Inlägg från: maggan75 |Visa alla inlägg
  • maggan75

Traderatråden nr 16

Jag fick ett mail från en person som vann  en av mina auktioner så här stod det :

Betalade 51 kr då ingen frakt meddelats och inget separat vinnarmail dykt upp.

Jag hade missat att skriva i  porto kostnad i auktionen, men mailar man inte och kollar vad portot blir
    om man inte hör ngt . Nu fick jag maila tillbaka och  säga att portot blir 24 kr och jag skickar när jag ser den summan på mitt konto.   För naturligtvis hade hon bara satt in  vad auktionen slutat på. 

• maggan75
    Tonarslisa skrev 2010-09-29 18:24:47 följande:
    Är hon ny på tradera? Tungan ute

Ja, som köpare ska hon vänta på vinnarmail absolut.
    Känns som hon tog fördel av att du glömde? skriva ut frakten.
    Men bäst att du gör det tills nästa gång så slipper du framtida problem!
    Ja jag skriver alltid ut frakten  men missade i 1 auktion  av 50 st.
  • maggan75
    maggan75 skrev 2010-09-29 19:06:12 följande:
    Ja jag skriver alltid ut frakten  men missade i 1 auktion  av 50 st.
    Glömde  säga att ja h*n är relativt ny har  "bara " 42 omdömmen
  • maggan75
    Flickmamma skrev 2010-09-29 18:39:16 följande:
    jag tar 2 kr extra för mina auktioner för att täcka utskrifter, packtejp, kartonger men visst det händer att det blir en plastpåse men jag gör det inte för att tjäna extra pengar. Blir mycket utskrifter med schenker. Men vinner man flera auktioner så blir det givetvis inte 2 kr per auktion.
    Jag tar aldrig betalt för emballage  färg från skrivaren , bensin, slitage på bilen   och liknanden och budar inte heller på såna auktioner. Jag skickar  alltid i mailingbags .
  • maggan75
    Tonarslisa skrev 2010-09-29 19:22:18 följande:
    Vilken otur! Obestämd

Haha redan avslöjat jue
    Äsch, hursom. Personen borde förstå att hon ska vänta på ditt vinnarmail.
    Hade jag vart du skulle jag tacka för snabb betalning och skriva att frakten går på såhär mycket och att varan skickas omgående när du sett portokostnaden.
    Bara för att jävlas javisst 
    Ja jag  bad om ursäkt men jag hade  missat just den auktionen och skrev att frakten  gick på 24 kr och jag skickar när jag ser pengarna för portot på kontot
  • maggan75

Funkar det  att lägga ut molo lurvar nu ....tösen vill inte ha sina de kliar säger hon Gråter

• maggan75
    Ia 70 skrev 2010-09-30 11:43:55 följande:
    Tror eg inte att de e okey heller, men de får väll mejla en personligen då o varna

Hur är det med facebook då? Kan man på ngt vis ordna ngt där? Hmmmm vad vet jag, men trist att de inte kan vara ense om vad som gäller!
    Det finns ju redan 2 tradera grupper på FB + en för danska barnkläder och  1  annan köp sälj  grupp
  • maggan75
    Väntarochlängtar skrev 2010-09-30 17:07:28 följande:
    Så inte hon att hon hade sålt för 40 000 - 50 000 kr de sista månaderna?? Kunde de inte tagit en mer lämplig kandidat än någon mer 93% i omdöme?
    De efterlyste ngn som ville vara med  på FB häromdagen Antagligen därför
  • maggan75
    AMDA skrev 2010-09-30 20:06:14 följande:
    Såg det med men det måste ju finnas någon annan i hela sthlm som har bättre omdömmenTyst
    Ja men de kanske tog första bästa Haha  ingen annan som ville vara med ??
  • maggan75
    ominte skrev 2010-09-30 20:24:11 följande:
    Finns det någon möjlighet att få den gruppen sluten dvs att bara godkända medlemmar får se vad som skrivs?
    Jag jobbar i ett offentligt yrke och har många klienter som jag inte gärna vill att mitt namn ska gå att googla fram och spåras till fb och olika grupper.
    Kanske löjligt men jag låter bli att skriva på fb i olika offentliga grupper pga den anledningen..
    Jag tror det går att göra det, jag kan testa om ni vill .....
Svar på tråden Traderatråden nr 16