• Raira

Traderatråden nr 16

Lilla Ego 07 skrev 2010-07-27 09:00:16 följande:
    Hej.

Har läst nånstans tidigare att nån nämnde Nora Roberts böcker. Är det nåt som är inne på T eller? Och vilka böcker är det som är de populära?

Har för mig att jag har såna hos mina päron liggandes. Men det är ju såna stora åbäken, som är gamla tror jag. Inget som jag läst el kommer att läsa iaf.
    ja Nora roberts är de böcker som säljer bäst . Specielt om det är de som är nyast utkommet eller serier .
    Om de är gamla så ska det vara sådana som man inte kan köpa i butik längre . Man kan kolla läget genom att surfa på bokus och cdon osv .
    Jag sålde av runt 10-11 st poket ( harlequin silk ) fick ganska bra betalt för dem .
    mamma till 3 vildar f. 03 05 & 08
  • Raira

ja visst är det jobbigt att jaga folk men som köpare är det irriterande att köpa av någon som ska ha betalt sekunderna efter vinnarmejl gått ut och börjar klaga om betalning inte kommen dagen efter efter 2 dagar hot om betalning .

visst jag brukar betala senast dagen efter men hallå vissa har ju ett liv utanför tradera . Är inte alltid man kan kolla e- posten på 2-3 dagar .

jag har 7 dagar på betalning och att helger inte är inräknade . då jag brukar ha avslut lördag och söndag ofta .
    på den tiden kan de betala och om de inte betalt kan de inte koma med så mycket ursäkter eftersom de hadde just 7 inte 2-3 dagar som de flesta verkar ha  på tradera.

Nu väntar jag på betalning 2 dagar kvar innan mina 7 dagar är ute bara 3 som inte betalt . jag ger ett påminelse mejl sedan kontaktar jag tradera och lämnar negativt omdöme att de inte betalat .

• Raira

gaaaa köpte en grey från spelfyndet.se här på tradera . förpacknigen klipptes upp innan jag han göra något åt det . Och den passade inte . Stod Light magnifier nintendo gameboy pocket  på paketet
    och jag har inte ett pocket som den skulle passa till .
    Stod inte det i beskrivnigen heller i annonsen  . Men de hadde massa sådana på tradera .
     Har de skrivigt fel eller skickat fel . Den jag har är ju värdels då den inte pasar . De är ju en butik . Har mejlat att förpacknigen är bruten . Får se om man får skicka tillbaka och få pengar tillbaka . Hoppas det även om förpacknigen är bruten .

den jag vann www.tradera.com/LIGHT-MAGNIFIER-NINTENDO-GAMEBOY-COLOR-NYTT--auktion_300204_104620533

• Raira
    Raira skrev 2010-07-28 13:10:26 följande:
    gaaaa köpte en grey från spelfyndet.se här på tradera . förpacknigen klipptes upp innan jag han göra något åt det . Och den passade inte . Stod Light magnifier nintendo gameboy pocket  på paketet
    och jag har inte ett pocket som den skulle passa till .
    Stod inte det i beskrivnigen heller i annonsen  . Men de hadde massa sådana på tradera .
     Har de skrivigt fel eller skickat fel . Den jag har är ju värdels då den inte pasar . De är ju en butik . Har mejlat att förpacknigen är bruten . Får se om man får skicka tillbaka och få pengar tillbaka . Hoppas det även om förpacknigen är bruten .

den jag vann www.tradera.com/LIGHT-MAGNIFIER-NINTENDO-GAME...
    ha ha jag och spel grejer går inte i hop . det löste sig genom att jag ringde dem . hade budat rätt män försökt sätta på den fel . Med förlklarningar och lite googlande så passade den perfekt :-P
  • Raira

skicka de mitt sista påminelse mejl . Jag har traderas vinnarmejl sedan när det var 3 dagar kvar skickade jag en påminelse till alla som inte betalat och så skickade jag i dag till den sista som Inte betalat . Jag skrev tydligt att jag vill ha pengar ionm 7 dagar att helgdagar räknade jag inte med . Hadde annons slut i lördags .

jag var snäll och skrev att jag väntar till måndag kväll innan jag på tisdag  lägger ut den igen .

