Inlägg från: AnnaFreja |Visa alla inlägg
  • AnnaFreja

Traderatråden nr 16

5 köp nu jag jag fått :) och ett litet bud,  men många auktioner är det kvar. Borde fylla upp till 50 auktioner för jag har så enormt mycket barnkläder, men jag orkar inte.

• AnnaFreja
    x karin76 skrev 2010-06-21 08:25:20 följande:
    Egentligen skulle man ju passat på och lagt ut mer.. men samtidigt så vill jag ju bli av med grejerna, inte bara "prova" för att se om jag kan få högre utropsbud. Så på så vis kunde det ju kvitta om man hade osåltavgifter eller inte. Hellre skulle man ju sätta lägre utrop och bli av med sakerna, även om en del saker då går jättedåligt.. Några går ju alltid bättre än tänkt också.

Så för mig var kampanjen mer en spark i arslet att få igång traderandet lite grann igen, har även här en jättehög som väntar på att läggas ut.
    Jo det blev samma för mig. Måste liksom bli av med grejerna också. Om jag hade haft tid hade jag nog försökt att sälja klädpaket men med två barn är det svårt att hinna tycker jag. Jag har aldrig testat klädpaket. Någon som har erfarenhet av det?
  • AnnaFreja
    x karin76 skrev 2010-06-21 10:04:27 följande:
    Brukar göra paket när det inte är märkes eller när skicket på plaggen är mer använt. När jag säljer en och en är det mestadels jättefint skick och inga fläckar/ludd/blek osv.

Men de paket jag sålt har jag varit nöjd med, iaf de i storlek 86-92 - tror de gått bra pga folk behöver dagiskläder. De få jag sålt i små storlekar 62-68 har knappt gått alls.
    Nä precis. Jag misstänker det. Har massor av kläder i 50-62 som man inte kan lägga ut en och en. Kanske lika bra att ge bort allt till röda korset så har man gjort en god gärning i alla fall.
  • AnnaFreja

Tror ni att det är kört att få bud under midsommarhelgen? Jag har massor av auktioner utan ett enda bud. Tog avslut på måndag för jag tänkte att folk kommit hem från firandet då.

• AnnaFreja

Hur går era auktioner nu? Ska man vänta lite eller är det dags att lägga ut igen?

• AnnaFreja
    Raira skrev 2010-07-28 08:02:25 följande:
    ja visst är det jobbigt att jaga folk men som köpare är det irriterande att köpa av någon som ska ha betalt sekunderna efter vinnarmejl gått ut och börjar klaga om betalning inte kommen dagen efter efter 2 dagar hot om betalning .

visst jag brukar betala senast dagen efter men hallå vissa har ju ett liv utanför tradera . Är inte alltid man kan kolla e- posten på 2-3 dagar .

jag har 7 dagar på betalning och att helger inte är inräknade . då jag brukar ha avslut lördag och söndag ofta .
    på den tiden kan de betala och om de inte betalt kan de inte koma med så mycket ursäkter eftersom de hadde just 7 inte 2-3 dagar som de flesta verkar ha  på tradera.

Nu väntar jag på betalning 2 dagar kvar innan mina 7 dagar är ute bara 3 som inte betalt . jag ger ett påminelse mejl sedan kontaktar jag tradera och lämnar negativt omdöme att de inte betalat .
    Jag håller med dig. Det finns ingen anledning att hetsa med betalningen. Jag har att jag vill ha betalt inom en vecka och jag har nästan aldrig haft problem med att folk inte betalar.
  • AnnaFreja
    Kristyr skrev 2010-07-28 10:13:15 följande:
    Men det är lite smått fult iaf... tur att man läser beskrivning noga..
    Jo, jag håller helt med. Säljaren gör det bara för att vilseleda.
  • AnnaFreja
    h80 skrev 2010-08-01 18:10:51 följande:
    jag hade satt 1kr på molon oxå. la ut lite igårkväll hade 1 på en av mololurvoverallerna o den är uppe i 185 nu, pop ws overallen hade jag också 1kr på, den är uppe i 400 (de har inte ens legat ute ett dygn)
    Jag har funderat mycket på att börja ha auktioner för 1 kronas utrop. Det känns som att det går bättre för de auktionerna. I alla fall för de som jag har i min minneslista. Men vågar man ha 1 krona på allt, eller bara märkeskläder?
Svar på tråden Traderatråden nr 16