Inlägg från: charmmiss |Visa alla inlägg
  • charmmiss

Traderatråden nr 16

på 10 dagar har jag handlat för 1544kr på tradera. vill inte räkna ut vad jag handlat för hela denna månaden.
    fast som tur är har jag sålt för 2987kr på 10 dagar.

dagens inköp är dessa.

http://www.tradera.com/item.mvc/viewitem/?auctionId=120551925

http://www.tradera.com/item.mvc/viewitem/?auctionId=120617102

brukar aldrig handla Villervalla e de små eller stora i storleken? var det bra pris på tröjan?

• charmmiss
    maggan75 skrev 2010-10-18 20:36:16 följande:
    Jag hade oxå ett som försvann en gång jag fick neg av den köparen hann ju inte ens efterlysa det h*n skrev bara att om hon inte had peketet i morgon så skulle hon ge neg .. och det gjorde hon .

Sen  har jag som köpare oxå varit med om att  paket försvunnit men braa en gång, den säljaren hade en sån otrevlig ton och spärrade mig  hos sig .... det positiva var att jag fick en ersättningsvara fast en annan färg.
    Men det kändes som hon trodde att jag  ljög ... men det gjorde jag ju inte ....
    fick oxå negativt av en köpare då ett paket försvann, handlade om  babyskor. gick för max 50kr. jag anmälde det försvunnet gick till posten och kollade samt ringde upp köparen. Men likförbannat fick jag negativt efter 60dagar.

sen har två andra paket förvunnit. en hade jag en likadan vara och skickade en ny till köparen, den tredje hörde hon av sig efter 2 månader och sa att hon inte fått varan, det var en mamma klänning som hon skulle ha på sig på nyår, enligt henne så hade hon glömt av den eftersom att hon var gravid och virrig??  men hon ville inte att jag skulle anmäla den försvunnen och brydde sig inte så mycket om att den var försvunnen. så jag är tveksam till om den verkligen var borta. hon betalde ändå 260kr med frakt.
  • charmmiss

jag fattar ingenting av min faktura.
    när jag går in på mina fakturor så står det att jag har en obetald faktura på 767kr när jag går in på detaljer så står det att betala 812kr.
    vilket år det som gäller o varför e det olika???

• charmmiss

alltså jag blir knäpp. först får jag ett negativt omdöme där säljaren tryckt fel, skulle vara pos. Fick det borttaget idag. Men nu när jag loggar in får jag ett annat negativt omdöme och hon har inte ens kontaktat mig utan bara lagt det utan vidare. och kolla vilka kommentarer hon skrivit, alltså vissa e så snabba med att lägga neg.

första gången jag får neg pga att någon är missnöjd med en vara, har tre sen innan, 2 är hämndomdömen och ett är ett neutralt omdöme som man kunde ge för många år sen. men den blev negativt när tradera ändrade sina regler. Fick neutralt av köparen pga att jag postade varan en dag efter att pengarna var på mitt konto, hon ville ha det skickat samma dag

hursomhelst titta vad hon skrivit, fatta lixom inte sista kommentaren.

http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=195178

• charmmiss
    Tonarslisa skrev 2010-10-20 21:22:28 följande:
    charmmiss: Har du kontaktat henne?
    ja, jag mailade henne för en stund sedan, får se om hon svarar, gör hon inte det lär jag lägga neg på henne, då hon inte läser objektbeskrivningen och klagar sedan.
    typ nåt sånt
    och vad menar hon med hemmagjorda fothällor?? de är ju köpta i syaffär, vad tror hon egentligen det betyder när man skriver att de är utbytta. Noppor på fleecen blir det ju efter en tvätt.
  • charmmiss
    charmmiss skrev 2010-10-20 21:33:11 följande:
    ja, jag mailade henne för en stund sedan, får se om hon svarar, gör hon inte det lär jag lägga neg på henne, då hon inte läser objektbeskrivningen och klagar sedan.
    typ nåt sånt
    och vad menar hon med hemmagjorda fothällor?? de är ju köpta i syaffär, vad tror hon egentligen det betyder när man skriver att de är utbytta. Noppor på fleecen blir det ju efter en tvätt.
    fick detta svar, angåeende storlekarna som hon nämner så var det att jag råkat skriva en storlek i rubrik och en i annonsen, vilket jag andräde innan hon la bud då hon påtalade detta. blir så arg över hennes nonchalans så att jag inte vet vad jag ska svara.