Kontaktar man tradera då om en inte betalat och man lägger ut varan igen . Vad skriver man till tradera då ?

• Raira

köppte dessa  går kväll Nya NAMN byxor i velour strl 86/92 FLUFFdesign 
    men jag är inte bra på att ninja( försökte mig på det för första ggn.) att jag av misstag råkade köppa hennes andra velour byxor av misstag nu får jag betala en massa för ett par byxor jag inte ville ha . Visst jag ville ha dem ett tag innan jag fann att hon hadde en i turkos oxå

:-P ska fasiken inte försöka mig på att ninja mer ( nu blev mitt tradera konto slut på pengar för detta misstag)

• Raira
    maggan75 skrev 2010-07-31 10:17:04 följande:
    Den säljaren  gör helt undrbara kläder, namnbyxorna älskar jag, har både byxor och knickers. och en trelgi säljare oxå förstås
    ja de är snygga  . Hadde inte tänkt mej mer en ett par byxor dock till tjejen . Då jag hadde bud på fler byxor än dessa jag skulle ninja . Men men nu får hon lite mer byxor än jag tänkt , får hoppas jag förlorar budgivning på lite .

ja hon har jag hört vara en bra säljare , Kollade runt lite innan jag började buda av henne . det är s tråkit nr man köper kläder som är egen sydda och när man får hem dem så är de bara snygga till utsidan men om man börjar syna arbetet så finner man dem haffsigt och dåligt sytt.
  • Raira

Nu har jag tradera stopp denna månad . Dett har man köpt och betalat för denna månad ( och man väntar ivrigt att få hem allt)

www.tradera.com/-NY-ION-Digital-Sport-Klocka-Special-mjukt-Silikon-Purple-auktion_190911_115412477

www.tradera.com/ODM-Fashion-Silikon-Digital-LED-Klocka-Mjuk-Hudvanlig-Rosa-auktion_190805_115441279

www.tradera.com/Nya-NAMN-byxor-i-velour-strl-86-92-FLUFFdesign-auktion_302793_115971638

www.tradera.com/Nya-NAMN-byxor-i-velour-strl-86-92-FLUFFdesign-auktion_302778_115971732

www.tradera.com/Mjukisbyxor-rosa-cerise-strl-86-92-auktion_302778_115821123

Hadde trott att jag skulle haft råd med mer denna månad men jag är ändå nöjd .

• Raira

3 av 11 köpare har lagt omdömme på mig efter de fått varor av mig förra veckan . Suck jag har ju lagt omdöme på dem och jag hadde knappt lästa böcker jag skickade dagen efter betalning . Så varför vill de skita i att ge omdömen , De är ju inte så nya köpare/säljare heller .

suck ja jag vet att det är gnälligt med det är så tröttsamt att när man själv lägger omdömme varge gång man köper /säljer  sedan får man inte ett tillbaka .

• Raira
    Pildi skrev 2010-08-03 15:07:57 följande:
    Jag blir så irriterad eftersom hon har lagt fler bud på samma vara och vunnit auktionen. Jag tror inte att hon bryr sig så hemskt mycket om omdömen eftersom hon har bara 12 stycken...Jag har aldrig råkat ut för någon som inte betalat.
    ja det kan vara ireterande . Att en köpare budar över hela tiden tills h*n vinner eller tar köp n och sedan väntar skitlänge med att betala .  De är de som oftast oxå skriker dagen efter betalning Hallå vars är min vara . jag stod vid brevlådan och väntade men inget paket  har du skickat den .

om man är ivrig efter en vara betalar man snabbt så får man den snabbt oxå .
Svar på tråden Traderatråden nr 16