Inlägg från: Hannah74 |Visa alla inlägg
  • Hannah74

Traderatråden nr 16

StaffenAssar skrev 2010-10-15 08:18:42 följande:
    Nu har jag en finsk köpare som skriver till mig på engelska och vill att jag fixar payson så hon kan betala auktionen. I auktionen står ingenting om payson, så jag blir ärligt talat lite irriterad. Hon hävdar att det kostar 10 euro för henne att föra över till vanlig bank. Vilket ingen tidigare hävdat, och då har jag ändå haft ca 10 köpare från finland förut. Har fixat payson, men tycker ändå att det är lite irriterande, jag menar, man läser väl objektsbeskrivningen innan man budar. Hon kan ju inte bara ta för givet att jag har lust att fixa ett paysonkonto för hennes skull liksom. Och så skriver hon mitt namn fel trots att jag undertecknat med mitt namn och hon svarat på det mailet... Känner mig rätt irriterad helt enkelt.
    Men vad snällt att du fixade/ Hade jag aldrig orkat..Obestämd

Men jag har aldrig heller hört talas om det, haft flera fr finland.
    Vårt mirakel JOHN 080226, Vårt under LINA 090503 www.tradera.com/auktioner/hannah__74
  • Hannah74

Payson är en svensk betaltjänst som är helt integrerad med Tradera. Köpta objekt kan snabbt och säkert betalas direkt från Tradera och överföringen sker omgående. Genom att betalningarna visas på Mitt Tradera kan du lättare hålla koll på dina affärer.

Med PayPal kan du betala till säljaren på ett snabbt och säkert sätt via Internet. Du betalar ingen avgift för att föra över pengar via PayPal. Istället för kontonummer anger du säljarens e-postadress.

Hmm, traderas hjälp gav då ingen större klarhet..

Vårt mirakel JOHN 080226, Vårt under LINA 090503 www.tradera.com/auktioner/hannah__74
  • Hannah74

Staffenassar!

Hahha, jag blev imponerad att du lycckats få en så cool mailadress, tills typ två sek senare när jag kom på att x inte var vad jag trodde

• Hannah74

Jag fick alldeles nyss en grön stjärna. S då borde ju jag få erbjudande!

• Hannah74
    x karin76 skrev 2010-10-22 19:43:53 följande:
    Vet inte hur ni andra resonerar.. men hade jag haft såna omdömen hade jag dragit öronen åt mig som potentiell köpare.. www.tradera.com/Molo-troja-storlek-92--auktio...

Ej min auktion.

Förutom att det var en extremt urtättad tröja iofs... men tänkte mer på diskussionen kring neg. omdömen osv och om huruvida de skrämmar bort köpare. Ett enstaka omdöme spelar ju ingen roll, men då de dyker upp i flertal och dessutom handlar om dåligt skick på varor osv.. då ska man nog vara på sin vakt.
    Oj! Och dessutom är flera positiva med negativ text..skulle aldrig köpt! Smutsiga kläder och håriga...hu
  • Hannah74

Usch, nu har jag fått en såndär betalning som jag inte vet var den kommer ifrån!

Ingen alias som stämmer och inte heller namnet...
    101kr.

Inget kvar som jag inte fått för heller så har ingen aning om vad det kan vara

Svar på tråden Traderatråden nr 16