• fabler

Traderatråden nr 16

höll på att skratta ihjäl mig idag när jag läste mina kompis diskussion på sin logg.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler

oj fel tråd.. jaja ni får oxå ett gott skratt

• fabler
    KossanMuu skrev 2010-09-14 19:34:46 följande:
    jenemek: ett tips är att sälja kursböcker på kurslitteratur.se. Där har jag fått sålt de flesta av mina.
    eller på kurslitt.se jag har mina böcker ute på båda sidorna.
  • fabler
    StaffenAssar skrev 2010-10-08 21:54:48 följande:
    Tycker det går sådär, en del går bra och en del har bara 1 kr bud... Och en del inte ens bud... Förstår inte varför fleece går så dåligt? Vi använder fleece varje dag såhär års under skalkläderna och sedan under overallen, men det kanske inte andra gör?

Sedan måste jag gnälla lite... Hade en köpare som tog köp nu på en ns-tröja där jag skrivit att köp nu var inkl frakt. Köparen tog en del tid på sig med betalning, men jag postade ändå samma dag pengarna kom in, och dessutom så såg jag att de betalat köp nu summan plus frakt så jag påtalade det och bad om kontonr så att jag kunde sätta tillbaka fraktkostnaden vilket jag gjorde samma dag. Fick ett mail när tröjan kommit att de var jättenöjda och att sonen blivit jätteglad. Och så får jag ett tomt positivt omdöme! Köparen är väl rätt ny, men tycker ändå att de kunde ha skrivit något trevligt... 
    vi använder oxå fleece och har väl fleece jackor, två byxor och en fleece overall men det går ju att få tag på ganska billiga nya fleece kläder så därför kanske dem går dåligt på T. Upplever att det bara är pop fleece som går bra, varken everest eller mcKinley som ändå inte är super billiga i butik går dåligt.
  • fabler
    h80 skrev 2010-11-06 22:37:50 följande:
    nu fick jag ett konstig fråga ang en av mina auktioner, en som skrev så här:
    "skulle jag kunna få tröjan för 200 med frakt på det?"

det gäller en auktion med utgångsbud 100kr o köp nu 195kr
    man slutas aldrig förvånas.
  • fabler
    x karin76 skrev 2010-11-07 09:16:08 följande:
    Är lite nyfiken bara, hur långa minneslistor har ni? En dag som idag t ex..

Brukar oftast ha ganska kring 50 objekt, men nu har det vuxit till nästan 2,5 sidor dvs 116 auktioner...

Sen handlar jag förstås inte alls så mycket, ibland lägger jag saker i listan som jag själv snart ska sälja, för att se lite grann vad de går för osv.
    den är faktiskt tom just nu konstigt nog.
  • fabler
    Underbara ungar skrev 2010-11-11 21:08:48 följande:
    Jag handlar sällan på rea, pallar inte med o stångas med en massa nötter
    Köper nytt i stället
    För mig är det ett fynd i sig då byxorna va så fina, har haft rejäl otur nu det senaste med grejer som ska va "fina" och/eller i "nyskick" och så få man hem noppriga, urtvättade grejer.

Pallar inte återköp och kontakta säljare i nuläget...
    näää rea handlas på nätet ! jag skulle heller inte trängas med nötter men älskar o handla på rea. Men förstår att du är nöjd och gillar man inte o handla på rea så var det ett fynd!
  • fabler

har två auktioner som går ut imorgon, hann inte få ut två till som jag hade tänkt när tradera hade erbjudandet. Men i februari kommer de ur lite mer och dem jag har ute nu är jag nöjd med än så länge. Köpte kläderna på barnmässa så snart har auktionerna gått upp i de priset jag betalat för dem nya !

