nån fler overall iallafall inte i 92?
    jaja.  den vart ju billig
    Kanonpris ju!
    Nu ska jag se om jag kan ninja några overaller...
  • Virrpirr
    Viktorsmamma skrev 2010-11-01 19:52:09 följande:
    problemet är att vi verkligen inte behövde en till, eller ja kanske

han har 1 didriksson - 90
    2delat set från pop - 86

och nu denna hehe får se om han kan ha den äns då den är strl större än de 2delade setet

jaja
    Hehe precis som vi har det. Har en Molo-overall (köpt beg på tradera) samt ett två-delat PoP-set.
    Men kan ju vara bra med en overall till Tungan ute

Köpte även ett didrikson set på blocket i strl 90, men det var så stort så det sålde jag och fick mer betalt än jag gav.
    Tycker det är stor skillnad i strl mellan PoPs overaller och två-delade set. Sonen har 92 på sin jacka (den är jättestor) och 86 på byxorna, hade jag köpt overall hade jag tagit 92 lr 98.
  • Virrpirr
    h80 skrev 2010-11-03 08:19:45 följande:
    nån som vet vad det kostar att sälja barnkläder på blocket? Funderar på att lägga ut en annons med 10 plagg (ej paket) istället för 10 auktioner på tradera. Det borde väl bli billigare?
    10 kr är väl grundpriset. Jag tror en bild ingår då.
    Kommer inte riktigt ihåg, men tror det är 10 kr man får betala för ett gäng bilder till...
Svar på tråden Traderatråden nr 16