Inlägg från: Hannah74 |Visa alla inlägg
  • Hannah74

Traderatråden nr 16

Fast då är det inte bara 12:- tyvärr ;)

50 kr straffavgift är det..

• Hannah74

Oj då. Men jag fick det men det var Iof ett stort paket. Lr minns jag fel? Hmm :)

• Hannah74

Jag tycker oxå du har alldeles för dyr frakt. Det skrämmer bort köpare! Ingen vill ex betala kängorna+ 100:- frakt!
    Ex schenker kan du ju skicka dem för under 40:-

• Hannah74

Va? Jag kan lätt återanvända ostämplade frimärken?!!

Har inte ens reflekterat över att det är omoraliskt?!

Stämplade är väl skillnad, men om det kommer 2 st på ett paket o de är ostämplade så har jag absolut inte nåt dåligt samvete för att jag återanvänder dem.

Helt oförståligt för mej att man kan tycka det är OMORALISKT?! Lr har jag missuppfattat nåt.. Oj, jag lurade posten på 12 kr lr vadå?

För den som skickat paketet t mej har ju jag betalat portot för, alltså är det mina frimärken. Och missförstå mej inte nu men varför skulle det vara fel av mej att sätta dem på ett paket JAg skickar iväg till någon som betalat mej för porto, skickas ska dte ju ändå och spela roll om jag vill använda dem på ett julkort t mormor, slänga dem lr sätta dem på ett paket.

Jaja, nog om det, kikade in för att jag skulle fråga om det inte går att tipsa någon annan om en auktion på traderas nya sida? lr hittar jag bara inte knappen?

Vårt mirakel JOHN 080226, Vårt under LINA 090503 www.tradera.com/auktioner/hannah__74
  • Hannah74
    straw2008 skrev 2010-10-11 14:19:07 följande:
    Fast man kan ju använda frimärkena till andra saker än traderapaket. Så lurar man inte någon, även om pengarna kommer från samma plånbok.
    Ja, det kan man göra och det har jag gjort, men jag tycker ff inte att man lurar någon om man återanvänder ickestämplade.
    Lingonflickan skrev 2010-10-11 14:16:09 följande:
    Skulle jag märka att någon återanvänt frimärken medan jag betalt fullt porto skulle jag dra ner stapeln.
    Fast jag har ibland satt på nya frimärken (som jag köpt) på något som jag sedan råkat ta sönder vid packning, lr skrivit fel på så jag klippt bort frimärkerna (lr som en gång när det kom vatten på paketet och det blev förstört men frimärkerna klarade sej) och då har jag "återanvänt dem" på ett nytt emballage.

Skulle då inte bli glad om jag fick avdrag på staplarna för det!
    Vårt mirakel JOHN 080226, Vårt under LINA 090503 www.tradera.com/auktioner/hannah__74
  • Hannah74
    Hur vet du det? Kan ju inte vara ofta som återanvändning av frimäken fr köp på tradera kan komma upp i vänskapskretsen
    Lr här inne.
  • Hannah74
    Tonarslisa skrev 2010-10-11 15:33:00 följande:
    Precis! Det händer väldigt sällan. Säljaren har ju också betalat för portot. Tror nog det skulle uppskattas att något h*n har lagt ut för kommer till användning
    hahha
  • Hannah74
    Hannah74 skrev 2010-10-11 14:24:28 följande:
    Ja, det kan man göra och det har jag gjort, men jag tycker ff inte att man lurar någon om man återanvänder ickestämplade.
    Lingonflickan skrev 2010-10-11 14:16:09 följande:
    Skulle jag märka att någon återanvänt frimärken medan jag betalt fullt porto skulle jag dra ner stapeln.
    Fast jag har ibland satt på nya frimärken (som jag köpt) på något som jag sedan råkat ta sönder vid packning, lr skrivit fel på så jag klippt bort frimärkerna (lr som en gång när det kom vatten på paketet och det blev förstört men frimärkerna klarade sej) och då har jag "återanvänt dem" på ett nytt emballage.

Skulle då inte bli glad om jag fick avdrag på staplarna för det!
    Då citerar jag mej själv som svar t dej AngelinaJo.

Och tycker inte det kan jämföras med att försöka lura till sej nåt i affär.

dessutom- sitta på höga hästar och förkasta oss som ickemoraliska för att man återvinner ett par frimärken här och där (så ofta händer det ändå inte) och antyda att man är omoralisk även i andra sammanhang tycker jag rent ut sagt är skitsnack.

Och se där, nu blev jag tom lite sur fastän jag nyss skrattade åt den hemliga undersökningen ang detta som det skrevs om ovan...
Svar på tråden Traderatråden nr 16