• fabler
    Joddan skrev 2011-02-16 19:57:39 följande:
    Jag har själv inte lämnat (säljare) utan tycker köparen ska lämna först? Eller?
    och själv är jag av den åsikten att jag tycker säljaren ska lämna först eftersom köparen gjort sin del av köpet först. Jag som säljare lämnar alltid på en gång jag fått betalat och postat varan. För hämnd omdömme är inget jag tror på.
  • fabler

har haft långt tradera uppehåll bara köpt nått enstaka, men nu när bebis är på G så har jag budat hem lite. Och jag hade nästan glömt hur kul de är med tradera. De jag gillar med fb är när de inte är auktioner och man då kan komma in när någon själv sänkt så pass att de blir ett fynd. Men tradera är ju mycket mera match. Så nöjd med dagens köp av en molo fleece till bebisen. Så fort bebisen tittat ut blir de att börja sälja på T och fb också. Men nu törs jag inte med risk för att ligga på bb när nån auktion går ut.

• fabler

Ominte: när jag hade handelsbanken så behövde man lägga till en nolla först på kontonr.

• fabler
    star67 skrev 2011-12-17 11:41:20 följande:
    jag har vunnit ett par skor av någon men det verkar hon inte vill sälja dem längre!! vinnande bud är 160 kr allts inte så billigt men jag frågade henne innan jag budar om hon vi kan träffa någonstan att hämta dem och hon svåra, ojj ja det kan jag1 men sen efter jag vunnit dem hon vill ha 40 kr för att hon ska köra bil hit, det är ett bit lång från oss men dem kommer säkert och handla special nu till jul.
    men sen hon gav mig en tid för att hon hämtar dem hem till mig men har inte gjort än det är mer än 2 veckor. sen hon svårade inte alls mina mail. tills jag smsat till hennes kille som -är hans konto på tradera och han sa till henne att kontakta mig annars jag lämnar negative. sen igår hon mailade mig och sa hur jag vill så gör hon det klar nu. jag gav henne alrtinative, men ingen svår. jag vill gärna ha skorna.
    men varför kan du inte åka till henne och hämta dem då lär du ju inte behöva betala 40kr för de.
  • fabler

Men bilden är ju tagen på en tradera auktion med andra ord inte alls troligt att personen har tröjan hemma och i och med att den inte har nått omdömme än så blir jag ännu mer misstänksam.

• fabler
    Merde skrev 2011-12-23 11:20:32 följande:
    Fast om du söker på avslutade auktioner på nya Molo fleecejackor så ser du ju att hon ropat in den för ett tag sedan (det är tredje gången den är ute btw). Alltså har hon ju förmodligen den hemma. Att hon vill sälja den är ju inte så konstigt heller, det är väl rätt allmänt känt att just den jackan är liten i storleken och det är inget som nämns i den auktion som hon själv bjöd in.
    fast jag som köpare läggar inte ner den tiden på att söka den informationen. Jag tror ändå hon tjänat på att ta en egen bild än att anstränga sig och ta kort på dataskärmen istället.
  • fabler
    star67 skrev 2011-12-26 13:38:29 följande:

någon har ett tips på hur ska jag göra för att få skorna jag vunnit för ca en månad sen?? säljare svårar inte på tel och inte på mail hellre, hon har kontaktat mig en gång efter att hon har fått tradera påmenelse mail och hon sa att hon skickar skorna är bäst, men jag vågar inte det är jätte svårt att man få kontakta henne! det är hennes kille konto och han har svårat en gång på tel och sedan han har inte svårat. jag hade kontakt med henne innan jag vinner skorna, ifall om hon kan skicka med schenker och det var oky. eller om jag kan hämta dem, det står även på auktion att man kan hämtas. nu jag tror inte att jag hinner få dem till nyår med schenker, med posten står 80 kr frakt. men nu jag vill hämta dem men hon svårar inte!!
    dem bor 45 min långt från oss.problemet är att jag har inte några skor till nyårSkrikandes

får man åka och knacka på dörren??

men varför vågar du inte att hon skickar dem om du så gärna vill ha dem? Annars är de väl bara att fortsätta försöka få tag i henne eller pojkvännen och bestämma en tid då du kommer och hämtar dem om de ändå står i annonsen att detta va ok.
  • fabler

Star67: ja om du inte betalat än så ska du nog låta de va och leta dig andra skor. Verkar vara en knölig säljare. Men du får nog räkna med ett hämnd omdömme om du ger negativt känns de som eftersom hon skrev så där.

Svar på tråden Traderatråden nr 16