Inlägg från: snappi81 |Visa alla inlägg
  • snappi81

Traderatråden nr 16

Solstråle 84 skrev 2010-05-28 22:29:33 följande:
    Gud vad trögt det går på T!Länk till mina auktioner: www.tradera.com/MyTradera/Seller.aspx?filter=...
    Varför kommer jag till mina egna auktioner när jag klickar på den länken?{#lang_emotions_undecided}
    ♥♥♥ Linus 070808 ♥♥♥ Lucas 090707 ♥♥♥
  • snappi81
    tessan27 skrev 2010-05-28 23:27:02 följande:
    Funderade på att lägga ut lite mammakläder, men när  man skickar med posten så blir ju portot ganska högt för byxor tex. Hur fungerar det med DHL eller Schenker... hur gör man? Jag har sett på mina sålda auktioner att man kan boka frakt.. hur funkar det?? Priser mm... Någon som kan hjälpa mig??
    Det är hur smidigt som helst, när du väljer vilket fraktsätt du vill ha så väljer du schenker eller dhl istället. Då kommer det fram en länk under som visar priser och storlekar på paketen. Med dhl skickar du i en färdig låda som du hämtar hos ombudet du bokar och skriver ut bokningslappen hemma. Med schenker får du packa det själv och göra likadant där men hos dom tejpar du dit lappen hemma.
  • snappi81
    x karin76 skrev 2010-05-29 07:46:09 följande:
    Det gäller också att du just bokar via Traderas sida.. Om du går in på Schenkers sida (privpak.se) eller DHLs och bokar därigenom, då får du inte alls samma låga priser. Kolla priset i förväg innan du gör annonsen, har för mig att de höjer priset lite grann nu 1/6. Du kan se priserna här:kampanj.tradera.com/frakt/schenker/kampanj.tradera.com/frakt/dhl/
    Ja just det, det glömde jag säga.. Tog förgivet att man gjorde så..
  • snappi81

Fler som haft avslut idag utan att det kommer nåt vinnarmail? Har haft avslut på några grejer och inte fått nåt från tradera..

• snappi81
    TvåTrollsMamma skrev 2010-05-30 19:08:28 följande:
    Satt precis och funderade på samma sak, har vunnit 5 auktioner sedan i Fredags och inte fått vinnarmail från någon auktion *suck* Tänkte ju ta och betala mina auktioner så pengarna skulle finnas på säljarnas konton i morgon och bara en säljare hade skickat mail med konto uppgifter.
    Kanske nåt strul över lag men jag menar som säljare, man får ju alltid info om vem som vunnit dom avslutade och det finns inget. Och om jag inte får nåt så kanske inte heller mina köpare får några av dom automatiska vinnarmailen...
  • snappi81
    j o n n a h skrev 2010-05-30 20:21:06 följande:
    någon som vet?
    Det bör bli det nya priset. Skriv det i annonsen så folk förstår. Du kan betala med både visa eller genom internet banken.
  • snappi81
    anette 81 skrev 2010-05-30 20:50:43 följande:
    hur tar jag lättast kort på en mobil jag ska sälja?Tycker det är svårt o få till en bra bild
    utomhus i dagsljus
  • snappi81

Vad sätta för omdöme på ett köp som inte stämmer alls med objektbes? Enligt objbes så är topparna i fint skick, endast använda ett fåtal ggr. Men idag när jag fick dom så är den ena full med hål och den andra är så urtvättad så det knappt går att urskilja att den nånsin haft färg. Dessutom så trodde jag att båda va åt lila hålet men det visade sig att den ena är svart och den andra som sagt jätte urtvättad. Inte för att det gör nåt att den är svart men den är ju full med hål. Vill inte krångla med ett återköp då det rör sig om så lite pengar men känner heller inte för att lägga ett pos omdöme.. Visst jag har fått min vara men det stämmer ju inte ett skit..

Hur hade ni gjort?

• snappi81
    TheStar skrev 2010-05-31 14:30:32 följande:
    Å - behöver hjälp av någon Schenkerkunnig! Det blir ju nya priser i morgon, sågot som jag inte visste när jag lade ut auktioner förra veckan. Två gick ut idag och då chansade jag och gick direkt in och bokade frakt för att få till det lägre priset. Har betalt med visakort. Men måste jag nu lämna in idag också eller räcker det med att jag har bokat och betalt idag? Riskerar ju att bli av med schenkerpengarna om köparna inte betalar, men om de nu inte skulle göra det så vill jag ju i alla fall inte ha skickat sakerna också, liksom... Kan jag vänta med att lämna in tills jag sett deras betalningar?
    Nej du behöver inte lämna in det direkt bara för du bokat.
  • snappi81

Nån som vet om det går att sälja en sån där uppblåsbar dyna man har till barnstolar på T? Hittade inga ute nu och det verkar inte säljas några på ikea längre heller? Hittade inga på hemsidan iallfall.

Svar på tråden Traderatråden nr 16