• Lejån

Traderatråden nr 16

maadicken skrev 2010-05-02 21:26:52 följande:
    jag med
    Ja det förstår jag! Jag hade ju span på ett par av dina men jäklar vad det budades!
    längtar efter sommar & sol
  • Lejån
    charmmiss skrev 2010-05-02 21:30:43 följande:
    nu fick jag några osålda auktioner och när jag går in på min senaste faktura så har jag fått betala asåltavgift för dem trots att jag anmälde mig till kampanjen förra veckan då man fick lägga upp 50 auktioner utan osåltavgift.
    Misstänkte att det skulle bli så! Tröttsamt Tradera är... Jag har också en del osålda ikväll, så jag gissar att jag får lov att klaga när fakturan kommer.
  • Lejån

Men vad är det för fel nu då... Jag får inga "sålda" mail... Är det mig eller tradera det är fel på!?

• Lejån
    charmmiss skrev 2010-05-02 21:38:07 följande:
    så jobbigt att man själv måste ha koll, känns nästan som att de lurar sina kunder, säkert mer än 50% som inte kommer att kolla upp fakuran
    Precis! Känns som det är ett medvetet drag... Tycker det är samma sak när man ansöker om kreditering. Det är inte alltid den är med heller.
  • Lejån
    MejaKiZnic skrev 2010-05-02 21:41:43 följande:
    Maila T nyss har inte fått något på 4 veckor nu =/  plus jag ej fått mail om erbjudande som kommit
    Aha! då är det nog inte bara mig det är fel på då.

Alltså... vad f*n betalar man för till T!? De höjer avgifterna men inte f*n höjer de ngn service!

*butter*
  • Lejån

Men nu blir jag lite grinig...
    Har fått ett omdöme där säljaren dragit ner objektbeskrivningen för att hon har TROTT något!

men hallå!? Är det MITT fel att en köpare TROR något!?

Jag säger alltid att jag ska sluta sälja men nu tror jag snart det är dags... Jag blir ju bara irriterad hela tiden.

• Lejån

Påminn mig,
    om köparen ska skicka tillbaka en vara är det köparen som skickar tillbaka varan innan man betalar tillbaka pengarna? *glömsk*

• Lejån
    mariahammarberg skrev 2010-05-15 16:32:03 följande:
    hjälp hur packar jag?har en person som vunnit tre autioner hos mig och funderar nu över packningen. Om jag lägger allt i samma påse får jag inte in den i en postlåda om jag inte våldar... Det är kläder så paketet kommer att vara mjukt.Om jag packar allt i samma påse tillkomer väl en skrymmande avgift på 12kr eller har jag förstått fel?Om jag packar i två påsar få jag utan problem ner dem i påstlådan. med porto per vara är 12+12+24. sampackar jag väger det 306g dvs porto 36+12 för skrymmande. dvs samma summa.....är det bättre att göra två paket föra de som bor i lägenhet och har posten via dörrspringa?
    Vad är det för kläder?
  • Lejån
    mariahammarberg skrev 2010-05-15 18:58:43 följande:
    en kjol, ett par haremsbyxor och en klänning i veulore.
    Du kan ju alltid maila köparen och fråga hur hon vill ha det.
  • Lejån

Hittar inget roligt att buda på.

Letar "sommarbyxor" till lilleman, men hittar ju bara tjocka byxor... Varför finns det inga tunnare byxor till killar motsvarande tights till tjejer?

Det dräller ju inte direkt av enfärgade katvig eller liknande...

Svar på tråden Traderatråden nr 16