Inlägg från: StaffenAssar |Visa alla inlägg
  • StaffenAssar
    Luktärten skrev 2011-08-28 11:25:07 följande:

Någon som vill ge mig ett råd. Har sålt ett plagg totalt ca 100kr med frakt. Har fått bra omdöme från säljaren och jag har också gett ett fint omdöme. Nu har köparen tvättat upp plagget och hittat hål mitt på. Hon vill nu ha sina pengar åter. Hur hade ni gjort?

Min spontana reaktion var att betala tillbaka, men efter att ha tänkt efter en stund så känner jag att ett lämnat omdöme är också ett godkännande att man accepterat varan.

Hade jag inte lämnat mitt omdöme hade hon fått tillbaka pengarna, men jag hade gärnat velat nämna det utöver att det var snabbt betalt.

Jag kommer iaf att begära ett foto på skadan i vilket fall som helst.

Pixxi skrev 2011-08-28 11:27:07 följande:
    Låter konstigt tycker jag Plagget kan ju ha fastnat i något i köparens tvättmaskin
    Instämmer med Pixxi. Hål borde man ju upptäcka innan man tvättar plagget? Man kan ju inte bara slänga in i maskinen och sedan granska?
  • StaffenAssar

Suck, jag som tyckte att det gick bra på t... Nu har jag 14 auktioner som går ut imorgon och bara bud på två Visserligen höga utrop, men inte ohemult höga tycker jag, vill inte köra 1 kr...

• StaffenAssar
    Gul Katt skrev 2011-08-29 19:13:18 följande:
    I en auktion, får man länka till en annan internetsida där?

Tänkte lägga ut lite dvd-filmer. Men istället för att skriva själv om varje film, tänkte jag om man kan tänka till filmens info på tex cdon/discshop eller liknande.
    Men får man göra så?

Jag är ganska säker på att man får det, har sett flera som gjort så och har vid något tillfälle gjort så själv utan att få några bannor
  • StaffenAssar
    MTG skrev 2011-08-29 18:50:13 följande:
    Snart går flertalet av mina auktioner ut. Har bud på de flesta men vill ha mer än så, dags att hålla tummarna! Så tråkigt när saker går för utgångspris.
    Jag har också avslut ikväll, har bara bud på 5 av 14 auktioner... Men än är det tid kvar! Hoppas verkligen på att få overallen såld, för den bara ligger och tar plats, men jag får väl se. Håller tummarna för oss båda!
  • StaffenAssar
    4blevde skrev 2011-08-29 20:39:37 följande:
    Måste fråga er vana traderare.
    Är det vanligt att paket kommer bort med posten?

Jag har vunnit en body av en säljare som påstår sig ha skickat den för 1 vecka sedan, och i hennes tidigare omdömmen finns 1 neg för Olevererad vara och idag har hon fått ett positivt omdömme med beskrivningen att varan kom bort med posten men trevlig säljare.

Verkar inte detta knepigt? Bodyn jag vann var en ovanlig body ovanlig färgkombo av det märket. DYR blev den också.

Vad är era erfarenheter av detta??
    Jag har förlorat två paket som jag har skickat faktiskt. Det ena lyckades jag klura ut att det varit inbrott i brevlådan (otroligt men sant) just den kväll då jag postat, och den andra har jag ingen aning om vad som hände med. Jag anmälde givetvis båda till både posten och pts, men de har inte hittat någon och det var länge sedan nu. Den ena för två år sedan och den andra för ett år sedan. Så det händer faktiskt, men jag skulle absolut inte säga att det är vanligt. Fast även om 1 vecka känns som lång tid att gå och vänta på något man längtar efter så är det inte så lång tid ändå tyvärr, jag skulle vänta en vecka till innan jag bad säljaren göra en anmälan till posten. Det är lättast om säljaren gör anmälan eftersom denna vet tex hur paketet såg ut och så. Sedan måste jag ändå hålla med om att det verkar lite konstigt att förlora tre paket, men jag har ju förlorat två så helt omöjligt är det väl inte... Hoppas det löser sig!
  • StaffenAssar

En kvart kvar till mina avslut börjar, och här händer iiiingenting Fast jag fick faktiskt ett köp nu idag, så jag får väl vara lite nöjd iaf.

• StaffenAssar
    4blevde skrev 2011-08-29 21:13:50 följande:
    okej, hittade flera omdömmen där varan försvunnit med posten hos sälajren men kanske är det en äljare med väldans otur då
    Det låter ju lite mystiskt faktiskt
  • StaffenAssar

Hjälp, har upptäckt två ganska stora fläckar på ett par byxor som har avslut om en timme och de har bud dessutom Jag förstår inte hur jag öht kunnat missa dem, men det har jag gjort Jag la snabbt ett tillägg i objektbeskrivningen där jag skriver att jag upptäckt fläckar och att de inte längre är till salu, men vad händer sedan?

Svar på tråden Traderatråden nr 16