• Tettan

Traderatråden nr 16

charmmiss skrev 2010-06-01 23:00:54 följande:
    haha, det kanske var samma köpare som min, sålde en pop ws för över två månader sen, och förra veckan får jag ett mail om att hon inte var nöjd med köpet, att den var namnad vilket det stod att den inte var i auktionen.
    O det är bara ren skitsnack den var inte namnad, och varför hör man av sig två månader senare i så fall, ungen hade väl växt ur den nu antar jag så hon ville göra ett återköp.

Kan säga att jag deletade bara mailet och har inte hört något mer från den köparen.

rekommenderar dig att göra samma sak.
    Jag trodde inte heller jag skulle höra något mer - det var flera veckor sedan vi hade kontakt senast....

Hon skyllde på att hon var sjuk, och sonen hade inte växt i byxorna ännu, så hon hade minsann inte använt dem... Hur ska jag kunna veta det???
  • Tettan
    charmmiss skrev 2010-06-01 23:09:35 följande:
    jamen det e ju knappast ditt problem att hon inte kollat dem vid leverans, tror hon att du driver en butik eller?
    Hon kan ju ändå inte lämna ett omdöme nu så jag hade inte brytt mig om det. Hon får väl lägga upp dem på tradera igen.
    Hon kollade och klagade direkt hon fått dem, och jag svarade direkt att "Oj, det måste jag ha missat - maila bilder så löser vi det".... Men trots flera mail så fick jag inget svar... förrän nu....   Och så skyller hon på att hon är sjuk, så hon inte kan krångla med att fota och maila... Men då får man skylla sig själv...

Nej, jag bryr mig inte, men det är trist när hon fortsätter...
  • Tettan
    Blå Flygare skrev 2010-06-02 20:12:31 följande:
    Fick mail idag från en köpare att hon tappat bort vinnarmailet med kontouppgifter mm. Hur kan hon då ha min mailadress?
    Det står om man högerklickar bredvid sin vunna auktion. Säljarens uppgifter finns där...
  • Tettan
    Tettan skrev 2010-05-25 20:51:57 följande:
    Men vad sjutton betalar inte folk för??? Har en köpare som vann en auktion den 12:e och sedan skyller hon på att hon har datastrul och mailstrul... Men hon har ju kunnat maila mig, då kan hon väl betala också??? Suck!!
    Denna köpare visade sig strunta i att betala många auktioner och blev till sist avstängd från Tradera...

Jag lade upp annonsen igen och mailade T om att ta bort avgifterna, vilket de också gjorde.

Och nu är den uppe i över 3 ggr så mycket som den gick för förra gången... Man kanske ska maila och tacka henne för att hon inte betalade....
  • Tettan

Ett tips om hur det är värt att lägga ut "billiga" kläder - jag har upptäckt att om man lägger ut många kläder i samma storlek så kan det ge lite "budtrissning" om det är flera som bjuder på flera auktioner... För dem blir det ju billigare att bjuda på fler auktioner om man samfraktar. Jag har haft två som "tävlat" om kläder pga att de vunnit flera auktioner av mig... 

• Tettan
    mage06 skrev 2010-06-04 22:16:32 följande:
    La ut några till. Jag får helt enkelt lägga ut då jag har tid. Kan inte fundera så mycket på när det är smartast, då blir det aldrig av
    Jag har börjat lägga upp listor på prolistern, 5 st på varje. Sen kör jag igång en varje kväll...
  • Tettan

Ja jag håller med om att det är lika bra att behålla de tomma. Tycker hellre om en säljare/köpare som fått många tomma positiva än endast några få med text till. Då syns det att det är en seriös erfaren traderare. Och skulle det komma något negativt så är det ju bättre ju fler positiva omdömen man har...

• Tettan
    Tettan skrev 2010-06-03 21:47:05 följande:
    Denna köpare visade sig strunta i att betala många auktioner och blev till sist avstängd från Tradera...

Jag lade upp annonsen igen och mailade T om att ta bort avgifterna, vilket de också gjorde.

Och nu är den uppe i över 3 ggr så mycket som den gick för förra gången... Man kanske ska maila och tacka henne för att hon inte betalade....
    ... och nu är auktionen uppe i det femdubbla....!!! Och så säger ni att det går dåligt på tradera...
  • Tettan
    LillTussen skrev 2010-06-10 14:18:44 följande:
    Jag vann en auktion (tröja) i tisdags förra veckan. Jag betalade direkt men har inte fått tröjan än. Hur länge ska man vänta innan man hör av sig till säljaren?  Det stod i vinnarmailet att hon skulle skicka tröjan så fort hon ser pengar på kontot. Det kan väl ändå inte ta en vecka för paketet att komma fram? Vann andra auktioner i början av förra veckan också men fick dem på onsdag och torsdag. Jag börjar nästan tro att jag är bortglömd.
    Har hon skickat med schenker? För jag tycker att de tar vääääldigt lång tid på sig nu för tiden... Och i så fall går det ju att spåra också.
  • Tettan
    charmmiss skrev 2010-06-11 20:51:17 följande:
    fick hem denna. idag. var trasig typ överallt, otrevlig säljare. den var frankerad för 24kr o inte 39kr. enligt henne är det ett portopålägg för att det är "bökigt" att skicka, samt att emballaget kostar.hon vill att jag ska stå för fraktkostnaderna o skicka tillbaka den. alt att jag behåller den o hon ersätter mig med 10% dvs 5 kr.

www.tradera.com/Klanning-stl-110-auktion_3029...
    Hon har ju iofs skrivit att "tyllen har släppt" men nog skulle hon kunna vara lite mer tillmötesgående. Jag sålde en t-shirt som var mer sliten än vad jag noterat - då gav jag erbjudandet att köparen fick varan "gratis" men att hon fortfarande stod för frakten. Hon blev jättenöjd.

Däremot frakten tycker jag verkar orimlig. Ska man sälja på tradera måste man väl vara beredd på att posta grejjerna???
Svar på tråden Traderatråden nr 16