Inlägg från: LitenBlomma |Visa alla inlägg
  • LitenBlomma

Traderatråden nr 16

Jag skickade brev i förrgår och fick 2 lite större frimärken, värda 12kr st. Tror inte att det stod något, men jag är inte hundra...

• LitenBlomma

Måste kolla det där nästa gång jag postar. Kanske är bättre i så fall att be om 6 kronors så inga köpare tror att jag lurar dem.

• LitenBlomma

JIPPI!! Jag har fått tillbaka min 5:a igen Skål Senaste auktionerna gick bra och nu ska jag ta mig i kragen och lägga upp mer. Min blå Ikea-påse är överfull, det ligger kläder i påsar bredvid och nu har jag även fyllt ett helt hyllplan knökafullt så det trillar ut när jag öppnar garderoben. Ska man ta det som ett tecken

-02 -08 -09 & BF mars -11
  • LitenBlomma
    Virrpirr skrev 2010-09-09 15:37:55 följande:

Har haft min första missnöja köpare, usch vad trist det känns.

Hade missat en liten svart prick på en rosa MeAndI plysch dress. Sedan klagade hon på att bodyn som hörde till var urtvättad (vilket syns tydligt på bilden iofs men ändå). Brukar alltid nämna sånt, men la in så många då så måste helt ha missat det. Dåligt av mig!

Gäller denna:

www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...

Erbjöd att ta den åter och betala frakt ofc..

Enligt mina ögon är snigelbodyn inte tvättblekt och det står ju faktiskt att skicket är fint, då hade jag förväntat mig just fint skick. Tråkigt när man missar sånt, för er båda
  • LitenBlomma
    Thelma82 skrev 2010-09-10 15:16:32 följande:
    Klurar lite på fraktomdömet...  

Är det någon av er som har en 5:a och hur sjutton har ni burit er åt då?
    Är det ens möjligt att få utan att erbjuda fri frakt/rabatterad frakt...?

Jag har inte en enda gång tagit ut mer än vad det faktiskt kostat (och en del gånger lagt på ett frimärke ur egen ficka) men halkade precis ned till 4,6...

Hur resonerar ni när ni lämnar omdöme? Blir det en 5:a om fraktkostnaden är rimlig i förhållande till leveranssättet (så resonerar jag) eller krävs det något extra?

Skickar i nuläget med Posten och DHL men funderar på att erbjuda schenker också. Dock opraktiskt för mig och låång leveranstid, tycker jag. Då kanskeomdömet på levaranstid blir sämre? 

Inget jätteproblem egentligen då de flesta köpare är ganska duktiga på att bedöma  ´den angivna fraktkostnaden känns rimlig utan att haka upp sig på omdömet... Men ändå...irriterande!
    Jag har en 5:a. Gör väl inget särskilt egentligen, skickar i mailingbags som jag bjuder på och försöker att lägga allt platt för att slippa skrymmande. Anv. mig av dammsugartricket och "sitta-på-brevet-triket"

Jag lägger nog 5:or till 99%, det ska vara om jag får hem en babybody ihoprullad som en boll som h*n lyckats göra till skrymmande. Då blir jag inte så glad 
  • LitenBlomma
    Tingelingstar skrev 2010-09-22 15:47:17 följande:
    Om det står " i mycket fint begagnat skick" och sedan inget mer i auktionen, betyder det att man som köpare då får räkna med fläckar för att det ändå är begagnat?
    I mycket fint begagnat skick skulle jag beskriva ett plagg som blivit använt och tvättat så att det syns att det inte är direkt från affären men att det ändå inte har hunnit bli fläckar, hål eller totalt nopprigt. Skrivs det inte ut fläckar så förutsätter jag att de inte finns!
  • LitenBlomma

Hoppsan! Lämmel vet jag att lilla flickans heter och stora flickans påminner om Frej.

Svar på tråden Traderatråden nr 16