Traderatråden nr 16
Händer att jag köpt något begagnat som jag sedan sålt dyrare, så det blir ju också en vinst även om den inte är ny. Men det är ju inte så ofta

Jag vann ett par pop-tofflor i storlek 19 häromdagen.. gissa om jag blir förvånad när jag får ett par i storlek 21...
"Jag anser att jag har sålt ett par i strl 19 och du anser att de är i strl 21. Tvistedomstol?"
Men de är ju i storlek 21, vad är problemet liksom??? Och de är precis enligt Pops storlekstabeller.. så varför säljer hon dem som storlek 19? 19 = 124 mm 21=138 mm Det är en och en halv centimeters skillnad. Visst kommer de att passa, men köper man en toffla för att ha den nu i vinter i storlek 19, vill man ju inte ha en i storlek 21... *suck*
...sen att hon svarar med att hennes son har storlek 20 i kavat skorna hemma och dessa är försmå för honom (så då måste de vara 19 egentligen)... får inte ihop det. Kavat är ju stora i storlekarna.. inte POP, de är ju små i storlekar... så .. nää får inte ihop det.. Står inget om detta i objektbeskrivningen.