Inlägg från: Kristyr |Visa alla inlägg
  • Kristyr

Traderatråden nr 16

Vad är det för fel på alla köpare som bara lämnar tomma omdömen, så trist.

Själklart så får de ett tomt tillbaka.

• Kristyr
    Kristyr skrev 2011-09-05 10:09:49 följande:
    Vad är det för fel på alla köpare som bara lämnar tomma omdömen, så trist.

Själklart så får de ett tomt tillbaka.
    ytterligare TVÅ tomma omdömen under dagen. Vad har folk för problem??
  • Kristyr
    alexs mamma skrev 2011-09-05 18:59:18 följande:
    Hummm det beror väl på vad man har tradera och omdömmena till!
    personligen fyller jag aldrig i ett omdömme med text och jag förväntar mig inget annat heller. Förstår inte poängen. För mig räcker det med att se om köparen/säljaren har negativa omdömmen eller ej. Jag handlar på tradera för att jag vill köpa billigare kläder begagnat. Jag är inte intresserad av att veta vad en säljare /köpare tycker om mig som person lika lite som jag ger ett sådant omdömmer när jag handlar på Pop hm eller ica...
    Tettan skrev 2011-09-05 20:08:20 följande:
    Fast som säljare kan det vara kul att få lite positiv text om det har varit bra. Ett tomt omdöme ger jag om säljaren har gjort sitt men inte mer, men om säljaren skickar snabbt så kan det ju vara kul om det syns i omdömena...
    jag tycker det är ett betyg på säljaren.

Ett tomt omdöme är för mig nästan lika dåligt som negativt. Jag tycker det är slappt att inte skriva nått. Du har orkat buda, och betala då kan man slutföra affären på ett snyggt sätta och ge ett omdöme. Det räcker med nöjd, tack osv om man inte orkar skriva mer.
  • Kristyr
    Tettan skrev 2011-09-07 07:08:55 följande:
    Jo, så tycker jag med. Med att "säljaren gjort sitt" menar jag att han/hon kanske har skickat varan men jätteseeeent. Jag har nog alltid lämnat en kommentar till säljare.

Däremot har jag ibland lämnat tomt på en köpare som dragit ut på betalningen till sista dagen (eller längre), och inte heller har skickat något mail om att h*n har betalat, så att jag fått hålla utkik varje dag i låååång tid. Och dessutom kanske gett mig tomt omdöme... Då ger jag hellre tomt omdöme än skriver en neg kommentar. Neg ger jag endast om jag inte får betalt alls, eller liknande.
    Ja exakt. Jag lämnar inget omdöme alls på de köpare som inte lämnat på mig.
    alexs mamma skrev 2011-09-06 19:41:03 följande:
    Jag håller inte alls med, men det spelar ju ingen roll.. kanske beror det på att jag inte alls är speciellt aktiv varken som säljare eller köpare.När jag sålt något tror jag aldrig jag har kollat kommentarerna. hade ingen aning om att det var så viktigt för en del. jag tort aldrig jag har skrivit något i kommentars fältet. tycker det räcker att pricka i att jag är nöjd  med köpet och hur nöjd jag är. Mina svar visar ju hur nöjd jag är me säljaren kan ju välja 1-5 i olika kategorier.
    Att jag har budat har inget med min ork att göra eller om jag är slapp eller ej. jag budar för för att jag är intresserad av att öpa en vara. inget för att tala om om jag tycker säljaren var snabb etc..
    jag är ganska aktiv och säljer uteslutande dyra märkekläder och vill ha bra omdömen inte inte bara tomma, det ser dåligt ut.

Sålde jag billigare saker kanske jag nöjde mig med tomma omdömen...
  • Kristyr
    Nicke Nyfiken skrev 2011-09-07 11:10:33 följande:
    Jag har också en köpare som säger att hon har betalt och kan skicka kopia på kontoutdraget där betalningen skall vara registerarad. Jag har inte fått några pengar på kontot. Hon vägrar ge sitt kontonummer så jag kan kolla med min bank. Bad henne ringa sin bank för att kolla och fick svar att hon skulle maila dem för hon hade inte tid att ringa eller åka dit.
    Vad skall man göra? Kan hennes pengar "fastnat" någonstans på vägen?
    på min ena bank kan jag göra betalning (och då ta en print screen på det) sedn om an är snabb kan man radara den innan betalningen har gått iväg, de ligger ett tag innan de körs av banken.

Kanske har försökt lura så?

