• Tessou

Traderatråden nr 16

Väntarochlängtar skrev 2010-10-24 11:37:01 följande:
    Glad... mina auktioner går riktigt bra! Försöker förtränga alla "wackos" som håller till på Tradera och hoppas nu på ett gäng trevliga köpare som jag ska ge bra service.. som jag brukar..
    Men samtidigt så är Tradera en hobby..ingen affärsverksamhet som vissa tror
    Är så trött på personer som klagar, gnäller eller sänker staplar helt utan anledning för inte tala om galningar som inte har något bättre för sig än att sätta negativa omdömen för de inte har så mycket annat kul att göra i sitt liv...

Nej visst jag.. jag skulle ju vara glad och nöjd

Me like alla goa seriösa köpare/säljare som gör Tradera till en rolig mötesplats! Många av dem hänger ju i denna tråden
    Samma här... 50 Kr från det utropspris jag satt på alla auktioner tillsammans!
    Tycker dock det är konstigt att mina 2 Pop-byxor inte fått nåt bud än.....

Har dock ca 1,5-2 timmar kvar innan de går ut.
    ELIAS 090326
  • Tessou

Nu behöver jag er hjälp.... har aldrig sålt till en från ett annat land förut (tror jag?).
    Köparen undrar detta: IBAN and SWIFT-code from your bank account

Hur vet jag det, måste jag gå till Swedbank eller kan man fixa sånt på hemsidan?
    Såg nåt om swift-coden, där jag skrev in mitt kontonummer... men iban då???

ELIAS 090326
  • Tessou
    gumtree skrev 2010-10-24 18:19:30 följande:
    Swedbank och Sparbankernas BIC är SWEDSESS.

BIC är samma som SWIFT.
    Fattar inte ändå...
    ELIAS 090326
  • Tessou

Ska jag skriva som svar till henne, fast med rätt siffror istället för x?

SWEDSESS SE2180000xxxxxxxxxxxxxx

ELIAS 090326
  • Tessou
    Kaffepannan skrev 2010-10-24 18:52:29 följande:
    Måste ställa en fråga till er som säkert är proffs;)har nyss börjat sälja på tradera så vet inte hur allt funkar..men 2 av mina köpare har satt in pengar på mitt konto men jag har inte sett några pengar ännu,så undrar hur länge tar det egentligen innan pengarna ska synas på kontot??
    De kan ta upptill 2 dygn, men du ser det säkert senast kl 14 imorn om de inte har samma bank som du
    - det brukar jag göra iaf.
    ELIAS 090326
  • Tessou
    gumtree skrev 2010-10-24 19:02:53 följande:
    Swift (BIC)= SWEDESS (Inget nummer alltså, det är bara en kod i form av bokstäver för Swedbank)
    IBAN= Måste du räkna ut på sidan jag länkade till. Du fyller i ditt clearingnummer och kontonummer i ett svep (inga mellanslag eller bindestreck) och klickar på räkna ut. Då får du IBAN-numret som ser ut såhär:

SEXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX (alltså SE följt av 20 siffror)

Kommer inte ihåg exakt, men kanske måste du även skicka med ditt namn, bankens namn och bankkontorets adress förutom uppgifterna ovan. Eller så räcker det med Swift och IBAN, som sagt jag kommer inte ihåg exakt.
    Jag ringde swedbank så nu förstår jag! Men tack för din hjälp!!
    ELIAS 090326
  • Tessou
    Tessou skrev 2010-10-24 19:07:41 följande:
    Jag ringde swedbank så nu förstår jag! Men tack för din hjälp!!
    Jag fick logga in på min sida och då fanns det nån länk med en färdig kod för just mitt konto.
    Han sa att jag skulle skicka med SWEDESS-grejen  och IBAN... och gärna länken där det stod mitt namn som kontoinnehavare. Så nu hoppas jag det funkar....
    ELIAS 090326
  • Tessou
    himla skrev 2010-11-14 20:43:41 följande:
    jasså , ja jag har såå mycket text där ... men det står där
    Kan inte heller hitta et... kikade tidigare idag också.
    ELIAS 090326
  • Tessou
    anette 81 skrev 2010-11-14 21:14:27 följande:
    Flickmamma skrev 2010-11-14 20:01:45 följande:
    försökte hitta ditt nicknamn i din presentation men lyckades inte.
    Säljer barnens urväxta kläder på Tradera under alias
    abylove
    Tack för det! Men det va lite väl tjejiga kläder där för min grabb!
    ELIAS 090326
Svar på tråden Traderatråden nr 16