Inlägg från: Hejpådig |Visa alla inlägg
  • Hejpådig

Traderatråden nr 16

framsteg skrev 2010-09-25 19:08:46 följande:
    Dagens nyhet i Halland - ang traderare som handlar billigt på GeKås och säljer dyrare på Tradera:
    hn.se/nyheter/falkenberg/1.968849-kvinnor-sal...

*dagens tips - fixa bokföring och prata med skatteverket*
    hiskiliga summor men man ska nog passa sig för att åka på sale i Danmark o sälja m.m.....hmm tror verket håller koll på oss
  • Hejpådig

har en köpare som skriver MED STORA BOKSTÄVER ATT hon inte kan föra över till mig,att hon har nordea o att jag(!) ska kolla upp detta..... men hur är det nu man gör fr nordea till swedbank- någon snälla?! det är något med nollaor vet jag iaf =) tacksam för svar =)

• Hejpådig
    Tic1 skrev 2010-09-27 16:15:28 följande:
    en eller två nollor kan man lägga till mellan kontonummer och clearingnr
    tack. =)
  • Hejpådig

hur hade ni gjort om ni skickade en tomte- mer än väl packad och den kommer fram trasig? (schenker)

köpren vill ha alla pengar tillbaka...men jag ansvarar ju inte för postens/schenkers hantering..jag har ju packat ordentligt? splar ju f*n ingen roll hur väl man packar, tydligen har den gått sönder än då och naturligtvis tycker löparen att jag packat dåligt....

jag erbjuder frakten + lite kompensation tillbaka...är det tillräckligt eller hur hade ni gjort?

• Hejpådig
    Stormis skrev 2010-11-07 12:57:33 följande:
    Fast ingen av er ska väl stå för det. Det ska väl Schenker göra? Om man skickat med Posten blir det ju trixigare, men med Schenker så har man ju papper på det liksom ett värde iom auktionen så ni ska kunan reklamera detta på nåt sätt. Vet inte hur man gör dock. Om jag var du hade jag nog betalat tillbaka allt för att inte riskera missnöjd köpare och sen sett till att Schenker betalade tillbaka till dig. Alt om köparev verkar ok att denne ligger ute med pengarna.
    fast jag vill inte betala allt, jag får hänvisa henne till schenker då. har de krav att man  måste packa i deras lådot för att få komp?
  • Hejpådig
    trolltriss skrev 2011-08-10 21:21:18 följande:
    nu har lagt ut alla mina overaller och senare kommer bara fler.. så nu eller aldrig!"
    oj vad många du har i samma, köper du o säljer vidare? får man göra det?
  • Hejpådig

ojoj, har avslut nu o allt gick överförväntan, mer än nöjd =)) o ändå har jag bara Lindex kläder, men tydligen poppis sådana =)

• Hejpådig
    maximum skrev 2011-09-01 07:54:45 följande:
    Hade 2 st annonser som gick ut i söndags, ingen har betalat, när skickar ni påminnelse?
    idag.
  • Hejpådig

finns det någon kampanj man kan använda sig av nu när man lägger upp med prolistern?? har tänkt att lägga ut en massa ikväll o vore tacksam om någon visste......

• Hejpådig

hur känner ni inför det här med avhämtning? har en köpare som efter avslutad auktion vill komma o hämta varan, jag vill helst inte, jag jobbar oregelbundet o gillar det helt enkelt inte....ska man inte fråga innan man budar om det är ok eller ej? känns dumt att bara ta för givet tycker jag, eller överreagerar jag?

• Hejpådig
    Luktärten skrev 2011-09-26 17:16:42 följande:
    Tycker nog att man frågar om en sådan sak och inte tar för givet. Många använder just Tradera för att man inte vill ha folk springande hos sig och för att få vara lite anonym. Om det är någon som vinner och frågar brukar dock jag låta den komma förbi.

Känner du att du inte vill tycker jag att du ska säga nej, den som budade har ju trots allt accepterat de fraktvillkor som stod i annonsen.
    tack för svaret- köparen gav med sig o nu ska jag skicka varan istället....skönt...
  • Hejpådig
    Gul Katt skrev 2011-10-13 10:49:11 följande:
    Är det någon mer som har svårt att logga in på Tradera nu?
     Får bara meddelande Server busy eller No available server to handle this request...Så irriterande!!
    ja sidan ligger nere.
  • Hejpådig
    Pixxi skrev 2011-10-13 15:03:17 följande:
    Är det nån som vet varför sidan ligger nere?
    Hackers...tyvärr..står mer på facebook. Alltså inte T.s fel.
  • Hejpådig
    Jessika82 skrev 2011-11-09 18:33:49 följande:
    är det dags att sätta ut overaller?
    oj overallerna säljer väl dåligt nu, iaf mina, i september är det väl högsäsong?
  • Hejpådig

haha vilken soppa....

köpte en diskmedelspump,fick i vinnarmailet (!!) reda på att det var 10 dgrs leveranstid! suck....väntade o efter 3 veckor dök den upp trasig....skulle vara nyskick......

mailade om kompensation, fick nobben (såklart).......hör inget, lämnar negativt ( o fler efter mig...)

sedan kommer ett mail från pojkvännen, "hej har gjort slut med min tjej, jag vill kompensera dig...." och sedan kommer hela köpesumman utan frakt in på mitt konto idag!

vilken soppa men med lyckligt slut för mig, puhhh!

• Hejpådig
    Bellabelize skrev 2011-12-12 21:02:47 följande:
    Skönt att du fick tillbaka pengarna. Men jag förstod inte vad uppbrottet från flickvännen hade med Traderaauktionen att göra?!
    haha inte jag heller, antagligen var det hon som styrde och ställde......
Svar på tråden Traderatråden nr 16