skrev detta till henne

hej!
    fick ett negativt omdöme av dig idag. Ser att du är ny på tradera. Man brukar i första hand ta kontakt med säljaren om man är missnöjd med en vara, men du var väldigt snabb med ditt omdöme, om du är missnöjd med varan så kunde du kontaktat mig så kunde vi säkert lösa det. varan var ju inte ny, självklart finns det ju noppor då det är fleece, blir ju det efter en tvättt. Fothällorna stod ju klart och tydligt i auktionen att de var utbytta.
    Undrar helt enkelt varför du inte tog kontakt innan du la omdömet???
    mvh

hennes svar till mig.

Hej!

Har varit medlem sedan 2005 så ny vet jag inte....
    Sedan har jag inte handlat eller sålt över 1000produkter men en ärlig beskrivning känner jag igen!

Jag refererar dig:
    Snygg overall i grå färg, Den är i toppen skick inga slitage någonstans, Inte ruggad vare sig på knän eller rumpa. Reflexerna har blivit lite slitna, vilket är det enda jag kan anmärka på, annars toppskick.

Orden “inga slitage någonstans” och att “reflexerna har blivit lite slitna, vilket är det enda jag kan anmärka på”, stämde ju uppenbarligen inte.
    Konstigt att du inte skrev att den var helt nopprig i hela halsringningen och att fotbanden är hemmasnickrade går ju inte att se på bilderna så då utgår man ifrån att de är nya original.

Tycker du får vara mer noggrann i din beskrivning i fortsättningen(kändes som om du kopierat texten från någon annan!), det var ju tom två olika storlekar i annonsen som jag ifrågasatte innan köp(slarvigt). Därav det negativa omdömet.

Mvh

• charmmiss
    ominte skrev 2010-10-20 21:47:15 följande:
    Men gud så otrevlig köpare. Spärrar henne NU!
    Jag hade nog inte skrivit tillbaka nåt mer utan påtalat att du sköter dian affärer korrekt och hade du varit missnöjd och påtalat i mail hade jag tom kunnat gå med på en kompromiss om du ville göra ett återköp men knappast efter att man blir bemött så otrevlig och felaktigt.

Nu har du iaf fått dina pengar så kan hon sitta och sura över "hemmasnickrade" (vad är det??) fothällor
    haha, ja eller hur. Alltså riktig knäppis till köpare.
    Hade jag inte varit noga med objektbeskrivningarna så hade jag knappast fått 4,8 i betyg, men det lär hon ju ha dragit ner nu

men hon ska absolut få ett fett negativt tillbaka, frågan är vad jag ska skriva.
  • charmmiss

skickade detta mail, men nu ska hon inte få förpesta min kväll mer. blä för sådana köpareKräks

hej!
     bilderna kan ju vara vilseledande därför har man en objektbeskrivning, som sagt stod klart och tydligt att fothällorna var utbytta. Om ditt problem är att det var olika storlekar i rubrik och annons så ändrade jag ju detta då du påtalade det.  Du budade ju trots allt på rätt storlek.
    Hade jag inte haft en ärlig beskrivning på mina auktioner så hade jag inte haft 4,8 i betyg.
    som sagt fleecen blir nopprig på en gång, och fothällorna står ju klart och tydligt att de är utbytta så ditt negativa omdöme var helt obefogat. Hade du bara mailat mig så hade vi löst det med att du antingen skulle få skicka tillbaka overallen eller få kompensation.
    men det lär ju inte ske nu när man blivit bemött på ett så otrevligt och felaktigt sätt.

• charmmiss
    ominte skrev 2010-10-20 22:00:10 följande:
    Bra skrivet! Skit i henne nu!
    Önskar ibland att man hade nån funktion i mailen så att nästkommande mail kunde studsa tillbaka till henne (om hon nu sitter och skriver nåt arg mail tillbaka) pga att du spärrat hennes mailadress. Det hade varit toppen på i:et
    fast jag e för nyfiken o läsa hennes mail.

tyckte inte jag skrivit fel i objektbeskr.
    skrev detta neg till henne

VARNING OSERIÖS KÖPARE! läser ej objektbeskr, klagar genom neg omdöme, otrevlig
Svar på tråden Traderatråden nr 16