Fast det syns inte i kontoutdraget utan man ser att den ligger inför kommande betalningar.

Personen borde kanske kolla att de är betalade till rätt kontot.
  • Kristyr
    Nicke Nyfiken skrev 2011-09-07 11:43:28 följande:
    Ja det var väl en print screen hon menade. Så man kan inte rikitgt lita på det då. Tror hon hade Länsförsäkringar
    exakt det är från länsförsäkringar man kan radera...
  • Kristyr
    MejaKiZnic skrev 2011-09-13 21:46:46 följande:
    Jag hoppas att de löser sig och lägger hon upp jackan igen utan en ordentlig objektsbeskrivning så kommer jag faktiskt anmäla auktionen. Jag vill inte att de händer någon igen.  skrev detta till henne:

Hejsan X

Jackan har kommit. Tyvärr stämde inte jackan med objektsbeskrivningen eller de skyldigheter man har att nämna när man säljer. Jackan var VÄL ANVÄND, de var tre större hål på jackan, sliten på muddar (nästan håll), smutsig i fickor, fläckig på flera ställen och tappat i färgen. Dessa skador kan ej skett under varken leverans eller under den korta tid jag haft den. Då du hade packat jackan väl och jag har endast haft den under 1 dygn. Jag har själv kontaktat Tradera och frågat om detta och man måste beskriva dessa defekter. Det kan även ses i köplagen. Jag vill lösa affären genom att retunera varan och få tillbaka mina pengar. Då objektsbeskrivningen är felaktig står du även för fraktkostnaden av returen. Om du ej är enig om detta så kan jag även be Tradera ta kontakt med dig. Jag har även bifogat bilder på jackan och ser du inte detta som tillräcklig bevis så kan jag fota ytterligare fler bilder. Jag vill bara lösa detta så fort som möjligt.

Ha en fortsatt trevlig kväll

Hoppas jag ej var för otrevlig, vill bara att det ska lösa sig TystDe jag tänkte på var att de ej nämnde skicket mer än att den var begagnad, aldrig mer buda på såna auktioner. Trist när man använder ett plagg och sen ser de ut som man använt de hundra gånger. Den kanske kommer i lyxförpackning
    ursäkta vad är det för fel på säljaren! Hoppas att det löser sig.
  • Kristyr
    Bollfji skrev 2011-09-19 07:27:05 följande:
    När lämnar ni som säljare omdöme? 
    När varan är betald och skickad eller när köpare
    lämnat på dig? Och varför lämnar du omdöme
    just då? Tycker det är så svårt å veta när man ska
    lämna.. Känner mig typ taskig om jag inte lämnar
    när den är betald och skickad..=S  
    jag lämnar när köparen lämat... jag ser det som en bekräftelse från köparen att de fått varana. Lämnade inte en köpare så lämnar inte jag nått.
  • Kristyr
    fjonkan skrev 2011-09-20 17:32:58 följande:
    Men vad kallas dom där dressarna då? Det måste ju finnas ngt bra namn då dom väl?? Någon som vet?
    jumpsuit
  • Kristyr
    star67 skrev 2011-09-28 15:48:21 följande:
    ohhhFörvånad jag skulle ha avslut på söndag men har lagt annonserna fel och såg att jag har avslut idag tror inte att många kommer att buda idagRynkar på näsan fortfarande jätte dåligt bud. fortfarande 1 kr eller de dära sötta mudd jensen inte mer är 11 kr desutom heltny. hoppas hoppas på några bud innan avslutning.

jag brukar ha avslut mitt i veckorna då jag tycker att mina auktioner annars försvinner bland alla andra som har avslut på söndagar..

• Kristyr
    Väntarochlängtar skrev 2011-10-06 10:55:39 följande:
    Jag misstänker budtriss men är inte säker...

Bjöd på märkeskläder av en och samma säljare och blev överbudat av en köpare - vi kan kalla denna person för nisseklara som alias... ( detta alias är alltså inte det riktiga!) .
    Jag budade över - och vann 3 auktioner fr säljaren.
    Sen när vinnarmailet så är epostadressen : [email protected].... Luktar inte det lite misstänkt? Fick hem kläderna som var jättefina och säljare var jättetrevlig - men blir ngt misstänksam ändå...

(aliaset är påhittat - men ni förstår vad jag menar?! Personen som budade över mig hade samma epostadress som den person som budade över mig..)
    ja, det verkar ju lite misstänkt....
Svar på tråden Traderatråden nr 16