Inlägg från: Medusan |Visa alla inlägg
  • Medusan

Traderatråden nr 16

Jag har inte skrivit så mycket förut, har dock sålt och köpt massor på tradera i många år. Kommer nog bli lite mer aktiv här i tråden framöver. Läser alltid i den men har sällan skrivit. Vill dock inte avslöja mitt traderaalias då jag tycker att det är skönt att kunna få vara lite privat på internet

• Medusan
    Gummsan82 skrev 2011-03-28 16:11:23 följande:
    *puffar*
    Jag har lagt ut barnsadandaler, svårt att säga hur det går för det är över en vecka kvar på dem. La extra lång auktionstid i och med att jag kände att det kanske är lite tidigt på säsongen. Två av dem går riktigt bra redan i alla fall.

Ang. mammakläder så kan det vara bra att göra paket av dem i och med att porto/plagg ofta blir så dyrt annars. Man kan ju skicka typ 4 plagg för bara 40-50 med Schenker medan det kostar typ 48 att skicka ett par byxor.
  • Medusan
    ominte skrev 2011-03-29 10:56:32 följande:
    Ångrar mig lite faktiskt..ibland känns det som man drar igång värsta grejen med att nämna en pyttegrej men å andra sidan vill jag vara en schysst säljare för har man otur kan man få ett neg omdöme direkt..
    Om man säger så som du sagt så utnyttjar de flesta köpare ens snällhet/ärlighet på ett lite fult sätt kan jag ofta  känna. Om man inte nämnt något hade köparen säkert varit nöjd ändå eftersom att det var en sådan liten skavank som kanske knappt ens syns? Om man nämner det så blir det lätt en stor grej som slutar med att man själv nästan går back på affären. Jag skulle nog inte nämnt det men i och med att jag var medveten om det så hade jag kompenserat köparen i efterhand om denne klagat.
  • Medusan

Jag ska skicka ett helt gäng paket med schenker  nu i veckan och letar efter den där koden. Hittar den ingenstans, var finns den?

• Medusan
    Tessie2022 skrev 2011-09-05 15:26:02 följande:
    Vad är det igentligen som gäller angående postens skrymmande frakt? T ex nu när jag ska skicka ett par termobyxor - när jag trycker ut all luft så klarar de sig under skrymmande avg men sen "blåses" ju mailingbagen upp igen och vips så blir det skrymmande.. Vad gäller för ett sådant paket - skrymmande avg eller ej? Tacksam för snabbt svar då paketet ska postas idag ..
    Det är skrymmande eftersom att det är över 3 cm tjockt, spelar ingen roll om det går att trycka ihop till under 3 cm.
  • Medusan
    lightfish skrev 2012-02-16 18:19:49 följande:
    Hm, jag vann en vara i måndags (ganska billig) och väntade på mejlet från säljaren om uppgifter för att betala och de skickade säljaren igår. Då skrev personen också att varan skulle skickas så fort jag satt in pengar, försökte sätta in pengar men kontonumret är fel och jag har mejlat två gånger sen igår kväll utan att få svar. Skulle ni avvaktat eller skulle ni ringt (finns bara ett hemnr verkar det som).
    Jag hade avvaktat om det inte var något jag verkligen ville ha för då hade jag ringt. Viktigt dock att maila och förklara att du försökt betala men att det inte går så att säljaren inte ser din betalning som sen. Jag skulle tro att säljaren inte vill sälja till det låga priset och därför inte hör av sig.
  • Medusan
    Peak skrev 2012-02-19 10:41:50 följande:
    www.tradera.com/pop-understall-auktion_341786...

var inte det här annonsen lite skum ang frakten!?
    111 kr har hon satt men i texten står att den ska meddelas efter avslutad auktion - det skulle man ju inte våga buda på - då kan hon ju säga att frakten är 200:- egentligen och man har ju gått med på att minst betala 111:- om man budar på den här annonsen!
    Jag tror absolut inte att det är någon fara att buda på den. Om hon hade tagit ut orimligt mycket i frakt så hade det synts i hennes omdömen och hon har bara bra omdömen. Du kan ju alltid maila och fråga om du känner dig osäker, fråga om hon tar ut mer i porto än vad det faktiskt kostar att skicka.
  • Medusan
    fjonkelina skrev 2012-02-29 13:10:24 följande:
    Nej det gjorde det inte. Väntar på svar från säljaren så får jag se sen hur det löser sig.
    Om det inte stod att det var något annat material så har du nog ingen rätt att begära något. Säljaren har ju inte lurat dig på något vis.
  • Medusan
    fjonkelina skrev 2012-02-29 20:05:21 följande:
    Jo det tycker jag nog. Om det är frottestrumpor men ingenting står om det i annonsen eller objektsbeskrivningen så är det fel av säljaren. Man kan ju inte förutsätta att det är något annat än vad som står och vad som visas i annonsen,eller? Det är väl därför som det ska vara tydlig beskrivning av det man säljer.
    Det är absolut att föredra att säljaren skriver ut sånt men det är inget måste och om man lägger bud på en auktion där det inte står all info så är det ju lite som att "köpa grisen i säcken" så att säga.

Förstår dock att du är besviken eftersom du är missnöjd. Hoppas du inte betalt så mycket för dem.
Svar på tråden Traderatråden nr 16