Inlägg från: Pearl22 |Visa alla inlägg
  • Pearl22

Traderatråden nr 16

h80 skrev 2010-07-31 16:46:01 följande:
    grön pop ws overall i 74, vågar man sätta 1kr i utrop eller ska man sätta det man minst vill ha?
    Är det den fina limegröna från i våras? Jag tror nog du kommer få mer för den om du lägger ut den för 1 kr än om du sätter högre utropspris. Höga utrop skrämmer många köpare och nu är det ju dessutom guldläge att börja lägga ut fleecekläder....
  • Pearl22
    h80 skrev 2010-07-31 20:30:42 följande:
    ja, det är den, jag chansar
    sålde precis en ws jacka på köp nu, så det verkar ju vara läge för fleece som du sa
    Gör det! 74 är ju en väldigt populär storlek också, jag har en röd ws overall som jag köpte förra hösten då lillan var 9 månader och den kan hon ha fortfarande (!!), nu är hon 1 ½ år och 83 cm lång.
  • Pearl22
    TheStar skrev 2010-09-14 13:28:42 följande:
    Men... jag fattar inte... vad har jag missat?
    www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...

Ett presentkort värt 50 spänn för över det dubbla? OK, om man handlar något jättedyrt så kanske... men man måste ju ha medmerakort för att använda checken och om man har ett sånt så får man väl egna checkar? Mysko... Jag har mitt medmerakort kopplat till VISA så jag får poäng överallt och får flera checkar i månaden. Kanske skulle dunka ut dem på T?
    Jag använde min check häromdagen på expert och den gav 200 kr i rabatt (köpte en systemkamera). Så nog kan jag tänka mig att folk som t.ex ska köpa nåt lite dyrare hemelektronik eller liknande kan tänka sig betala för någon annans bonuscheck.
  • Pearl22
    maadicken skrev 2010-10-17 21:04:39 följande:
    vad kallar men en "gammal hederlig" kamera som man har filmrulle i?
    Analog kamera, tror jag....
  • Pearl22

Ojoj... nu behöver jag hjälp... Vann precis en åkpåse av en ny säljare på Tradera, 0 i omdöme. Hittar sedan en exakt likadan åkpåse, med nästan identisk objektbeskrivning som är inlagd idag. Dock en annan säljare på annan ort. Känner mig lite skeptisk till om jag ska våga betala min vinst eller ej.... har blivit lurad tidigare och har inte tänkt bli det igen :(
    Min vinst: www.tradera.com/auction/auction.aspx
    Kopian: www.tradera.com/auction/auction.aspx

• Pearl22
    Flickmamma skrev 2010-11-09 19:25:33 följande:
    jag hade också blivit nervös, har du kollat om orterna ligger nära varandra?
    Ja, det gör de inte direkt... Ena Helsingborg och den andra Jönköping typ...
  • Pearl22
    LitenBlomma skrev 2010-11-09 19:28:17 följande:
    Om en auktion går bra har det hänt att jag lånat objektsbeskrivningen. Är hon ny så vet hon väl inte vad hon ska skriva.
    Mja, fast det var säljaren till auktionen jag vann som var ny... inte den andra, den auktionen lades ju ut imorse...
  • Pearl22
    annat82 skrev 2010-11-09 19:45:51 följande:
    Hade nog tagit det lite försiktigt, men jag har flera gånger varit med om att folk stulit mina objektsbeskrivningar när de säljer likadana saker. En egentligen småsak men som irriterar mig ganska mycket då jag brukar anstränga mir en del för att skriva bra om det är något vettigare och då tycker jag man kan försöka kontakta och fråga om man får "låna" beskrivningen och inte bara sno någon annans jobb.
    Är väl en ganska vanlig åkpåse annars, tycker jag har sett ganska många på tradera
    Precis... Jag ska höra med säljaren om hon kan tänka sig använda internetgirot, mot att jag betalar avgiften givetvis. Vill hon inte det så är det ju uppenbarligen något fuffens och i så fall kan jag gott ta ett negativt omdöme. Vågar inte chansa...
  • Pearl22
    Tonarslisa skrev 2010-11-09 20:03:55 följande:
    Be henne skicka med Schenker eller DHL
    Gillar inte schenker då det tar en evighet att få paketet + att i detta fall spelar det väl ingen roll om man kan spåra paketet eller ej, har jag väl fört över pengarna till hennes bankkonto så är det ju kört ifall hon är oseriös.
  • Pearl22
    Pearl22 skrev 2010-11-09 20:04:04 följande:
    Precis... Jag ska höra med säljaren om hon kan tänka sig använda internetgirot, mot att jag betalar avgiften givetvis. Vill hon inte det så är det ju uppenbarligen något fuffens och i så fall kan jag gott ta ett negativt omdöme. Vågar inte chansa...
    Säljaren gick med på att använda internetgirot så nu har vi startat en affär därigenom. Känner mig lite skamsen nu som misstrodde henne :(
Svar på tråden Traderatråden nr 16