Inlägg från: charmmiss |Visa alla inlägg
  • charmmiss

Traderatråden nr 16

alltså jag blir inte mer klok, har fått ett till mail från hon som köpte mina biobiljetter, enligt henne så har kundtjänst sagt att de användes i en sthlm biograf den 5 dec. men vi bor i en helt annan stad och har inte varit i sthlm på flera år. Men hur kan de ha varit använda då biocheckarna fortfarande finns kvar, man växlar ju in dem till biljetter, ingen som har något bra svar

• charmmiss
    StaffenAssar skrev 2011-01-04 22:33:28 följande:
    Charmiss - jag skulle ringa kundtjänst själv om jag var du, då vet du iaf om hon talar sanning och kan börja reda ut det här med checkarna då isf.
    ja, jag får väl göra så, men varför skulle hon ljuga lixom, har redan lämnat positivt omdöme på mig.
    kanske är någon som har kapat mina checkar på tradera trots att jag täckt för 11 siffror, någon som är grym på att läsa av streckkoder
  • charmmiss
    Hannah74 skrev 2011-01-04 22:49:02 följande:
    Låg de ute när de blev " kapade".
    aukionen avslutades 7 december, o biljetterna användes 5 december
  • charmmiss
    Hannah74 skrev 2011-01-04 23:04:36 följande:
    De fem siffrorna uppe i hörnet är inget man kan använda om man använder internet när man bokar?
    man behöver ju 11 siffror för att boka
    fru jönsson skrev 2011-01-04 23:09:44 följande:
    måste man inte lämna in de fysiska checkarna för att få ut de riktiga biljetterna sen när det är dags att se filmen?
    det var ju vad jag trodde oxå.

hittade denna länken,blev lite osäker nu, får ringa sf imorgon o se vad de svarar

http://juliaberg.se/2010/june/saljer-biobiljetter-1.html
  • charmmiss
    Hannah74 skrev 2011-01-04 23:17:03 följande:
    Jag förstår inte länken? Läser fr iphonen så svårt att se?
    ok, men hon hade lagt upp biljetter på tradera och var ville veta om de blivit kapade, hon hade mailat SF och fått detta svar

Svar från SF:

"Man behöver 11 siffror + ta med den fysiska biljetten till biografen för att få ut biobiljetten. För att kunna svara på din fråga behöver vi alltså alla 11 siffror för att se om någon har köpt biljett."
  • charmmiss
    JohannaOMikael skrev 2011-01-05 08:52:09 följande:
    Jag tror hon försöker blåsa dig. Skulle ta kontakt med Sf. Om det nu är så att de använts den 5dec får du ju betala tillbaka alla pengar ...surt..men  men..
    jag ska ringa så fort de öppnar, självklart betalar jag tillbaka om det skulle stämma, som sagt hon har ju redan lagt positivt omdöme men vill ju göra rätt för mig.
  • charmmiss

Lite ot, men ni som kan lite om vagnar, en emmaljunga scooter årsmodell 2005 med regnskydd för 400kr, är det bra pris?

• charmmiss
    Viktorsmamma skrev 2011-01-10 14:26:22 följande:
    du som säljer?
    nej, jag vill köpa som extra vagn att ha till dagis, hittade en på blocket.
    men funderar nu om ståbrädan jag har till urban jungle vagnen skulle passa, en kiddy board.
  • charmmiss
    Sophie81 skrev 2011-01-10 15:14:17 följande:
    tycker det verkar som ett toppenpris. Slå till vettjaGlad
    Jag måste köpa ngt liknande till min yngstas dagisstart (de sover i vagnen) som kan stå på förskolan.
    jag ångrade mig då min ståbräda förmodligen ine passar, har inte lust att köpa en ny för 3-400kr.
Svar på tråden Traderatråden nr 16